    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Date: Wed, 11 Mar 2015 16:35:30 +0100 (CET)

    On 2015-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niezle ... ale kierowcom chyba zalezy na czasie - nie da sie ustawic
    > 90, 90 i 90 ? :-)

    To by trochę sensu nie miało ;)

    > Hm, z tego co piszesz, to wynikaloby ze umiarkowanie.

    Taaa, umiarkowanie, traf na takiego lidera jak jedziesz w
    kilkukilometrowym pociągu tirów na zakazie wyprzedzania po pagórkowatym
    terenie. Każdy inaczej obciążny, różne moce silników i inaczej pod górki
    wchodzi. Takie zmiany prędkości z przodu idą całą falą dalej i w efekcie
    masz co chwile dość gwałtowne przyhamowania gdzieśtam w środku stawki.
    Ani to bezpieczne ani przyjemne.

    Te wszystkie tempomaty tego typu powinny byc zakazane na zakazach
    wyprzedzania. Jeden "oszczędza" sobie 1% paliwa a 100 aut za nim co
    chwile hamuje i przyspiesza zużywając 10% więcej niż normalnie.
    Emisja CO2 na pewno się dzięki temu nie zmniejsza.

    --
    WildS