    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Taki problem programistyczny...
    Date: Wed, 22 Feb 2012 09:04:59 -0600

    On Tue, 21 Feb 2012 18:48:01 -0800 (PST), Daniel Janus
    <n...@g...com> wrote:

    >Szkic:
    >
    >Wstępne przetwarzanie: liczymy domknięcie przechodnie wejściowego grafu G, odwracamy
    w nim kierunki wszystkich krawędzi i otrzymany graf (oznaczmy go G') zapamiętujemy
    jako listę zbiorów incydencji.

    >Algorytm: rozbijamy naszą zmianę porządku topologicznego na złożenie inwersji, czyli
    zamian miejscami dwóch elementów porządku. Intuicyjnie, jeśli zmiana była niewielka,
    to i inwersji będzie mało. Teraz dla każdej inwersji elementu i-tego z j-tym, i < j,
    rozważamy zbiór wierzchołków {a_{i+1}, a_{i+2}, ..., a_{j-1}} i liczymy jego
    teoriomnogościowe przecięcie ze zbiorem krawędzi wychodzącym w G' z wierzchołka a_j.
    Jeśli któreś przecięcie wyjdzie niepuste, to psuje ono porządek topologiczny, w
    przeciwnym wypadku otrzymana permutacja dalej jest porządkiem.

    >Wydaje mi się, że to działa, choć mogłem coś pochrzanić. Sprawdzenie poprawności i
    szczegóły implementacyjne takie jak wybór reprezentacji zbiorów pozostawiam jako
    ćwiczenie.

    Tego sie nei da zrobic "parami", bo para moze naruszac porzadek, ale
    dodanie drugiej pary powoduje ze czworka juz nie narusza porzadku. Nie
    da sie robic sekwencyjnie parami. To byl pierwszy blad ktory
    popelnilem na samym poczatku.

    Neijaki Ruskey pokazal ze nei da sie wygenerowac wszystkich porzadkow
    przez transpozycje

    http://webhome.cs.uvic.ca/~ruskey/Publications/

    Frank Ruskey, Generating Linear Extensions of Posets by
    Transpositions, Journal of Combinatorial Theory (B), 54 (1992) 77-101.
    G. Pruesse and F.Ruskey, Generating the Linear Extensions of Certain
    Posets by Transpositions, SIAM J. Discrete Mathematics 4 (1991)
    413-422.

    Mozna sciagnac ze strony autora

    A.L.