    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS a moc bierna
    Date: Mon, 25 Sep 2023 18:51:44 +0200

    On Mon, 25 Sep 2023 17:36:35 +0200, Janusz wrote:
    > Nie, ona go nie podbija a umożliwia jeszcze wciśnięcie trochę energii do
    > sieci.

    Biernej energii?

    No dobra, jesli siec ma impedancję zespoloną, to odpowiednia składowa
    bierna prądu, razy składowa bierna impedancji moze dac ujemny wzrost
    napiecia "czynnego" - tyle rozumiem.
    Na ile to pasuje do wymogĂłw NRG, to nie wiem.

    > Ale falownik się nie wyłączy albo później to zrobi, daje to mniejsze
    > straty dla prosumenta.

    To wyłaczenie jest jakies na dłuzej, ze sie tak tego boją?

    > Bo włączenie jest natychmiastowe ale włączenie trochę trwa, falownik np
    > mój czeka 1 minutę a potem powoli podnosi moc przez dobre kilka minut.

    No to nie powinno być duzym problemem.
    Dojdzie do tych 253V, i bedzie trzymał.

    Chyba, ze sąsiedzi nas atakują podobnymi wzrostami,
    albo klimatyzator czy lodówka sie co chwila wyłączaja, pobór lokalny
    spada, napięcie rośnie.

    J.