    From: Marcin Jan <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trasa Warszawa-Jastarnia - rozważania teoretyczne
    Date: Sun, 04 Apr 2010 17:17:38 +0200

    ALGI pisze:
    > Witam,
    >
    > Zakładana trasa to Warszawa-Jastarnia.
    > Wyjazd ok. 6:00 w sobotę w czerwcu lub lipcu
    >
    > Znajmi jeżdżą dwoma trasami
    > 1) 7mka
    > 2) na Grudziądz i potem A1
    >
    > Jedni i drudzy mają argumenty "za" i "przeciw".
    > Nie chce ich tu teraz przytaczać aby nie sugerować pewnego toku myślenia
    > oprócz minimum, które jest potrzebne do tej dyskusji.
    >
    > Wiadomo ze każdy inaczej jeździ, jednak aby oddać jak najbardziej realny
    > czas przejazdu, skorzystałem ze statystyk Naviexperta (które całkiem dobrze
> [...]
    te 120 km/h to chyba tylko jednostkowo na krótkich odcinak np. przez
    las. Siódemka jest obstawiona przez ograniczenia do 70, foto, video etc.
    Ja w okresie letnim co weekend jeżdżę na części tej trasy tj. Nowy Dwór
    Mazowiecki - Ostróda a czasem aż do Elbląga. Według mnie w piątek
    popołudni będzie większy ruch niż w sobotę rano - choć i tak jest
    ciasno. Natomiast powrót w niedzielę to jest zwykle masakra na DK7 - a
    jak się trafi nawet drobna stłuczka to od razu się robi mega korek.
    Dodatkowo budowa S7 przed Elblągiem skutecznie tamowa ruch na
    parędziesiąt minut - teraz pewnie gdzie indziej będą kopać.
    Na DK 7 jest jeszcze wariant przez Działdowo tj. W Mławie skręcasz na
    Działdowo i dalej drogą 542 i wylatujesz daleko za Olsztynkiem .Do tej
    pory droga była dobra, bez dziur i zwykle z małym ruchem.(jest jeszcze
    wariant Płońsk-Raciąż-Radzanów-Działdowo ale to trzeba lubić takie drogi
    i ja jak mam info na CB że równolegle na DK7 są problemu to jadę
    opłotkami).
    Reasumując z DK 7 jest tak że jak nie ma ruchu to się dość fajnie jedzie
    - szeroka, nawet łagodne łuki etc. ale jak jest ruch to kicha no i
    jeszcze mamy wyprzedzanie na 3-go o zgrozo więc oczy dookoła głowy!
    Wariantu A1 niestety nie ćwiczyłem więc się nie wypowiem ale jedno co mi
    przychodzi do głowy do czy nie będzie się korkować na dojeździe i
    wyjeździe a autostrady? Czy tam nie ma wąskich gardeł?
    No i na koniec wszystkie te średnie czasy przejazdu naprawdę należy
    traktować mocno orientacyjnie i za bardzo nie brać ich do serca -
    zwłaszcza przy tej długość trasy.
    pozdrawiam
    marcin