    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Transoptory albo inne "couplery" do urządzeń medycznych
    Date: Thu, 17 Jun 2010 16:03:59 +0200

    Am 17.06.2010 15:17, schrieb Konop:

    > To jest dobre wyjście, ale do podłączenia "na zewnątrz". Sam myślałem,
    > czy nie zaproponować firmie w miarę uniwersalnej przejściówki
    > USB-światłowód, pracującej na przykład jako wirtual COM. I dalej
    > kabelkiem TOSLINK podłączałoby się różne urządzenia produkowane przez tą
    > firmę ;))... Izolacja genialna ;)... Tyle tylko, że wtedy trzeba kupować
    > dodatkowy zasilacz... Ja planuję dać przetwornicę DC/DC. Równolegle do
    > tej przetwornicy lepiej dać gotowe transoptory niż jakieś konstrukcje z
    > Toslinkami ;)...

    Są gotowce, przynajmniej mamy takowe do RS485. Wystarczy tylko dodać
    USB-RS485 i sprzęg gotowy. A co do zasilania, to jest też zasilanie
    przez światłowód. Znajomy ma coś takiego do urządzeń kontrolujących
    izolacje kabli wysokiego napięcia (220kV i 400kV) w czasie ich pracy.
    Urządzenia są umieszczone w tunelu z kablem co paręset metrów. Zarówno
    zasilanie, jak i komunikacja lecą po światłowodach. Ale nie chcesz
    wiedzieć, ile taka impreza kosztuje. Lasery zasilające długo zresztą nie
    wytrzymują, mniej więcej raz na rok trzeba je wymieniać. Na szczęście są
    one poza tunelem ;-).

    Waldek