  • 1. Data: 2017-07-19 19:14:07
    Temat: Twizy again
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Widziałem drugiego Twizy w życiu :-)

    Przepraszam, że takie głupoty wypisuję, ale śmieszno mi :-)

  • 2. Data: 2017-07-19 22:09:21
    Temat: Re: Twizy again
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 19 Jul 2017 19:14:07 +0200, "re" <r...@r...invalid> wrote:

    >Przepraszam, że takie głupoty wypisuję, ale śmieszno mi :-)

    Ja widziałem jednego. Nawet nim jechałem. Ale czy chciałbym tym
    jeździć codziennie? Niekoniecznie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 3. Data: 2017-07-20 22:16:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik j

    >Przepraszam, że takie głupoty wypisuję, ale śmieszno mi :-)

    Ja widziałem jednego. Nawet nim jechałem. Ale czy chciałbym tym
    jeździć codziennie? Niekoniecznie.
    ---
    Czemu ?

  • 4. Data: 2017-07-21 09:59:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lipca 2017 22:09:22 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:

    > Ja widziałem jednego. Nawet nim jechałem. Ale czy chciałbym tym
    > jeździć codziennie? Niekoniecznie.

    https://www.otomoto.pl/oferta/renault-twizy-urban45-
    100-elektryczny-homologacja-l6e-od-14-lat-24foto-ID6
    yVFML.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_e
    xchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8

    Tak sobie czytam:
    "Akumulator trakcyjny z umową najmu - miesięczny abonament to tylko 249 zł brutto na
    miesiąc."

    Jak to się może komus opłacic?
    Jeżdzidło do jazdy po mieście ewidentnie i 250zł abo za aku+ oczywiście jeszcze
    dodatkowo prąd
    Za 250zł to mała miejską osobówką można po mieście blisko tysiąc km wyjeździć
    Dla drugiego auta w rodzinie 250zł to na 3 miechy jeżdzenia na benzynę jest prawie a
    to twizy 250zł miesięcznie tylko za dzierżawę aku.
    Pranie pieniędzy czy "robienie kosztów";)
    Kto i po co to kupuje?

  • 5. Data: 2017-07-21 10:26:17
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 09:59:35 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    a to twizy 250zł miesięcznie tylko za dzierżawę aku.
    > Pranie pieniędzy czy "robienie kosztów";)

    coby eko byc i łatwiej dopłaty wyciagać :)

    To taka sciema jak z zielona energia u niemców gdzie 1/3 jej to palenie polskim
    drewnem w ichnich elektrowniach weglowych albo to ze energetyka musi propagowac
    oszczedne uzywanie elektryki czyli jak im napiszesz list to ci świetlówki kompaktowe
    przysla.

    I takie cyrki w bialy dzien i z blogoslawienstwem rządzących...

  • 6. Data: 2017-07-21 11:09:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Jul 2017 01:26:17 -0700 (PDT), s...@g...com

    > coby eko byc i łatwiej dopłaty wyciagać :)

    No i co w tym dziwnego, że ludzie chcą dbać o swoje zdrowie? Są nawet tacy,
    co chcą też dbać nie tylko o swoje zdrowie, ale także innych. Niewielu ich
    co prawda jest, ale jednak.

> [...]
    > polskim drewnem w ichnich elektrowniach weglowych albo to ze energetyka
    > musi propagowac oszczedne uzywanie elektryki czyli jak im napiszesz list

    Ściema to jest jak ktoś nie rozumie, że spalenie drewna czy węgla w
    elektrowni zawsze będzie bardziej korzystne niż kopcenie w domu.

    > I takie cyrki w bialy dzien i z blogoslawienstwem rządzących...

