  • Data: 2018-10-25 22:35:38
    Temat: Re: UI zasilacza warsztatowego
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-25 o 19:10, b...@g...com pisze:

    > Nie chce mi się analizować schematu.
    A wypowiadasz opinię o nim.

    > cyt.
    > Jeżeli napięcie na wyjściu wzmacniacza
    > U6 wzrośnie powyżej ustalonego progu,
    > wówczas na wyjściu komparatora U8A pojawi
    > się napięcie bliskie napięciu 12 V, co spowoduje
    > wysterowanie tranzystora ograniczenia
    > prądowego zawartego w strukturze układu
    > LM723.
    Dopuszczasz myśl że opis może być błędny?
    U8 nie jest komparatorem tylko zwykłym wzm operacyjnym
    to że pracuje bez ograniczenia wzmocnienia na nim samym,
    niczego nie zmienia bo cała pętla ogranicza mu wzmocnienie i go
    stabilizuje,
    wiele ograniczników prądowych jest podobnie budowanych.

    > Jeżeli jest jak w opisie, to ograniczenie jest po ch..
    > Ograniczenie prądu ma działać szybko i płynnie, tak jak regulacja
    > napięcia.
    Jak będzie za szybkie to się będzie wzbudzać w zaleznosci od obciążenia
    zasilacza.

    > Chyba że ograniczenie prądu działa płynnie i to ja czegoś nie rozumiem.
    I na tym zostawmy temat tego zasilacza.

    --
    Pozdr
    Janusz