  • Data: 2017-11-21 23:21:39
    Temat: Re: Tesla zapotrzebowanie na energie - dobra wiadomość
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Nov 2017 13:44:12 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > jest jeszcze druga metoda.
    > U Zachara autocentrum gość ładuje auto codziennie z gniazdka.
    > Tak na wszelki wypadek.
    > I pomnóż to przez 10 mln aut :)
    > A na poważnie
    >
    > Inna metoda
    > Ładuje auto dwa razy w miesiącu czyli jest 20 mln ładowań na miesiąc.
    > Ale żeby sie dobrze liczyło niech będzie 1 mln ładowań na dzień.
    > Tzn na noc w nocnej taryfie codzinnie średnio będzie podłączone
    > 1 mln aut X 10 kW= 10 GW energi.

    Też nie będzie tak źle.
    Przy zakładanym przebiegu 20kkm rocznie i zużyciu prądu 25kWh/100km,
    oznacza to, że przeciętny samochód dziennie przejeżdża 55km, czyli wymaga
    doładowania dziennie 14kWh.
    Podłączony na 10h do gniazdka wymaga wtedy 1.4kW zasilania, czyli mniej niż
    czajnik.

    Upowszechnienie się samochodów elektrycznych może wpłynie na zwiększenie
    ilości taryf elektrycznych, albo i taryfy dynamiczne w zależności od
    obciążenia.
    I samochody będa sie ładować np. między północą a 5 rano kiedy prądu będzie
    pod dostatkiem (a elektrownie się ucieszą z bardziej równomiernego
    obciążenia dobowego).

    Nawet w obrębie jednego parkingu moc będzie mogła być rozmaicie dzielona, a
    nawet wymieniana między pojazdami (łatwo sobie wyobrazić że ktoś kto mniej
    jeździ, mógłby zostawiać swój samochód w trybie automatycznego handlu
    prądem - ładując się w najtańszej taryfie, a oddając go do lokalnej sieci w
    szczycie komunikacyjnym).

    > Tylko że teraz jest 60000 tysięcy dystrybutorów.
    > A tu mówimy o milionie dystrybutorów energi.

    O tyle szczęśliwie że liczba samochodów elektrycznych będzie wzrastać
    stopniowo i energetyka wypracuje sobie jakieś schematy radzenia sobie z
    tymi problemami.

    W każdym razie nie wydaje się żeby były to rzeczy nie do zrobienia.
    A tego że nagle wszyscy na raz zaczną się ładować to bym się nie bał.

    Pewnie technologia pójdzie do przodu i po prostu ceny energii będą się
    zmieniać dynamicznie w zależności od obciążenia, co już powinno rozwiązać
    problem.