    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Date: Thu, 20 Sep 2018 20:52:45 +0200

    news:5ba3695c$0$16812$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie narzekaj, co zaloze lokate w Idei to dostaje 5MB na emaila.
    > Regulaminy jakies, zasady ... a podstawowych danych lokaty nie ma :-)

    Masz tam konto? Ja chyba zlikwiduję. Od stycznia czekam na wysyłkę karty,
    jak mi poprzednią ukradki (zastrzegłem, nie wzięli kasy). A mnoże wiesz, jak
    ich pogonić?

    > A tu ... zdaje sie, ze jest mozliwosc "osadz czcionki w pliku pdf".
    > Bez fontu 40kB, z fontami 1.1MB - brzmi rozsadnie.

    Nowa-stara moda, doczepiania do kompilatu piszącego "Dzień dobry" megabajta
    danych... a raczej chyba śmieci.

    > A klient nie musi miec Windows, i skad ma wziać Ariala do druku ...

    Kiedyś gdzieś wysłałem coś, powiedzmy, ze *.DOC, a tu mi płaczą, że DOCa nie
    mają, że chcą PDF. Może to był inny zestaw, ale to tak, jakbyś do firmy w
    Londynie napisał po angielsku, a oni płaczą, że uni umiejo tylko po
    francusku.
    Kiedyś kumpel prosił, aby mu ulotkę jakiegoś polskiego hotelu wydrukował.
    OK, drukarka jest, działa, dawaj, dziabnę. Jeny, jaki bal z tym miałem...
    Najgorsze, najbardziej skomplikowane PDFy, zajmowały mi w buforze, hnn...
    powiedzmy, 30-40 MB. Ten, nagle mi podgląd wspomina coś o 84 MB, a tu: 1.
    drukarka ma 64 RAM (chcę rozbudować), 2. port LPT (jak się da, wstawię USB,
    moduł jest wymienny), więc trwało to od wuja czasu (spora część na
    przetworzenie przez drukarkę, HP4550CLJ), ale się zaparłem i odczekałem.
    Obrazek okazał się tak rozpieprzony, że nie wiadomo, gdzie góra, gdzie dół.
    Ale, to nie drukarka nawaliła. Foxit, akurat trafiło na wersję, która nie
    umiała tego przetworzyć i wyprodukowała bajzel. Na szczęście kolejna dała w
    buforze coś 30-kilka MB i poszło w chyba 2 minuty, obrazek nareszcie w
    całości. Ale i tak, inne tego typu PDFy, zajmowały mi w buforze nawet
    poniżej megabajta, nie wiem, jakiego gówna hotel użył, by zrobić prospekt,
    maleńki dwustronny folderek A5, a nawet A4, to czemu tak... Ani komplikacji,
    ani superwyszukany układ, zwykła "laurka", którą w paincie dziecko dla Mamy
    zrobi w 5-10 minut. No, może w kwadrans.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.