  • Data: 2017-08-13 22:31:49
    Temat: Re: [USB] uszkodzenia
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.2147883108977239758@news.v.pl...
    > On Sun, 13 Aug 2017 11:44:31 +0200, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    >> go to pl.soc.prawo...
    >
    > Niby śmieszne. Ale poczytaj sobie
    > http://www.usb.org/developers/logo_license/

    Może i tak, ale zwróć uwagę na osobę, której rzecz dotyczy.
    Żeby nie umieć w guglownicy poszukać? Patrz, nawet ja potrafię.

    > Co do praktyki sublicencjonowania VID/PID to byłby świetny pomysł... gdyby
    > był legalny.

    To może "alternatywna rzeczywistość", gdzie równolegle startuje projekt,
    który to udostępni w jakiś sposób na zasadzie Open Source, jak dajmy na to
    ReactOS, który pozwala uruchamiać programy Windziane (niebawem ma być beta),
    a bazuje na specyfikacjach składników Windy. Chyba, że specyfikacja nie jest
    na tyle dostępna, aby umożliwić jakieś działania... Pozostaje rozkmina
    zachowań i liczyć na to, ze zatrybi. Czy to program, czy urządzenie, czy
    wręcz, procedury, problem byłby chyba to ukompatybilnić jakoś.

    > Co do I2C to skończył mu się chyba okres ochrony, a i tak niektórzy
    > nazywają go TWI. RS232 jest tak stary, że prawnie bezpieczny.

    A jakieś tam nowe UARTy nie zrobiły takiego resetu? Miałem już kilka
    przypadków, że port na płycie, to normalny RS232, sprawny (mysz śmigała),
    gdzie niby wszystkie programy chodzą. A z jakiegoś powodu sterownik
    emulujący TNC za CHU..dego JAsia nie chciał tego wysterować, po prostu, port
    milczał, choć sterownik zgłaszał zainstalowanie się jako TSR. Musiałem na
    giełdę skoczyć, by kupić jakieś gówno z portami za 5 PLN całość i to dopiero
    ruszyło, bo porty miał jakieś starsze konstrukcyjnie. A Winda pięknie oba
    widziała, tyle, że program był DOSowy... I nie dało się skrzyżować.

    > Te wszystkie usb 2.0, 3, 3.1 są wymyślane nie tylko aby było lepiej. Ale
    > także resetują okres ochrony patentowej.

    Cóż, znów mi się przypomina stwierdzenie, które tylko lekko dopracowałem -
    niektórzy by własnych rodziców sprzedali do bajzlu a. bo im 1.20 do piwa
    brakuje, b. choć wiąże się z a., bo z tego są pieniądze, a po nas choćby
    potop. Wcale się nie zdziwię, jeśli modus vivendi będzie to zresetowanie
    okresu ochrony, a lepszość zapląta się niejako przy okazji, bo ktoś
    zapomniał drogowskaz źle ustawić, bardziej po to, aby się władze nie
    czepiały, że ktoś nadmiernie kombinuje. Ale ja za władzą nie przepadam i od
    ponad ćwierćwiecza głosuję "przeciw". Uczciwie, jak mi prawo pozwala.
    Tylko ja mając firmę, nie przyznam się, że mam Linuxa, czy korzystam z Open
    Office, bo jakiś drętwy członek z fiskutasa przyczłonkuje się, że odniosłem
    zysk i mam płacić :P No nie wiem, dać się wyśmodruchać, to nie wiem, czy
    czasem nie jest bezpieczniej, niż się nie dać... taki nowy "układ
    zamknięty", może niezbyt dużym kosztem dać się uzależnić, ale mieć święty
    spokój. Jestem jak Smerf Maruda - nie cierpię robić formalności.
    Dobra, jakby co, to się skumam z kimś, kto to jarzy, bo te patenty (i w
    ogóle patenty - jakiś *.* podobno opatentował jednoklik i gdzieś wyczytałem,
    że filmy YT w starej Operze ruszały dopiero po dodatkowym kliknięciu na
    kontrolce z filmem, z tego właśnie powodu) to mi czesto czymś śmierdzą, nie
    wiem czym, ale coś capi...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.