-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.internet
ia.pl!not-for-mail
From: Marcin Jan <t...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Trasa Warszawa-Jastarnia - rozważania teoretyczne
Date: Sun, 04 Apr 2010 17:17:38 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 82
Message-ID: <hpaaka$5ce$1@mx1.internetia.pl>
References: <t...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 83.238.28.17
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1270394314 5518 83.238.28.17 (4 Apr 2010 15:18:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Apr 2010 15:18:34 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <t...@4...net>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269874
[ ukryj nagłówki ]ALGI pisze:
> Witam,
>
> Zakładana trasa to Warszawa-Jastarnia.
> Wyjazd ok. 6:00 w sobotę w czerwcu lub lipcu
>
> Znajmi jeżdżą dwoma trasami
> 1) 7mka
> 2) na Grudziądz i potem A1
>
> Jedni i drudzy mają argumenty "za" i "przeciw".
> Nie chce ich tu teraz przytaczać aby nie sugerować pewnego toku myślenia
> oprócz minimum, które jest potrzebne do tej dyskusji.
>
> Wiadomo ze każdy inaczej jeździ, jednak aby oddać jak najbardziej realny
> czas przejazdu, skorzystałem ze statystyk Naviexperta (które całkiem dobrze
> oddają czas przejazdu, w przeciwieństwie do innych nawigacji czy map
> dostępnych w internecie).
>
> I tak
>
> 1) jedziemy 7mką
> odległość 427km
> czas 5h41m
> średnia 75km/h
>
> 2) jedziemy do A1 i potem autostradą (dopłata +17,50zł)
> odległość 425km
> czas 5h34m
> średnia 76km/h
>
> Jak widać, odległość podobna, statystyczny czas przejazdu także, średnia
> też. Stąd taki "ciekawy" przypadek.
> W praktyce duzo zależy jeszcze od trasy na Grudziądz (w sensie płynności
> ruchu, dziur itd..) i za autostradę jest dopłata.
> Załóżmy sumę przerw (posiłek, tankowanie, siusiu ;) razem do 1h.
> Czyli dojazd na miejsce będzie około 12:30.
>
> Założenia są takie że nie butujemy na autostradzie (chodzi o spalanie więc
> 130km/h jedziemy) a na 7mce nie wariujemy - staramy się jechać płynnie
> ~120km/h. [można założyć że np. mamy rowery na dachu ;)]
>
> I teraz zapraszam do dyskusji, którędy byście woleli jechać (załóżmy np.
> spalanie 7L/100km) - troche na skos do Grudziądza (tutaj nie wiem jak ta
> droga), dopłącić za autostradę i spokojnie później sunąć sobie aż za
> Trójmiasto, czy standardowo 7mą, bez żadnych dopłat no ale jazda na pewno
> będzie mniej płynna później (i teraz jak te hamowania przyspieszania wpłyną
> na większe spalanie?).
>
> No a potem Jastarnia-Warszawa tak samo ... wyjazd w niedzielę około 10:00.
>
> Zapraszam do rzeczowej dyskusji.
>
>
>
>
te 120 km/h to chyba tylko jednostkowo na krótkich odcinak np. przez
las. Siódemka jest obstawiona przez ograniczenia do 70, foto, video etc.
Ja w okresie letnim co weekend jeżdżę na części tej trasy tj. Nowy Dwór
Mazowiecki - Ostróda a czasem aż do Elbląga. Według mnie w piątek
popołudni będzie większy ruch niż w sobotę rano - choć i tak jest
ciasno. Natomiast powrót w niedzielę to jest zwykle masakra na DK7 - a
jak się trafi nawet drobna stłuczka to od razu się robi mega korek.
Dodatkowo budowa S7 przed Elblągiem skutecznie tamowa ruch na
parędziesiąt minut - teraz pewnie gdzie indziej będą kopać.
Na DK 7 jest jeszcze wariant przez Działdowo tj. W Mławie skręcasz na
Działdowo i dalej drogą 542 i wylatujesz daleko za Olsztynkiem .Do tej
pory droga była dobra, bez dziur i zwykle z małym ruchem.(jest jeszcze
wariant Płońsk-Raciąż-Radzanów-Działdowo ale to trzeba lubić takie drogi
i ja jak mam info na CB że równolegle na DK7 są problemu to jadę
opłotkami).
Reasumując z DK 7 jest tak że jak nie ma ruchu to się dość fajnie jedzie
- szeroka, nawet łagodne łuki etc. ale jak jest ruch to kicha no i
jeszcze mamy wyprzedzanie na 3-go o zgrozo więc oczy dookoła głowy!
Wariantu A1 niestety nie ćwiczyłem więc się nie wypowiem ale jedno co mi
przychodzi do głowy do czy nie będzie się korkować na dojeździe i
wyjeździe a autostrady? Czy tam nie ma wąskich gardeł?
No i na koniec wszystkie te średnie czasy przejazdu naprawdę należy
traktować mocno orientacyjnie i za bardzo nie brać ich do serca -
zwłaszcza przy tej długość trasy.
pozdrawiam
marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.10 17:31 Tomasz Pyra
- 04.04.10 19:14 ALGI
- 04.04.10 19:47 ALGI
- 04.04.10 20:33 Tomasz Pyra
- 04.04.10 21:50 ALGI
- 04.04.10 21:48 Michal Jankowski
- 04.04.10 22:01 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.10 22:02 Michal Jankowski
- 04.04.10 23:18 ALGI
- 04.04.10 23:25 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.10 23:27 ALGI
- 04.04.10 23:32 ALGI
- 05.04.10 10:23 jerzu
- 05.04.10 10:28 jerzu
- 05.04.10 10:59 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=