  • 1. Data: 2015-03-02 18:00:21
    Temat: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy w dobie różnych ECO-funkcji jest jakaś marka samochodu, gdzie
    załączony tempomat nie dodaje pod górkę gazu (niepotrzebnie
    zwiększając spalanie), bo zadana prędkoiść spadła mu z np. 100 km/h
    do 95? Ma tylko nie przekraczać zadanej i nie dodawać gazu pod górkę.
    W automatach spotkałem się, że redukuje i wyje wysokimi obrotami
    (navara), obłęd.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-03-02 18:26:50
    Temat: Re: Tempomat ekonomiczny (pasywny)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > nie przekraczać zadanej i nie dodawać gazu pod górkę. W automatach
    > spotkałem się, że redukuje i wyje wysokimi obrotami (navara), obłęd.

    Ale taka jest idea tempomatu, żeby dodawal gazu w celu utrzymania prędkości.
    ECO tempomat powinien wcześniej wiedzieć o górce i zwiekszyć prędkość przed
    wjazdem na zbocze.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-03-02 19:40:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Mar 2015 18:26:50 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
> [...]
    prędkości.
    > ECO tempomat powinien wcześniej wiedzieć o górce i zwiekszyć

    No zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja,
    żeby był bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, że
    prędkość spadnie o 10 czy 15 kmh.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-03-02 20:10:54
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > No zasadniczo tak. Ale w czym byłby problem, gdyby była taka opcja, żeby
    > był bardziej ekonomiczny. Dla mnie to nie jest problem, że prędkość

    To ustaw od razu mniejszą prędkość. :) A na poważnie, to trzeba by
    wprowadzić dodatkowy parametr typu histereza, do ustawiania przez kierowcę.
    Ja wolałbym, żeby tempomat trzymał prędkość, Ty chciałbyś mieć 10 km/h
    niedokładności. Jeszcze akcelerometr do wykrywania wjazdu na wzniesienie.
    Regulacja granicznego kąta nachylenia powyżej którego dopuszczamy
    zmniejszenie prędkości. Trochę działanie i obsługa się skomplikuje dla
    użytkownika.
    Jakby mi tempomat zwalniał pod górę, to bym myślał, że się zepsuł. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-03-02 20:30:54
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > --
    > Marek
    chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko
    przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
    cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
    no ale scanii chyba nie kupisz?

  • 6. Data: 2015-03-02 20:34:36
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 20:30:54 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > chyba - bo nie wiem na 100% scania wsadzila takie cos do ciezarowych. lekko
    > przeciaga zadana z gorki za to zmiejsza pod gore.
    > cos w ten desen gdzies kiedys chyba czytalem....
    > no ale scanii chyba nie kupisz?

    To może 126p kupi. Pierwsze miały taki "tempomat".

  • 7. Data: 2015-03-02 20:39:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-03-02 o 18:00, Marek pisze:
> [...]
    > nie przekraczać zadanej i nie dodawać gazu pod górkę. W automatach
    > spotkałem się, że redukuje i wyje wysokimi obrotami (navara), obłęd.

    To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat".
    Wyciągało się według życzenia cięgno linki sprzężonej z pedałem gazu.

  • 8. Data: 2015-03-02 20:46:42
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 20:39:33 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > To już syrenka i warszawa miały taki "tempomat".
    > Wyciągało się według życzenia cięgno linki sprzężonej z pedałem gazu.

    Miałem warszawiankę 223 i nie było czegoś takiego.

  • 9. Data: 2015-03-02 21:45:26
    Od: stryq <s...@g...pl>

    W dniu 2015-03-02 o 20:46, k...@g...com pisze:

    > Miałem warszawiankę 223 i nie było czegoś takiego.

    W Syrenie było i w PF125 z 1972 też.

  • 10. Data: 2015-03-02 22:06:19
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 2015-03-02 o 21:45, stryq pisze: