  • Data: 2017-07-22 12:43:56
    Temat: Re: Twizy again
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 21 Jul 2017 16:50:03 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ja nie o globciu. Ja o temacie skomplikowanym bo to o czym ty piszesz to
    > trywialne. Palą aby było tanio. Nie żeby lubili tak. Nie żeby ktos sie
    > czuł swojsko bo w piwnicy do pieca pcha plastik bo mu tak milej.

    Znakomitą większość jest stać na mniej trujące źródło. Patrz wszelakie domy
    jednorodzinne (160m2+) z ogrzewaniem gazowym, kopcące kominkiem w zimie...
    Ja akurat dom buduję i się przez ostatnie lata "doktoryzowałem" z tematu
    energooszczędności i ogrzewania. To co niektórzy wyprawiają woła o pomstę
    do nieba. Z samochodami jest podobnie, ludzie mogą kupić nową benzynową
    Fabię/Octavię, ale zamiast tego wolą 8-letnie A4/A6 w tedeiku z wyciętym
    DPFem -- żeby tylko nie być "dziadem" na ulicy, no bo z kurą na masce to
    wstyd jeździć.

    > Jak palą smieciami to dlatego ze taniej. Ale w praktyce
    > to pyły nie są ze smieci a z węgla. I palenia od spodu.

    Owszem, bo ze śmieci wychodzą nie tylko pyły, ale także różne inne znacznie
    groźniejsze, bo rakotwórcze, syfy. Z węgla zresztą też. Dlatego spalanie
    węgla w elektrowni i spalarniach śmieci jest i będzie za znacznie lepsze,
    gdzie jest filtrowane a związku redukowane, niż w domach. Palenie od dołu
    to głównie brak ekonomii i lepsza estetyka. No, siłą rzeczy też mniejsze
    zanieczyszczenie, ale "tylko" o 20% przy jednoczesnym większym nakładzie
    pracy.

    > A to jest spowodowane cena kotłów z podajnikami albo tym ze mają źle
    > dobrane sterowniki.

    Kotły z podajnikami nie mają wcale takich świetnych parametrów, nawet
    pomimo dobrze ustawionych parametrów spalania. Widziałem paru palaczy
    "śmieciuchowych", co komory spalania mieli czyściejsze niż najnowsze kotły
    podajnikowe z retortą wyregulowane na tip-top. Ale to jest właśnie klucz.
    Nie ma nad tym w większości ŻADNEJ kontroli, ani nad parametrami pracy, ani
    nad paliwem jakiego się używa. Z samochodami podobnie -- pomimo tego że są
    stacje kontroli pojazdów, co dziesiąty i tak kopci jak stara lokomotywa,
    leje się z nich na parkingu, itd. W przypadku grzania domu czy napędu
    samochodów prądem nie ma takich "przyziemnych" problemów. Skontrolować
    20-30 elektrowni jest znacznie łatwiej niż miliony samochodów czy domostw.

    > Fajnie bylo by jakby tak nie było ale nie jest. To mozna naprawic.
    > Starczy obnizyć akcyze na prąd i gaz. Wykombinować tańszy gaz od
    > norwegów czy gruzinów czy amerykanów. I zapewnic ludzi że nie będzie
    > podwyzki tych cen.

    Nie bardzo widzę powód do tego aby obniżać ceny nośników energii. Wtedy
    znowu zatryumfują ci "sprytni inaczej" przed tymi co wyłożyli kasę na nowe
    pojazdy, ocieplenie domów wraz z wymianą źródła (albo zwyczajnie
    zainwestowali więcej przy budowie nowego domu aby zmniejszyć
    zapotrzebowanie). Bardziej sprawiedliwe bedzie aby nałożyć kary za trucie
    -- wtedy szybko się okaże, że u "biednych" ludzi znajdzie się kasa na
    bardziej przyjazne ludziom źródła.

    > Kiedys euforycznie ludzie kupowali kotły gazowe. Ale sporo było
    > nieufnych w zamiary rządu. I ci nieufni zatryumfowali. Bo gaz podrożał.
    > Nie ma co sie zżymać na te jednostki. Tak rzeźbia jak mogą.
    > Paluchem trzeba pokazać na kolejno: SLD, AWS, PIS, PO i teraz znowu pis.

    Triumf -- w imię "oszczędności" się truli i nadal trują. Możesz mi wyjaśnić
    ten proces logiczny? Co po tej "zaoszczędzonej" kasie w portfelu, jak 5-10
    lat (a często i więcej) umknie z życia i to nie tylko tym co trują, ale
    także każdemu na których mają oni wpływ?

    > Pozdrawiam bo tez mi miło w czystym siedzieć ale znam realia
    > i w zime nie biegam bo zdrowia to mi nie daje...

    Dlatego nie rozumiem czemu tłumaczysz ignorantów, zwalając jednocześnie
    wszystko na rządy. Nie żebym rządów bronił, ale to w ludziach jest główny
    problem (przejawiający się zresztą później w rządzących).

    --
    Pozdor
    Myjk