    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS pod male urzadzenia
    Date: Sun, 17 Jul 2016 12:50:25 +0000 (UTC)

    Pawel <ppf9@usun_topoczta.fm> wrote:

    > No nie wiem. Z poczatku tez tak myslalem, ale jak podlaczylem do innego
    > zasilacza (nie u mnie), to dziaalalo wszystko. Teraz podpialem sam dysk
    > do lapka (przez usb) i takze dziala.
    > Wymienilem u siebie zasilacz na prawie nowy (kilka razy uzywany do
    > ladowania) i to samo jest. Zdarza sie, ze zaraz po starcie wydaje dzwiek
    > jakby nie mogl wystartowac. Jak dla mnie, to problem z zasilaniem, bo
    > nie wiem co innego mogloby byc.

    Najprawdopodabniej masz problem z zasilaniem. Ale wniosek ze
    potrzebujesz UPS jest bez sensu: potrzebujesz lepszy zasilacz
    i mozliwe ze lepszy kabel. Tanie chinskie ladowarki notorycznie
    maja duzo gorsze parametry niz podane w specyfikacji. Np.
    popularne kostki "2.1A" faktycznie daja kolo 850 mA. To
    850 mA wystarcza dla Banana Pi, ale jest duzo za malo jesli
    jeszcze chcesz podlaczyc dysk (chyba ze dysk zasilany z odzielnego
    zasilacza). Zasilacze powinny pracowac od 85V na wejsciu
    i nie robi im wielkiej roznicy czy na wejsciu jest trojkat,
    prostokat czy sinus (w sumie prostokat najlepszy, ale roznice
    nie sa takie duze). Pisze powinny bo tanie chinskie zasilacze
    czesto maja duzo mniejsza moc przy zasilaniu z 85V. Ale w
    Polsce raczej nie powinno byc problemu ze zbyt niskim napieciem
    zasilania. Kabel tez jest wazny, moze sie zdarzyc ze od
    strony zasilacza jest 5V, a Banana Pi dostaje 4V co nie
    wystarcza.

    Niestety, kupic dobrzy zasilacz z wyjsciem USB czy dobry
    kabel nie jest latwo.

    --
    Waldek Hebisch