eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUkład zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej › Re: Układ zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej
  • Data: 2010-03-02 14:14:03
    Temat: Re: Układ zasilania świetlówki 4W - praca bez składowej stałej
    Od: "Andrzej Litewka" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "RoMan Mandziejewicz" news:845531614.20100209093809@pik-net.pl

    > Wystarczy dławik wymienić.

    Rozważyłem jeszcze raz układ ze świetlówki kompaktowej. W praktyce
    faktycznie sama przetwornica jest typowa dla większości świetlówek.
    Teraz pytanie czy są do nabycia gotowe wyjściowe dławiki do podmiany? Jakie
    parametry graniczne co do prądu nasycenia takiego dławika? Przyjąć prąd max
    = 2 x prąd pracy rury? W praktyce rdzeń ferrytowy składany z dwóch E ze
    szczeliną powietrzną. Szczelina żeby się nie nasycał za szybko? Ile one mają
    w praktyce? kilka mH? Jest jakieś zestawienie jaka indukcyjność do jakiej
    rury? Rozumiem, że im mniejszej mocy rura tym indukcyjność ma być większa?
    Zrobiłem próbę na elektronice wydłubanej z jakieś świetlówki kompaktowej coś
    koło 8W.
    Niestety kwestia dławika wchodzi w grę i trzeba go podmienić.
    Typowy prąd pracy po zapłonie dla świetlówki T5 4W to 170mA.
    W podłączonym układzie z kompaktowej po zapłonie jest coś w okolicy 200mA.
    co będzie się odbijać na trwałości rury - za duża moc doprowadzona do rury.