  • 101. Data: 2016-11-09 19:29:13
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Nie, odpisałeś od czapy. Przenośnię trzeba umieć używać.

    Trzeba umieć dostosować do poziomu odbiorcy, to fakt.
    Nie zawsze mi to wychodzi.

    Jarek

    --
    Jak chłop krowie w rowie...

  • 102. Data: 2016-11-10 00:31:43
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > dokonywane zapisy. I przy pierwszym utworzeniu jakiegoś pliku żeby
    > użytkownik klikał w wybór opcji, i tam byłoby:
    > 1. Sporządzaj kopię co { dzień / tydzień / miesiąc } (podczas dokonania
    > zapisu przez program dany plik tworzący)
    > 2. Rób kopię za każdym razem.
    > 3. Przypomnij o konieczności zdublowania backupu { wybór terminów }
    >
    > I żeby robione kopie zachowywały w jakiejś formie całą ścieżkę dostępu,
    > wraz z literą dysku, wiodących do archiwizowanego oryginału. Podczas
    > odzyskiwania program nadzorczy powinien wiedzieć >gdzie< ma przywrócić

    SyncBack. Jest wersja darmowa SyncBack Free. Może o to ci chodzi.

    --
    Grzexs

  • 103. Data: 2016-11-10 00:48:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Podał bardzo zły przykład, współczuję, że nie.widzisz różnicy.

    Uzasadnij.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 104. Data: 2016-11-10 00:52:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Jeden inteligentny domyślił.się, czemu wymieniłem 3 gigantów a nie
    > jednego wyrostka...

    Poroniony pomysł.

  • 105. Data: 2016-11-10 01:02:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    [..]
    > Na brytyjskich funtach chyba do dzis jest napis "I promise to pay sum of
    > ... pounds od demand".

    Sprawdziłem najnowsiejszy banknot 5 funtowy z plastiku i przeźroczystą
    wstawką, jest ten zapis, dokładnie mówi:
    "I promise to pay the bearer on demand the sum of five pounds"

    [..]

  • 106. Data: 2016-11-10 11:59:14
    Od: art <a...@i...com>

    Dziękuję za tak liczny odzew. Szczególnie za odnośniki do
    specjalistycznych artykułów.

    Jedno jest pewne - cenne dane należy przechowywać w kopiach na kilku
    nośnikach. Jeśli prawdopodobieństwa utraty danych na tych nośnikach są od
    siebie niezależne, to prawdopodobieństwo łączne jest iloczynem
    prawdopodobieństw indywidualnych. Problem jednak polega na tym, że te
    prawdopodobieństwa zależą od czasu i po upływie kilku(nastu) lat
    niebezpiecznie zbliżają się do jedności...

    Cytowane w dyskusji artykuły przynoszą ciekawe porównania obecnie
    popularnych technologii i stosujących je firm, a także informacje o
    nowych rozwiązaniach, wydłużających trwałość zapisu. Jeszcze raz dziękuję
    wszystkim za komentarze.

    Dla zainteresowanych tradycją, tu można obejrzeć odchodzący już do lamusa
    sposób zapisu szczególnej postaci informacji, a mianowicie dźwięku. Tak,
    jak to się odbywało w roku 1946 i trochę później:
    https://www.youtube.com/watch?v=beMV5wcf0js
    https://www.youtube.com/watch?v=fjC094yTEj4
    https://www.youtube.com/watch?v=1ywnMhREJRA

  • 107. Data: 2016-11-10 16:14:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Nov 2016 23:52:40 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Poroniony pomysł.

    Uzasadnij.

    --
    Marek

  • 108. Data: 2016-11-10 20:36:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Uzasadnij.

    Bezsensowne marnotrawstwo łącza i czasu. Za czasów jak chmury pojawiały
    się jako koncepcja stało że dane mają być zwielokrotniane na więcej niż
    jednym serwerze + stacje klienckie. Już samo to zabezpiecza przed awarią
    sprzętową, na awarię typu FBI jedyna rada to backup lokalny.
    Czemu nikt do tej pory nie wspomniał że chmurę można sobie postawić
    swoją na swoim sprzęcie?

  • 109. Data: 2016-11-10 20:49:24
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 08 Nov 2016 21:29:56 +0100, Marek napisał(a):

    > Trochę kiepski przykład, z powodu charakteru (pirackiego) serwisu.
    > Oczekiwałem jakiś przykład kałuż z Googla, M$ tudzież Amazona.

    Wspomniany już przeze mnie Digital Railroad był profesjonalnym serwisem
    do przechowywania zdjęć.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 110. Data: 2016-11-10 21:21:59
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > No więc akurat gugiel kilka lat temu sam przyzanł, że mu szlag trafił
    > fragment jakiejś macierzy w tak niefortunny sposób, że wcięło część
    > danych. Określili to na jakieś 0,1%, ale zawsze to coś -- można mieć
    > pecha. Pewnie da się wyguglać opis tego incydentu. Chyba żeby akurat
    > te informacje przepadły.

    Daleko nie szukając ja trzymałem backup swoich domowych fotek na
    chomikuj.pl w prywatnym folderze w zahasłowanych zip-ach.
    Zadowolony ostatnio próbuję ściągnąć plik z 2009r a tam ZONK.
    Napisałem do nich zgodnie z ich sugestią a oni mi odpisali
    że mieli awarię jednego z serwerów i raczej nie da się tych
    danych odzyskać. Teoretycznie dane przechowują na macierzach RAID
    z nadmiarową ilością dysków ale niestety te ok 30-50GB moich
    danych poszło się kochać!!!
    --
    pzdr, j.r.