  • 1. Data: 2018-09-16 19:41:34
    Temat: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Wyciągnąłem dzisiaj płytę główną drukarki HP LaserJet 3800 w celu
    upgrade pamięci ram. Upgrade działa ale dostałem przypadkiem zagadkę.

    Na płycie jest gniazdo compactflash z kartą CF 64MB. Karta nie posiada
    żadnej tablicy partycji, binarny odczyt wskazuje na jakiś bootolader z
    charakterystyczną tablicą wektorów na samym poczatku, prawie jak dump
    pamięci uC.

    Ale ... tam jest też wsadzony pendrive o rozmiarze 64MB. Tak, płytka ma
    gniazda USB na PCB ktore nie sa wyprowadzone na zewnatrz, pendrive jest
    tam po prostu włożony i tyle.

    Dump pokazuje jedna partycję, ale o nieczytelnych danych, nie jest to
    też Linuxowy fs jaki znam.

    Na samym poczatku pamięci flash jest ciąg znaków "HPux1.00". Jak się
    zerknie na binaria to widać tam binarnie obrazki (charakterystycznie
    układający się widok bajtów), ponadto co chwile napotykam na nagłówki
    czy to gifa czy fragmenty xmla.

    Znalazłem analizę czegoś podobnego:

    https://digital-forensics.sans.org/summit-archives/2
    011/1-ad-hoc-system-forensics.pdf

    Ktoś może wie dlaczego HP ma *dwa* nosniki flash w swojej drukarce?

  • 2. Data: 2018-09-16 22:56:01
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Sep 2018 19:41:34 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > też Linuxowy fs jaki znam.
    >
    > Na samym poczatku pamięci flash jest ciąg znaków "HPux1.00".

    HPUX to byla nazwa unixa HP, na ich stacje robocze.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/HP-UX

    Czyzby znalezli mu drugie zycie ? A moze tylko przypadkowa zbieznosc
    ... ewentualnie na jakims HP formatowany.

    https://en.wikipedia.org/wiki/HP-UX

    Powinno to uzywac jakiegos unixowego systemu plikow, ale diabel moze
    tkwic w szczegolach.

    > Ktoś może wie dlaczego HP ma *dwa* nosniki flash w swojej drukarce?

    Na moj gust, to cie NSA podsluchuje.
    Kto by podejrzewal drukarke.

    A moze jakic sprzyciarz bitcoiny kopie ?

    J.

  • 3. Data: 2018-09-16 23:39:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/16/2018 10:56 PM, J.F. wrote:
    > Na moj gust, to cie NSA podsluchuje.
    > Kto by podejrzewal drukarke.

    E tam. Mnie interesuje co w ten sposób chcieli uzyskac. Bootoader na CF,
    system na pendrive? A po co?

    Wyjęcie pendrive i zostawienie CF lub odwrotnie powoduje ze drukarka nie
    wstaje.

    CF nie ma żadnych zalet względem pendrive.

    > A moze jakic sprzyciarz bitcoiny kopie ?

    Tam kiespki cpu jest :D

  • 4. Data: 2018-09-17 04:06:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-16, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > E tam. Mnie interesuje co w ten sposób chcieli uzyskac. Bootoader na CF,
    > system na pendrive? A po co?
    >
    > Wyjęcie pendrive i zostawienie CF lub odwrotnie powoduje ze drukarka nie
    > wstaje.

    Obstawiam CF - firmware; pendrive - dodatkowe fonty.

    > CF nie ma żadnych zalet względem pendrive.

    CF nie potrzebuje żadnych elektronicznych przejściówek i ekstra
    sterowników aby korzystac z IDE, które było popularne gdy te drukarki
    wchodziły na rynek.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-09-17 13:23:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 9/16/2018 10:56 PM, J.F. wrote:

    >E tam.

    Co by nie mowic, to wsadzenie do drukarki "otwartego" systemu otwiera
    nowe mozliwosci :-)

    Przekierowales ruch na routerze ? Ciekawe z kim sie łączy :-)

    >Mnie interesuje co w ten sposób chcieli uzyskac. Bootoader na CF,
    >system na pendrive? A po co?

    A moze nie "chcieli", tylko procesor ma jeden CF i kilka USB ... i jak
    im nagle bylo potrzeba dwa, to nie bylo innego wyjscia :-)

    >Tam kiespki cpu jest :D

    Nie taki znow kiepski, jesli potrafi nad laserem nadążyc.

    No i sprzedanych miliony sztuk :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-09-17 15:24:04
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 września 2018 12:41:36 UTC-5 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    011/1-ad-hoc-system-forensics.pdf

    > Ktoś może wie dlaczego HP ma *dwa* nosniki flash w swojej drukarce?

    Przelec te obrazy obu nosnikow jakims multiripperem aby zobaczyc jakie tresci tam sa,
    od biedy mozna by przepuscic przez strings pod linuxem i zobaczyc co tam ciekawego
    sie uchowalo w tekscie.

    A czemu dwa? Bo tak bylo prosciej z jakiegos powodu :)

  • 7. Data: 2018-09-17 15:33:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 17 Sep 2018 13:23:42 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie taki znow kiepski, jesli potrafi nad laserem nadążyc.

    Chyba nie zdajesz sobie sprawy jaki jest poziom trudność w kopaniu bt
    (aktualnie) i jaki jest potrzebny sprzęt do ekonomicznego wydobycia.

    > No i sprzedanych miliony sztuk :-)

    Nadal za mało , obawiam się.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-09-17 17:36:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chyba nie zdajesz sobie sprawy jaki jest poziom trudność w kopaniu bt
    >(aktualnie) i jaki jest potrzebny sprzęt do ekonomicznego wydobycia.

    Koszta sa zerowe, jesli sprzet cie nic nie kosztuje, i prad tez nic
    nie kosztuje :-)

    Ewentualnie koszta na poziomie ... ile tam ten usb pen kosztuje w
    hurcie ...

    >Nadal za mało , obawiam się.

    Hm, jakby sie tu wlamac do HP :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-09-17 21:02:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/17/2018 3:24 PM, s...@g...com wrote:
    > Przelec te obrazy obu nosnikow jakims multiripperem aby zobaczyc jakie tresci tam
    sa

    Na CF jest głównie kod i masa pustego miejsca, na pendrive grafika i
    masa pustego miejsca :).

    > A czemu dwa? Bo tak bylo prosciej z jakiegos powodu :)

    Wydawało by sie że wsadzenie CF128, nawet w tamtych czasach, jest tańsze
    niż cały pendrive.

  • 10. Data: 2018-09-18 08:44:32
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2018.09.17 o 21:02, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > pustego miejsca :).

    > Wydawało by sie że wsadzenie CF128, nawet w tamtych czasach, jest tańsze niż
    ja bym obstawiał cf z systemem i pendrive z fontami (tak jak Marcin w innej
    gałązce wątku), z powodu łatwości serwisu, np prościej zrobić 'lokalne' wersje.
    Główny system z kalibracjami hardware dla tego konkretnego urządzenia na cf, a
    osobny drive pozwoli zrobić szybko polskie/koreańskie/chińskie fonty ewentualnie
    dograć ich więcej w serwisie - wyjmujesz pendrive, do kompa i dogrywasz.

    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.