  • 1. Data: 2013-08-03 11:41:28
    Temat: UPS do dwóch komputerów
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Polećcie jakiś UPS do którego można podłączyć 2 komputery, z obu
    monitorować stan UPS'a i umożliwiać shutdown w przypadku zaniku
    napięcia. Oczywiście dopuszczam scenariusz, że tylko jeden komputer
    monitoruje UPS i udostępnia te dane drugiemu, najlepiej bez specjalnych
    kombinacji. Mile widziana sinusoida na wyjściu UPS, moc maksymalna około
    700-800W. Szukam raczej ekonomicznego rozwiązania, czyli nie interesują
    mnie np. APC z kartami do zarządzania kosztującymi tyle co drugi UPS.

    Maciek

  • 2. Data: 2013-08-03 11:53:59
    Temat: Re: UPS do dwóch komputerów
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-03 11:41, Maciek pisze:
> [...]
    > 700-800W. Szukam raczej ekonomicznego rozwiązania, czyli nie interesują
    > mnie np. APC z kartami do zarządzania kosztującymi tyle co drugi UPS.
    700-800W to bardzo duża moc, jesteś pewny że na 2 komputery tyle
    potrzebujesz? Jeśli tak, i nie chcesz wydać więcej na UPS, niż na oba
    komputery razem, to zostaje ci tylko coś używanego, np APC Smart
    1000(1400) w wersji "czarnej" z USB, wtedy sobie z jednego kompa
    monitorujesz przez usb, a drugiego przez rs232. Albo na jednym
    uruchamiasz PowerChute "master" a na drugim "slave" przez sieć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-08-03 16:15:01
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    ja w podobnym celu kupiłem Orvaldi, przysłali mi zjebany, muszę się teraz
    bujać... do tego UPSa jest jakiś program monitorujący przez sieć LAN, ale
    akurat z moim UPSem nie współpracuje więc nie mam zdania - tak
    informacyjnie.

  • 4. Data: 2013-08-05 11:17:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-08-03 11:53, BartekK pisze:
    > 700-800W to bardzo duża moc, jesteś pewny że na 2 komputery tyle
    > potrzebujesz?
    Moc jest "nieco" przeszacowana (gdzieś tak o połowę), ale z obserwacji
    wynika, że w okolicy, gdzie ma pracować UPS, zdarzają się krótkie zaniki
    (czy może raczej zakłócenia) napięcia, ale jak już się zdarzają to
    seriami (czyli np. 5x co 5 minut na 1 minutę. Nie wiadomo co to jest,
    pewnie ktoś coś dziwnego do sieci podłącza. Elektrownia ma to w d*. Stąd
    moc UPS'a pozwalająca na około 20 minut ciągłej pracy podłączonych do
    niego urządzeń.

> [...]
    > monitorujesz przez usb, a drugiego przez rs232. Albo na jednym
    > uruchamiasz PowerChute "master" a na drugim "slave" przez sieć.
    Teraz dodają zdaje się PowerChute Business Edition. O ile wiem tam nie
    ma pracy sieciowej. Każdy Agent ma podpięty UPS, a do tego jest Server,
    który monitoruje wszystkich Agentów i zapewnia centralne dojście do
    informacji na temat pracy UPS'ów. Chyba że nie o tym sofcie piszesz.

    Maciek

  • 5. Data: 2013-08-05 12:01:58
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-05, o godz. 11:17:21
    Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > co to jest, pewnie ktoś coś dziwnego do sieci podłącza. Elektrownia
    > ma to w d*. Stąd moc UPS'a pozwalająca na około 20 minut ciągłej

    Odnoszę wrażenie że mylisz mocy całkowitej pobieranej przez komputery z
    nominalną mocą pozorną UPS-a. ~650W to mi biorą 3 serwery rackowe
    plus 2 stacje robocze i kilka urządzeń aktywnych w sieci. A wyatrcza na
    to spokojnie 1500VA. Na pewno potrzebujesz tyle mocy na 2 komputery? Czy
    raczej chodzi ci o to żeby UPS miał np. 1000VA i obciążenie 300W? Wtedy
    masz ~20-25 minut pracy na akumulatorach.

> [...]
    > Server, który monitoruje wszystkich Agentów i zapewnia centralne
    > dojście do informacji na temat pracy UPS'ów. Chyba że nie o tym

    Niestety tu nie pomogę. U mnie chodzi to pod linuxem w oparciu o demon
    apcupsd i

    Zdrówko

  • 6. Data: 2013-08-05 12:33:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > raczej chodzi ci o to żeby UPS miał np. 1000VA i obciążenie 300W? Wtedy
    > masz ~20-25 minut pracy na akumulatorach.
    W tym przypadku chodzi o serwer i stację roboczą z dwoma monitorami,
    niestety kineskopowymi.

    > Niestety tu nie pomogę. U mnie chodzi to pod linuxem w oparciu o demon
    > apcupsd i
    Niestety apcupsd zdaje się nie działa ze Smartami serii SMT
    (przynajmniej takie informacje znalazłem na stronie projektu).

    Maciek

  • 7. Data: 2013-08-05 12:57:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-05, o godz. 12:33:42
    Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > W tym przypadku chodzi o serwer i stację roboczą z dwoma monitorami,
    > niestety kineskopowymi.

    Weź miernik i pomierz pobór prądu pod obciążeniem. I zapewne się
    zdziwisz że mocno przeszacowałeś pobór prądu. Nie ma co patrzeć na dane
    katalogowe - gdybym zliczył wszystkie urządzenia według poboru
    deklarowanego przez producenta to wychodzi mi zamiast 650 prawie 3 razy
    więcej.

    > Niestety apcupsd zdaje się nie działa ze Smartami serii SMT
    > (przynajmniej takie informacje znalazłem na stronie projektu).

    A tu nie wiem - mam DLA1500RMI2U i zero problemów. Dla mojego obciążenia
    czas podtrzymywania to ~16-17 minut. Nie mam pod ręką żadnego
    nowszego Smarta.

    Zdrówko