  • 1. Data: 2013-02-18 10:17:56
    Temat: Teraz czas na dzienne.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Policja zaczęła sprawdzać HID-y. Bardzo dobrze.
    Teraz czas na dzienne.
    Wiele tych, montowanych samodzielnie, ledwo widać a i wiele świeci w bok
    zamiast do przodu.
    Takie działanie policji popieram.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 2. Data: 2013-02-18 10:31:01
    Temat: Re: Teraz czas na dzienne.
    Od: "szufela" <b...@e...pl>

    > Teraz czas na dzienne.
    > Wiele tych, montowanych samodzielnie, ledwo widać a i wiele świeci w bok zamiast do

    > przodu.

    Mysle, ze juz czas wybrac sie do okulisty na badania okresowe, bo mozesz rozjechac
    jakiegos pieszego albo innego rowerzyste.

    sz.

  • 3. Data: 2013-02-18 11:58:32
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-02-18 10:17, WW pisze:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

    Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

  • 4. Data: 2013-02-18 12:04:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Feb 2013 11:58:32 +0100, hisjusz

    > Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

    +10 do lansu. :P

    Ponadto LED się jednak mniej przepala niż żarnik halogenu narażony na
    częste włączanie i wstrząsy (inna sprawa, ze można żywotność halogenów
    zwiększyć parokrotnie poprzez zastosowanie "fadera"). Poza tym halogen
    jednak żre dużo prądu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2013-02-18 12:08:28
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

    Np. rzadsze wymiany żarówek świateł mijania H4/H1... czy jak im tam :P

  • 6. Data: 2013-02-18 12:08:30
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 11:58, hisjusz pisze:

    > Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?

    oszczędność żarówek i prądu - są bardziej ekologiczny ;)
    no i ten szpan :) :)

  • 7. Data: 2013-02-18 12:29:03
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 12:08:28 +0100, Aleksander napisał(a):

    > Np. rzadsze wymiany żarówek świateł mijania H4/H1... czy jak im tam :P

    A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
    jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2013-02-18 12:31:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 18 Feb 2013 12:08:30 +0100 osobnik zwany Tadeusz
    napisał:

    > oszczędność żarówek i prądu

    a to co zaoszczędzą na prądzie przekazują sprzedawcy lampek :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2013-02-18 12:33:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Po co ludzie zakładają dzienne światła LED? Co im to ma dawać?
    Obojętnie czy led, czy żarówkowe - światła dzienne mają sens, pod
    warunkiem że są widoczne (że świecą). Dlatego dzienne "świecą w twarz"
    (prawie jak przeciwmgielne).
    A światła "krótkie" (używane zamiast dziennych) mają (wg swojego
    założenia) oświetlać drogę przed autem oraz trochę pobocza, jak najmniej
    rażąc kierowców - stąd ich widoczność przez kierowców innych aut jest
    marna. Zwłaszcza jak te "krótkie" są dobre, soczewkowe, czyste klosze
    itp - to w dzień, z punktu widzenia kierowcy innego auta, trochę z boku
    i góry - często wcale nie widać że to świeci.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-02-18 12:36:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-18 12:29, MadMan pisze:

    > A co ile takie H4 się przepalają? Ja mam auto od ledwie 30.000 km więc
    > jeszcze nie zdążyła żadna żarówka się przepalić, więc wolę zapytać.
    Mi żarówki H4 średnio przeżywają około 5tyś, góra 10tyś km, jak jest
    "najzwyklejsza zwykła" ale markowa. Wszystkie +50%, superduper blue
    cośtam - dużo krócej. H7 wytrzymywały "troszkę dłużej" - tzn więcej z
    nich dociągało do tych 10tyś, czasem 12 nawet.
    I co ciekawe, jak padnie jedna, to mogę mieć pewność, że bardzo szybko
    padnie i druga, jakoś tak +/-500km i padają symetrycznie. Dane
    potwierdzone na 5 "nowych" (do 3 lat) samochodach.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173