    Rządzący to wykonują, przynajmniej po jakiejś części to, czego ludzie
    oczekują. Ja oczekuję narzucenia ochrony ludzi (czyli mnie i mojej
    rodziny), przed oszołomami którzy NAS z własnej nieprzymuszonej woli nie
    poszanują. Piję tu do kopciarzy w swoich domach, oraz wszelakich dymiarzy
    na drogach, co bardziej szanują swoją kieszeń niż zdrowie swoje i innych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-07-21 11:47:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 21 Jul 2017 01:26:17 -0700 (PDT), s...@g...com

    >Ściema to jest jak ktoś nie rozumie, że spalenie drewna czy węgla w
    >elektrowni zawsze będzie bardziej korzystne niż kopcenie w domu.

    A to wcale niekoniecznie, jesli sie prad uzywa do ogrzewania, a
    elektrownia ma 30% sprawnosci.
    Chyba, ze sie ma pompe ciepla.

    Albo np uzywany do jazdy, gdzie silnik spalinowy ma 40%, ale sredniej
    20%, elektrownia zas ma 30%, sredniej powiedzmy ze 28%, siec 90%,
    akumulator 90%, silnik elektryczny 90%, falownik 90%, hamowanie
    regeneracyjne 70% ...

> [...]
    >dymiarzy
    >na drogach, co bardziej szanują swoją kieszeń niż zdrowie swoje i

    To daj znac swoim poslom, ze oczekujesz jakiejs ulgi podatkowej na
    zakup nowego, ekologicznego pojazdu :-)
    Bo bez ulgi to wachaj smrod dalej :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-07-21 12:10:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 11:48:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > 20%, elektrownia zas ma 30%, sredniej powiedzmy ze 28%, siec 90%,
    > akumulator 90%, silnik elektryczny 90%, falownik 90%, hamowanie

    elektryki się rozpowszechnią to kwestia nieodległa kiedy powstanie ekoproblem z
    akumulatorami- ich utylizacją, eksploatacją itp.

  • 9. Data: 2017-07-21 12:46:18
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 11:09:32 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > co chcą też dbać nie tylko o swoje zdrowie, ale także innych. Niewielu ich

    O ile takie eko zmniejszy ilosc zanieczyszczenia.
    Bo jest tu pewien haczyk.

    > Ściema to jest jak ktoś nie rozumie, że spalenie drewna czy węgla w
    > elektrowni zawsze będzie bardziej korzystne niż kopcenie w domu.

    czesciowo, bo drewno trzeba przewieźć. Jak mam je przy domu to wykorzystam 30% jego
    energii. Jak musze zawieźć je do niemiec a potem jeszzce drutem przesłać do domku
    helmuta to może sie okazac ze energii będzie mniej a helmut mieszkajacy pod
    elektrownia i tak bedzie struty.

> [...]
    > na drogach, co bardziej szanują swoją kieszeń niż zdrowie swoje i innych.

    Mysle ze propagandyzujesz :)

    Dla mnie ten temat jest identyczny z tym ze dzis korzystamy z energii jądrowej i
    produkujemy smieci które nastepne gatunki ludzi będą musiały sie zajmować.
    Nie nasze dzieci, czy wnuki. Nie kolejne cywilizacje ludzkie. Tymi śmieciami będą
    musiały sie zająć istoty które z nas wyewoluują.

    W tym ujęciu węgiel czy stare podeszwy sa duzo bardziej czyste bo spalimy,
    rozproszymy po kraju, strujemy sie troche i pozyjemy 5 lat krócej ale po 20 latach po
    tym syfie nie bedzie śladu.

    A co do palenia polskim drewnem u niemca to jestem sceptyczny bo sądzę że w
    ostatecznym rozliczeniu sie to nie opłaca ani nie jest zdrowe.

  • 10. Data: 2017-07-21 12:59:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 12:46:20 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > czesciowo, bo drewno trzeba przewieźć. Jak mam je przy domu >to wykorzystam 30%
    jego energii. Jak musze zawieźć je do >niemiec

    Np takim transportem
    https://www.youtube.com/watch?v=trKF55sy6EI
    ;)