  • Data: 2014-12-19 10:07:21
    Temat: Re: Uprawnienia "służb" energetycznych
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pogromca żab napisał:
    > kontrola była u wszystkich w bloku których zastali, "kontrolują" masowo
    > ile się da bo to firma "zewnętrzna" wynajęta przez elektrownię, firma
    > zewnętrzna to taka że ktoś wczoraj grzebał w śmietnikach a dzisiaj udało
    > mu się zatrudnić jako kontroler, nie wiadomo co będzie robił jutro, w
    > skrócie często człowiek prosto z ulicy

    No własnie zatrudnili takich "ze śmietnika" - gdybyś ich nie wpuścił do
    dalszych pomieszczeń, to mogliby Ci tylko grzecznie powiedzieć
    "przepraszam". Jakakolwiek szamotanina i panowie lądują w policyjnym
    areszcie. Po wezwaniu policji jeszcze oni sami mieliby kłopoty, zresztą
    pewnie nawet nie dzwoniliby na 997.
    Co by było, gdyby otworzyłby im nieletni? Mnie jako naprawiacza TV
    uczono, że pod żadnym pozorem nie wolno wchodzić do mieszkania, gdy
    otwiera dziecko. Nawet jeżeli mówi, że mama je w tym celu pozostawiła.
    Każda kontrola w mieszkaniu, np. wymagana okresowymi pomiarami jest
    poprzedzana informacją od spółdzielni/zarządcy i są ustalone godziny z
    PROŚBĄ o udostępnienie pomieszczeń, ewentualnie telefon w celu umówienia
    innego, dogodnego terminu. Między innymi po to, żeby nie doszło do
    napadu ale też i sytuacji, gdy w sąsiednim pokoju czeka w pościeli
    żona/kochanka/dziewczyna, czyli krępującej :-). Jeżeli lokator nie
    udostępnia, to są bardzo długie ceregiele, żeby go do tego zmusić.
    Gdy podpisywałem umowę, to panowie z energetyki przyszli potwierdzić
    prawdziwość danych, jakie podałem i sprawdzili prawidłowość podłączenia
    licznika. Grzecznie zapytali, czy mogą wyłączyć bezpieczniki, "bo mogę
    mieć włączony komputer". Żadnego wchodzenia do mieszkania. Wszystkie
    liczniki i tak mam na korytarzu (prąd, woda, gaz), więc nie mam Twoich
    problemów.

    Wykrywanie pajęczarstwa jest bardzo proste, tylko wymaga myślenia:
    1) Jeżeli suma wskazań liczników odbiorców = wskazaniu głównego z
    dopuszczalnym odchyłem. Jeżeli nikt się nie skarży na zawyżone rachunki,
    zwłaszcza gdy był na wczasach. Wniosek -> nic nie robimy.
    2) Jeżeli ktoś się skarży na zawyżanie rachunków lub widać, że za mało
    płaci, to najpierw sprawdza się jego licznik pod względem prawidłowości
    liczenia zużytej energii. Zwykle wymienia się na sprawdzony. Sprawdza
    się plomby.
    3) Jeżeli jest podejrzenie, że ktoś się podpina do cudzej instalacji lub
    omija licznik, to po sprawdzeniu działania licznika i jego podłączenia
    (mają do tego prawo zgodnie z umową), wystarczy u sąsiadów, do których
    mógł się przekuć, wyłączyć na chwilę prąd. Ci sąsiedzi skarżą się na
    wysokie rachunki, więc łatwo sie godzą na współpracę. Również wyłącza
    się oświetlenie klatki schodowej. Jeżeli światło równocześnie
    gaśnie/zapala się u podejrzanego, to mamy wysokie prawdopodobieństwo
    pajęczarstwa. Wczesne zapadanie zmroku o tej porze roku bardzo sprzyja
    takim działaniom. W latach 80 budowano bloki z prowadzeniem instalacji
    oświetleniowej u sąsiada z góry. Trudno mi było w to uwierzyć ale pod
    wylewką w podłodze sąsiada z góry jest poprowadzony przewód do żyrandola
    jego sąsiada poniżej. Tu były przypadki wkuwania się przez podłogę.
    4) Trzeba zwyczajnie przeanalizować możliwe sposoby lewego podłączenia i
    je sprawdzać. Jeżeli jest jeden podejrzany, to celuje się wyłącznie w
    niego i dalej sprawdza np. aktywnym szukaczem sygnału a nie trzepie bez
    sensu cały blok, chyba że to jakiś socjal i cuda się dzieją w całym
    budynku.
    Prawdziwi energetycy mają swoje sposoby i na pewno wiedzą na ten temat
    więcej, niż tu opisałem a co znam z rozmów ze znajomymi.

    Maciek