  • 21. Data: 2020-12-08 14:56:45
    Temat: Re: Unia daje ...
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 08.12.2020 13:25, viktorius wrote:
> [...]
    > mechaniki, ale zbawienny dla testów emisji. Bo ileśtam czasu w tym
    > teście pojazd stał. To wykombinowali, że jak stoi, to po co ma pyrkac na
    > wolnych obrotach, lepiej go zgasić. Emisja chwilowa zero, a uśredniona z
    > całego testu => emisja spełniona.
    > Najpierw stało w instrukcjach, żeby po skończonej jeździe dać silnikowi
    > trochę odpocząć, niech mu temp się unormuje (szczególnie turbinie), a za
    > chwile wprowadzają automatyczne wyłączanie silnika, w każdej
    > nadarzającej się okazji. Turbiny nagle stały się nieśmiertelne czy jak?

    Nie dramatyzuj - Start-Stop nie wyłączy silnika jeśli jest zimny lub
    gorący - np po ostrej jeździe. Nie wyłączy też przez jakiś czas po
    wypalaniu filtra DPF.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 22. Data: 2020-12-08 15:11:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2020 o 14:56 Mirek Ptak <n...@n...pl> pisze:

    > Nie dramatyzuj - Start-Stop nie wyłączy silnika jeśli jest zimny lub
    > gorący - np po ostrej jeździe. Nie wyłączy też przez jakiś czas po
    > wypalaniu filtra DPF.

    teraz, z tego co kiedyś ktoś pisał na grupie wynikało, że pierwsze S-S
    gasiły silnik bez patrzenia na turbinę.

    TG

  • 23. Data: 2020-12-08 15:32:19
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > teraz, z tego co kiedyś ktoś pisał na grupie wynikało, że pierwsze S-S
    > gasiły silnik bez patrzenia na turbinę.

    Jak zaczęli masowo wymieniać turbiny, bo padały przed upływem gwarancji,
    to się pomiarkowali, że to strzał w kolano i dorzucili "if (zimny,
    gorący_bo_zapierdzialał) then nie_stopuj" :)

    --
    viktorius

  • 24. Data: 2020-12-08 15:35:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > teraz, z tego co kiedyś ktoś pisał na grupie wynikało, że pierwsze S-S
    > gasiły silnik bez patrzenia na turbinę.
    >
    > TG

    Skoda w korku po pewnym czasie przestaje gasić. Do tego ma potwornie
    wysokie obroty luzem, więc spalanie w takim korku - palce lizać. :)

    MJ

  • 25. Data: 2020-12-08 16:54:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 15:35, Michal Jankowski pisze:

    > Skoda w korku po pewnym czasie przestaje gasić. Do tego ma potwornie
    > wysokie obroty luzem, więc spalanie w takim korku - palce lizać. :)
    >
    >   MJ

    Bo pewnie klima ma za słabe ciśnienie i żeby sprężarka pracowała, to
    silnik musi się uruchomić. Przetestowane w Kia Rio, postój, silnik stop.
    Powietrze z kratki coraz cieplejsze, potem silnik start, temp powietrza
    znów niska :)

    --
    viktorius

  • 26. Data: 2020-12-08 18:38:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-12-07 o 09:53, kosmos pisze:

    > Ciekawy wniosek. Twój VW nie truje, czy Tobie też zależy na truciu?

    Zapłaciłem z opłatami za trucie i nie łkam tutaj, że za trucie bliźnich
    i planety kosztuje.

  • 27. Data: 2020-12-08 18:54:34
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-12-07 o 07:27, Cavallino pisze:

    > Źle liczysz.
    > Kara liczy się od średniej emisji WSZYSTKICH samochodów sprzedawanych
    > przez danego producenta.
    >
    > Więc wystarczy, że kupisz od takiego, który w sumie ma emisję w normie i
    > nie zapłacisz nic kary.
    >
    > A jak chcesz kupować od takiego, który ma planetę w pompie i produkuje
    > tylko smrodowozy, to płać - Twój wybór.

    To nie takie ładne i proste.
    Volvo produkuje i sprzedaje smrodowozy, a nie płaci i wszystko jest niby
    cacy.
    Petrolhedsy to nie ciocie Krysie i doskonale opanowali sztukę
    oszukiwania całego świata, żeby zarobić parę dodatkowych miliardów.
    Dwa podstawowe sposoby:
    1. ustawienie bazy na wysokim poziomie - czyli dzięki produkowaniu
    ciężkich i trujących samochodów we wcześniejszych latach, teraz można
    nie płacić za kontynuowanie trucia i zasmradzania świata.
    2. Liczy się średnia modeli w gamie, a nie faktycznie sprzedawanych
    samochodów. Czyli robimy mały, lekki, mało trujący samochód i
    umieszczamy go w gamie, tylko po to, żeby nie płacić za trucie SUVami
    ważącymi po 2 tony, albo lepiej. Tych małych nie sprzedajemy, bo
    bardziej się opłaca ich nie sprzedawać, tylko mieć *w ofercie*.

  • 28. Data: 2020-12-08 19:05:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-12-07 o 14:58, viktorius pisze:

    > Aston Martin próbował obniżyć średnia emisje swoich produktów. To chyba
    > jedyny powód, dla którego wypuścili takiego potworka:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Aston_Martin_Cygnet
    >
    > Ferrari, Lambo i inne premiumy zawsze będę powyżej limitu, czy są
    > smrodowozami? Palą ile muszą, te konie mechaniczne trzeba napoić. Nikt

    Od spalin z Lamordzini oczywiście twoje dzieci raka nie dostaną.

    > nie kupi lambo z silnikczkiem 3cyl 1.0 turbo. Nikt nie oczekuje, że
    > wzorem Astona będę produkować jakieś samochodziki tylko po to, żeby
    > średnia gramów na kilometr była spełniona.

    Bezpieczniej nie wypowiadać się w nie swoim imieniu.

  • 29. Data: 2020-12-08 20:15:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.12.2020 o 16:54, viktorius pisze:

> [...]
    > silnik musi się uruchomić. Przetestowane w Kia Rio, postój, silnik stop.
    > Powietrze z kratki coraz cieplejsze, potem silnik start, temp powietrza

    Klima swoją drogą, ale i bez klimy w pewnych sytuacjach nie wyłącza.

    MJ

  • 30. Data: 2020-12-08 20:53:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-12-2020 o 14:17, viktorius pisze:

    > A ja o elektrykach pisałem,

    A ja w kontrze o smrodowozach.
    Równie drogich.

    >nie hybrydach, które zdają się byc
    > najrozsądniejszą alternatywą w tym wyścigu za gramami co2, nox i innych.

    Wręcz przeciwnie.
    Hybryda pali więcej niż zwykły spalinowiec, a na prądzie przejeżdża
    daleko mniej niż zwykły elektryk.
    Dobrze wypada tylko w testach - tak jak diesle VW onegdaj.
    Do niczego więcej się toto nie nadaje.

    > Hybryda to nadal smrodowóz, szczególnie po 30km na autostradzie.
    > Smrodzisz jak każdy inny, a nawet więcej, bo nie dość, że zużywasz
    > benzynę na pokonanie tych samych oporów powietrza co każdy inny pojazd,
    > to jeszcze ładujesz akumulatory

    I jeszcze masz wiele kg więcej ze względu na drugi napęd i baterie.