  • 1. Data: 2011-01-31 11:40:05
    Temat: Tani druk kolorowy A4
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dostałem zadanie znalezienia urządzenia do taniego druku kolorowego do
    firmy kolegi. Wydruków ma być kilkaset (400-600) w miesiącu - czasami
    więcej. Format A4 - może A3 czasami ale jak nie będzie to nie będzie
    płaczu. Pokrycie kolorami raczej dość duże - to będą ulotki i plakaciki
    A6, A5 i A4 dla niedużej firmy. Nie opłaca się drukować w klasycznej
    drukarni bo to zwykle po 100-200 stron wiec nakład żaden. Chodzi o to
    żeby nie wydać na to majątku - kasa na to to maksymalnie około 1000PLN.
    Właściwie widzę dwa rozwiązania: kolorowy laser i atramentówka z
    systemem. Jeśli laser to jakiś z tanimi zamiennikami/dosypywaniem
    proszku i bez chipów odcinających wydruk. Jeśli chodzi o atrament to z
    jakimś systemem zasilania ciągłego w tusz. Tyle że tu się boję że jeśli
    pokrycie będzie całej strony to się papier będzie fałdować i za papier
    powlekany trzeba będzie dopłacać. Rzucicie jakiś pomysł?

    Zdrówko

  • 2. Data: 2011-01-31 13:46:27
    Temat: Re: Tani druk kolorowy A4
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Nie opłaca się drukować w klasycznej
    > drukarni bo to zwykle po 100-200 stron wiec nakład żaden.

    Trochę OT: ja drukuję co prawda dużo mniej, ale często są to plakaty,
    zaproszenia i ulotki. Skończyło się na tym, że znaleźliśmy tanią
    drukarnię cyfrową kilka minut spacerkiem od pracy i teraz jest lepiej.
    Można dawać pełny kolor, np. czarne tło co w przypadku atramentówki lub
    lasera było co najmniej ekonomicznie mało rozsądne, na dowolnym papierze
    (do rozm. A3 za 1,50 brutto jednostronnie full kolor) wraz z przycięciem
    i łamaniem jeśli trzeba. Drukarka służy do rzeczy drukowanych w
    pojedynczych sztukach, wersji próbnych, dyplomów itd. Sam koszt tuszu
    (ok 250 zł) nie licząc papieru wystarcza na wydrukowanie ok 150
    pełnokolorowych kartek A3 w dobrej jakości na kredzie, czego za Chiny
    ludowe nie da się osiągnąć na zwykłej drukarce (przynajmniej ja się z
    tym nie spotkałem).

  • 3. Data: 2011-01-31 13:59:46
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-31, o godz. 14:46:27
    ikov <i...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > kredzie, czego za Chiny ludowe nie da się osiągnąć na zwykłej
    > drukarce (przynajmniej ja się z tym nie spotkałem).

    Tyle że drukarnia to 70-80gr za A4 przy nakładzie o jakim pisałem.
    Druk wychodzi dobrze ale jak zleca się parę tysięcy sztuk tego samego a
    tu repertuar będzie zmienny. Czasami nawet po 2-3 sztuki czegoś na
    jakąś wystawę/targi etc. Jakoś nie musi być typu papier powlekany i
    kreda - raczej druk zwykłym papierze typu np. katalog pomp pod
    konkretną grupę klientów. Często druk wieczorami czy w weekend bo taka
    jest potrzeba. Skłaniam się ku drukarce atramentowej (sam mam kilka
    laserów kolor) z systemem ciągłego zasilania tuszem ale ponieważ nie
    mam doświadczenia z atramentami poza warunkami domowymi/małe biuro
    potrzebuję opinii od kogoś ciut bardziej doświadczonego. W zamian mogę
    pomóc ze sprzętem sieciowym czy serwerowym. ;-)

    Zdrówko

  • 4. Data: 2011-01-31 14:05:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

    [...]

