    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Trasa Warszawa-Jastarnia - rozważania teoretyczne
    Date: Sun, 04 Apr 2010 20:33:15 +0200

    ALGI pisze:

    > Co rozumiesz przez obwodnicę Torunia. Patrzę na mapę i obwodnica leci
    > południem.
    > Jak jedziesz od Lubicz Dolny dalej?
    > (jest droga 552 przez Grębocin, Popowo Toruńskie na Łysomice ale to chyba
    > nei obwodnica - chyba że po prostu mapa Targeo jest stara...)

    Popowo Toruńskie/Łysomice to właśnie ta obwodnica.
    Tzn. cudów się nie spodziewaj po tej drodze, ale to tylko kawałek.

    > Aha - przez Wąbrzeźno
    > Ja myślałem że przez Grudziądz to odbicie z DK10 już w Sierpc na
    > Rypin/Brodnica.....

    Przez Brodnicę to już w ogóle najgorsza droga ze wszystkich.
    Jak tamtędy to już przez Wąbrzeźno.

    > Dla porównania z wcześniejszymi cyferkami co podałem - czas z Naviexperta
    > dla trasy przez A1 ale z punktem pośrednim tuż przed Toruniem (aby wymusić
    > jazdę DK10) wynosi 5g 33 m a dystans 450km.
    >
    > Ale widzę z Naviexpert ominął jakiś remont na drodze 552 gdzie chyba węzeł
    > jakiś robią [opis to: Remont Toruń S10/Dk10/DW552 / Droga zamknięta:
    > Grębocin, Lubicka ]
    > Prowadzi północą przez Jedwabno/Rogówko

    Było coś tam w zeszłym roku, nawet jednego razu sam budowany węzeł
    ominąłem placem budowy (jak mnie na CB pokierowano), ale to było dawno
    temu i już myślę że będzie normalnie.
    Gdzieś w internecie są informacje o remontach na stronie GDDKiA.

    > Tutaj zawsze odbijam wcześniej przez Pruszcz Gdański.
    > Kolega jechał w zeszłym roku 2 tygodnie wcześniej na urlop niż ja i zdał mi
    > relację gdzie w okolicach Trójmiasta stracił godzinę na odcinku kilku km.

    Też szału nie ma. Kiedyś w sezonie urlopowym jechałem tamtędy 2h i na
    obwodnicy przez CB wywołałem gościa z którym rozmawiałem jeszcze na DK7
    i który pojechał przez Elbląg i Gdańsk - jechał tyle samo czasu.

    > Tak czy siak - Twój post wnosi alternatywę do trasy autostradowej, a raczej
    > alternatywę dojazdu do autostrady.

    No ja trasę Gdynia-Warszawa ćwiczyłem na różne sposoby, bo dość często
    musiałem jechać. W dodatku byłem umówiony na konkretną godzinę.
    Wyszło mi że ten wariant jest najpewniejszy.
    > Pomijam tutaj ewentualne krotki już za Trójmiastem jak się skończy
    > obwodnica bo to jest akurat odcinek wspólny i niezależnie od wybranego
    > wariantu, i tak nas dotyczy.

    W sezonie urlopowym odcinek Reda-Władysławowo potrafi zająć ponad 4h.
    Wtedy lepiej pojechać na około
    Chwaszczyno-Wejherowo-Krokowa-Kawria-Jastrzębia Góra-Władysławowo.
    A stamtąd już 3h półwyspem jak z bicza strzelił i jesteś na miejscu ;)
    Tyle że to bez CB to nie wyczujesz - warto mieć i się zapytać co tam
    słychać na trasie.

    Jak w wakacje jeździłem rowerem Gdynia-Hel-Gdynia, to samochody które
    wyprzedziłem jadąc na półwysep nadal stały w korku jak wracałem...