  • 21. Data: 2016-11-07 12:48:21
    Temat: Re: Trwałość zapisów na nośnikach informacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Nathan napisał:

    > Myślę, że wytrzyma dłużej, niż DVD...ale chmura to jedna z opcji.

    Indyk też myślał. Oczywiste też jest dla mnie, że w żadnym przypdaku
    nie powinno się ograniczać do "jednej opcji". Zatem kilka dysków
    umieszczonych w różnych miejscach, to jest to. jeśli ktoś nie dysponuje
    własnymi, musi korzystać z publicznych zjawisk meteorologicznych.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-11-07 12:49:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Za drogie.

    Zależy ile się ma ważnych danych do przechowywania.
    Wszystko co wytworzyłem (zdjęcia to inny temat) od czasu IBM-XT nie
    przekracza chyba 300M.
    P.G.

  • 23. Data: 2016-11-07 12:51:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    t-1 pisze tak:

    > Karty SD mają przełącznik na read only.

    Podobno ten przełącznik to tylko sugestia dla systemu
    a nie hardware i wirusy potrafią zaszyfrować zdjęcia na sd.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 24. Data: 2016-11-07 12:54:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Nathan pisze tak:

    > Myślę, że wytrzyma dłużej, niż DVD...ale chmura to jedna z opcji.

    w 2007 wysłałem sam sobie emaila z załącznikiem i jeszcze jest w
    skrzynce odbiorczej :)

  • 25. Data: 2016-11-07 13:02:24
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 07/11/2016 11:27, Nathan wrote:

    > szyfrowanie i w chmurę

    https://www.stickermule.com/uk/marketplace/3442

    c.

  • 26. Data: 2016-11-07 13:21:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Zaraz, zaraz, czy to oznacza, że ta karta podwoiła swoją pojemność do
    > 32GB?! Bo skoro można *zapisać* nowe, a potem odczytać *również* stare
    > (po sformatowaniu), to tak to wygląda.

    Jest to SanDisk Ultra micro SD HC 1.
    Sprawdziłem dokładniej.
    To jednak inaczej wygląda, nie całe 16 GB zapisało się jako ROM.
    Pokazuje 119MB wolnych z 14,8GB.
    I widocznie na tych 119 może coś zapisać trwa to jednak wieki, kilka kB/s.

  • 27. Data: 2016-11-07 13:32:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-11-07 11:25, JaNus wrote:

    > A mi się marzy taki program, żeby pracował w tle,

    A mi NIE!

    IMO zbyt dużo (mimo stoczonej walki) dziwnych rzeczy działa w tle (Win7).

    Włodek ;-)

  • 28. Data: 2016-11-07 13:40:31
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 listopada 2016 12:49:39 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Zależy ile się ma ważnych danych do przechowywania.
    > Wszystko co wytworzyłem (zdjęcia to inny temat) od czasu IBM-XT nie
    > przekracza chyba 300M.

    Standardowy ludek jest w stanie w jedne wakacje napstrykać fotek na 500-1000MB.
    Co urodziny kolejne pare fotek.
    I robią sie z tego gigabajty.

    Ale zgadza sie, dane tworzone indywidualnie i nie do odtworzenia to raczej dla
    zwykłego ludka kwestia GB niż TB.

    W takie dane zaliczamy:
    foty, filmiki, dokumenty na zadania domowe, dokumenty firmowe (firma mała
    jednoosobowa), emaile, skany, jakieś miniprojekty itp.

    Troche sie tego zbiera.
    I te dane warto mieć w trzech kopiach plus jeden nośnik optyczny.

    Przy czym jeden nośnik optyczny oznacza ze kazdej chwili mamy przynajmniej jeden
    nośnik optyczny ze swoimi aktualnymi danymi.
    Czyli w praktyce co miesiąc/dwa mamy kolejną nową płytę nagraną i do tego mozna
    trzymać 5-10 sztuk nagrywanych wcześniej.

  • 29. Data: 2016-11-07 15:07:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t-1 pisze:

> [...]
    > Pokazuje 119MB wolnych z 14,8GB.
    > I widocznie na tych 119 może coś zapisać trwa to jednak wieki, kilka kB/s.

    Ale to jest co innego. Chodziło mi o opisane wcześniej zjawisko --
    zapisanie czegoś na tym dysku (więc rozumiem, że i odczytanie),
    a potem po sformatowaniu odczytanie czegoś, co było tam wczesniej.

    Czy tak włanie jest? Nie twierdzę, że to niemożliwe. To by świadczyło
    o istnieniu nadmiarowych sektorów. Choć niekoniecznie ich zdwojeniu.
    Może właśnie jest 119MB rezerwy w tym 14,8GB.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2016-11-07 15:10:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > w 2007 wysłałem sam sobie emaila z załącznikiem i jeszcze jest w
    > skrzynce odbiorczej :)

    Mam konto u jednego prowajdera, z którego ustawiłem forward na
    mój główny adres mailowy. Operator jest tak dziadowski, że maile
    przychodzą czasem po dwóch dniach. Można zapętlić takie forwardy
    i trzymać informacje gdzieś w drutach.

    --
    Jarek