    Ostatnimi czasy do biura kupilismy Minolte BIZ-HUB. Sprzet poleasingowy,
    cena ok 6 tys netto. Do tego pakiet serwisowy w ramach ktorego placimy
    za 1 kolorowa str A4 ok 40 gr netto. Rewelka.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 5. Data: 2011-01-31 15:18:17
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-31, o godz. 15:05:13
    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > poleasingowy, cena ok 6 tys netto. Do tego pakiet serwisowy w ramach
    > ktorego placimy za 1 kolorowa str A4 ok 40 gr netto. Rewelka.

    <cytata>
    Chodzi o to żeby nie wydać na to majątku - kasa na to to maksymalnie
    około 1000PLN.
    </cytata>

    40gr netto to 49,5 brutto za stronę. Za drogo - pomijając koszt samego
    sprzętu.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2011-01-31 15:40:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

    > Chodzi o to żeby nie wydać na to majątku - kasa na to to maksymalnie
    > około 1000PLN.

    Moim zdaniem za 1000 zl to kupisz dozownik plynow eksloataycjnych na
    ktorych w okresie uzytkownia tego dozownika ich producent zarobi na
    Tobie wielokrotnosc tego tysiaka... ;)

    > 40gr netto to 49,5 brutto za stronę. Za drogo - pomijając koszt samego
    > sprzętu.

    40/50 gr za A4 kolorowego wydruku cyfrowego to drogo? Czy mozesz podac
    jak Ty liczycz cene wydruku w takich drukarkach za tysiaka?

    j.

  • 7. Data: 2011-01-31 15:58:11
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > 40gr netto to 49,5 brutto za stronę. Za drogo - pomijając koszt samego
    > sprzętu.

    Jesli dla kolegi to za drogo to niech zacznie od zmiany biznesu.

    Czas poswiecony na analizowanie takiego "strategicznego zakupu"
    jest duzo wiecej wart niz ew. "oszczednosi". Przynajmniej normalnie.

    Ps. O atramencie w takim zastosowaniu zapomnij.

    J.

  • 8. Data: 2011-01-31 16:31:56
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20110131124005.6974a4bc@babcia-workstation...
[...]
    ->
    W drukarkach takich jak Epson Stylus Office BX625 (to kombajn, ale pewnie
    jest i podobna drukarka) możesz zejść z kosztem strony do 20 gr, ale uwaga,
    przy pokryciu 5%. Jesteś uzależniony od polityki producenta, która akurat
    teraz sprzedaje atramenty tanio, ale może się jej odwidzić. Tanie atramenty
    są także do niektórych modeli HP.

  • 9. Data: 2011-01-31 20:53:10
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-01-31, o godz. 16:40:02
    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

    > Moim zdaniem za 1000 zl to kupisz dozownik plynow eksloataycjnych na
    > ktorych w okresie uzytkownia tego dozownika ich producent zarobi na
    > Tobie wielokrotnosc tego tysiaka... ;)

    Zerknij na "wiodący polski portal aukcyjny" i wpisz w wyszukiwarkę CISS.

    > 40/50 gr za A4 kolorowego wydruku cyfrowego to drogo? Czy mozesz
    > podac jak Ty liczycz cene wydruku w takich drukarkach za tysiaka?

    Widzisz - np. za ~600-700PLN można kupić poleasingowe drukarki OKI z
    serii 5400 czy 7300. Komplet proszków do uzupełniania kaset na 5000
    stron to ~200-250. Nawet mój Samsung CLP-510 na zamiennych tonerach
    to koszt ~720PLN za 5000 stron wychodzi ~15 groszy za stronę przy
    średnim zadrukowaniu strony.

    Szukam właśnie rozwiązania typu drukarka i samodzielne uzupełnianie
    kaset z tonerem bez elektronicznej blokady ilości wydruków z kasety.
    Inżynier mechanik sobie z tym poradzi.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2011-01-31 21:09:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

    > Nawet mój Samsung CLP-510 na zamiennych tonerach
    > to koszt ~720PLN za 5000 stron wychodzi ~15 groszy za stronę przy
    > średnim zadrukowaniu strony.

    Ale sam organoleptycznie te ilosci stron zweryfikowales? I zdefiniuj
    "sredni" stopien zadrukowania strony ;)

    j.