  • 91. Data: 2024-01-14 22:02:13
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 21:45, heby pisze:
    ..
    > Całe szczęscie w przeciętnym domu, jak się
    > trawa sama raz nie podleje, nie odparuje pół kontynetu. Daje to niejaką
    > nadzieję, że awaria centralnego serwera nie jest jednak czymś tak
    > straszliwym,

    Brak światła w całym domu w przypadku nieuchronnej awarii centralnego
    sterowania jest wystarczającym powodem by sterowanie rozproszyć.

    > że aż trzeba cały system przeprojektować.

    Jak się ..owo zaprojektowało to trzeba przeprojektować.

  • 92. Data: 2024-01-14 22:15:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 22:02, io wrote:
    > Brak światła w całym domu

    Czyli nie tylko odpalasz HA na gównianym hardware, ale masz również
    instalację zrobioną na odpierdol.

    Drut 230V sobie pociągnij między wyłacznikiem światła a żarówką. Jak u
    mnie. Działa znakomicie. Polecam. Wyłacznik oczywiście smart, ale
    zapewniam, że nawet wyłaczniki smart mają wyjscie na normalny kabelek
    230V, bo projektanci posiadali pewne zasoby wyobraźni, co ma się stać,
    jak będzie awaria. Polecam ogólnie zapoznać się ze stanem aktualnym
    osprzetu smart, możesz być zaskoczony.

    > Jak się ..owo zaprojektowało to trzeba przeprojektować.

    Tak, ale nie przejmuj się, nie jesteś jedyny z ...owym projektem
    automatyki. Znam innego człowieka, co całość domu ma zrobiną na
    automatyce i chińskiej chmurze. Ostatnio zainwestował w lampki na
    baterie w kiblu. Nie przyznał się dlaczego. Nie wiadomo. Możemy spekulować.

  • 93. Data: 2024-01-14 22:17:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.01.2024 o 22:15, heby pisze:

    > Czyli nie tylko odpalasz HA na gównianym hardware, ale masz również
    > instalację zrobioną na odpierdol.

    Jeden kołek, jeden sterownik :-)

  • 94. Data: 2024-01-14 23:26:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Jan 2024 21:45:00 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > O, a jak?

    Dla io: to właśnie ten moment w dyskusji z Sebą, w którym już można
    tylko wzruszyć ramionami.

    --
    Marek

  • 95. Data: 2024-01-14 23:28:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Jan 2024 22:15:54 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > automatyce i chińskiej chmurze. Ostatnio zainwestował w lampki na
    > baterie w kiblu. Nie przyznał się dlaczego. Nie wiadomo. Możemy
    > spekulować.

    Może żeby podświetlić fajnie tę wodę przepływająca przez te baterie.

    --
    Marek

  • 96. Data: 2024-01-14 23:29:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Jan 2024 22:17:47 +0100, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > Jeden kołek, jeden sterownik :-)

    Hmm mógłbyś rozwinąć tą myśl?

    --
    Marek

  • 97. Data: 2024-01-15 00:22:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2024 23:26, Marek wrote:
    > Dla io: to właśnie ten moment w dyskusji z Sebą, w którym już można
    > tylko  wzruszyć ramionami.

    Też tak uważam. W końcu io ma tylko jakieś absurdalne problemy z gatunku
    awaria czegoś powoduje brak światła w całym domu.

    Im dalej ta absurdalna dyskusja drepta, tym bardziej widac że biedny HA
    niczemu tu nie winień, to tylko problem właściciela i jego dziwacznych
    pomysłów.

  • 98. Data: 2024-01-15 09:47:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 22:02 io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > W dniu 14.01.2024 o 21:45, heby pisze:
    > ..
    >
    > Brak światła w całym domu w przypadku nieuchronnej awarii centralnego
    > sterowania jest wystarczającym powodem by sterowanie rozproszyć.

    Też mam HA i piszesz pierdoły.
    Jak awaria HA może Ci zrobić blackout w domu?
    Przecież te wszystkie akcesoria smart wpinane do HA są dokładane do
    tradycyjnych instalacji, które robił elektryk czy hydraulik.
    W domu nadal są normalne druty, rury, łączniki i inny osprzęt elektryczny.
    Gdy nie ma HA to wszystko działa po staremu, jak za PRL'u.
    Gdy jest HA to możesz sobie migać światłem zdalnie, wg harmonogramu, wg
    wschodów i zachodów słońca czy co tam sobie wymyślisz. Możesz zliczać
    zużycia wody, prądu na każdym obwodzie/kranie osobno. Aby to zrobić za
    pomocą tradycyjnej elektryki trzeba by wydać dodatkowe $$$ na miedź i
    osprzęt.
    Jak się HA zawiesi to co najwyżej będziesz miał dziurę w statystykach,
    ustawiona zmywarka i tak ruszy z praniem o odpowiedniej godzinie, brama
    zamknie się po naciśnięciu pilota, woda w kiblu popłynie po naciśnięciu
    spłuczki.
    HA to mega rozwiązanie, dla mnie, amatora bije wszystko co jest teraz
    dostępne o lata świetlne.

    TG

  • 99. Data: 2024-01-15 09:51:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/01/2024 09:47, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Jak awaria HA może Ci zrobić blackout w domu?

    Hipoteza robocza jest taka że:

    1) io nie wie, że wyłącznik światła smart działa jak normalny nawet po
    utracie łączności

    2) io "zapomniał" wstawić druty 230V od wyłaczników do żarówek

    W obu wypadkach to oczywiście wina "pieprzonego HA".

  • 100. Data: 2024-01-15 11:08:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Jan 2024 09:51:47 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > 1) io nie wie, że wyłącznik światła smart działa jak normalny nawet
    > po
    > utracie łączności
    > 2) io "zapomniał" wstawić druty 230V od wyłaczników do żarówek

    Nie ma obowiązku używania wyłączników hybrydowych, Io może mieć
    instalację w oparciu wyłącznie o łączność a nie manual. Skoro w XXI
    nie można zawierzyć technologi by mogła być zdalna to tylko gorzej
    dla technologii a nie io.

    --
    Marek