  • Data: 2018-08-03 18:33:56
    Temat: Re: Termostat: LM57 Texas Instrument
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A trzeba naprawiac ? Skoro ma grzac na zime, to grzeje :-)

    Wiesz, przez to samoogrzanie grzalka sie nie chciała włączać przy
    temperaturach na zewnątrz -2-3C. A miała się włączać przy +10C aby usunąć
    wilgoć z obudowy.
    LM57 zgłaszał samoczynny wzrost temperatury o 8C po włączeniu zasilania...
    bo się impulsowy scalak zasilacza sieciowego nagrzewał okolice pcb...
    Zmieniłem próg o 10C w górę zmieniając wartość opornika ale nie mogłem
    dostrzec oczekiwanej histerezy 10C, grzałka się wyłączała po minucie gdy
    temperatura wzrosła o 1C... LM załączając grzałkę zwiększył 3x pobór prądu
    z linii 3.3V i szybko się ogrzewał od tego mikroskopijnego stabilizatora,
    pchełki SOT23-5 obok LM57 na płytce.

    > Hm, wydaje mi sie, ze laminat to bedzie slabo przewodzil, miedz
    > natomiast na nim sporo.

    Myśle ze papierowe laminaty ze sprzetu RTV znanego nam z lat 70-tych miały
    słabe przewodnictwo cieplne ale te nowe FR4 z włókna szklanego jakoś
    wyglądają mi na lepiej przewodzące ciepło...

    > Moze wystarczy zmniejszyc prad do 5mA, ta zielona diode mozna by na
    > przemian z zolta, moze wsadzic opornik miedzy zasilaczami - niech sie
    > grzeje w innym miejscu.

    Mógłbym tą zieloną zasilić z nieregulowanego 11V sprzed regulatora 3.3V ale
    musialbym przeciac sciezke i łatać każdą płytkę drutem...

    Na zmianę nic nie zaswiece bo ledami nie mruga procek tylko sa podłączone
    na stałe.

    > Albo obrocic tak, zeby czujnik byl pod grzejacymi elementami.

    Niestety nie da sie nic odwrocic bo plytka jest wkomponowana w otwory na
    gniazda i przełączniki w panelu, plus otwory na te dwa ledy :-)