eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUwaga pirat - HID Xenon › Re: Uwaga pirat - HID Xenon
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Date: Sat, 2 Mar 2013 21:28:14 +0100
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 122
    Message-ID: <9...@4...net>
    References: <51213c2c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl><5121480e$1@news.home.net.pl>
    <kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl><51214935$1@news.home.net.pl>
    <kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl><1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.
    net>
    <kfrvia$v1$1@dont-email.me><kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl><1fofjcac
    k1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
    <kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl><kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
    <kggoso$8o4$7@dont-email.me>
    <512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <512c832d$1@news.home.net.pl> <kgr3v6$922$1@news.icpnet.pl>
    <513118db$1@news.home.net.pl> <kgsd01$v64$1@news.icpnet.pl>
    <5131c290$1@news.home.net.pl>
    <1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
    <5131fac6$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1362256048 17069 82.143.187.50 (2 Mar 2013 20:27:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Mar 2013 20:27:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484772
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 14:12:41 +0100, R2r napisał(a):
    > W dniu 2013-03-02 12:29, J.F. pisze:
    >>> Od ilości światła emitowanego w różne obszary. Rownież w te, gdzie
    >>> amatorzy samoróbek uważają, ze światła nie ma.
    >> Sadzac po zdjeciach - tu akurat calkiem dobrze uwazaja.
    > Bzdura. Gdyby nie było to byś ich nie widział. A tymczasem widać je i to
    > najczęściej aż nadto...

    na drodze ? Ja nie widuje, albo nie potrafie rozpoznac.
    A mocno swieci sporo - ale nie zatrzymuje, nie sprawdzam, to i nie wiem -
    nielegalne ksenony, legalne ksenony, niebieskie halogeny, zwykle halogeny,
    czy lampy z anglika - bo i to sie zdarza.

    >>>> dotychczas padał argument, że źródło światła w HID ma inną geometrię niż
    >>>> np H1 i nie nadaje się do odbłyśnika od H1.
    >>> Bo ma.
    >> Nie widzialem, ale szacujac po rozstawie elektrod, to ma dosc zblizona.
    > Zbliżoną. I tylko. Co nie znaczy taką samą.

    Tolerancja dla zarnika tez jakas jest.

    >>>> jak było widać na załączonych przez Arbitra obrazkach, to nieprawda.
    >>> Mówisz o geometrii źródła? No to akurat wdać było wyraźne różnice.
    >>> Odniosłem się do nich w którymś z wcześniejszych postów: "Żarnik żarówki
    >>> halogenowej nigdzie nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie
    >>> ksenon emituje 6000 cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci.
    >>
    >> Z samych liczb niewiele wynika.
    >> A prawde powiedziawszy to nawet mozna by rzec ze wynika duze podobienstwo
    >> :-)
    > No jak nie wynika? Mówimy nie o jakichś liczbach tylko o wartościach
    > luminancji różniących się trzykrotnie. To jest podobieństwo?

    Masz lampe ktora daje ogolem ok 2x wiecej swiatla, a luminancje ma 3x
    wieksza. Wniosek ? Powierzchnia swiecaca 1.5x mniejsza :-)
    Tylko 1.5x.
    Wymiary liniowe moga byc nawet tylko 20% mniejsze (ale sama powierzchnia
    nie mowi nic o ksztalcie)

    >>> Wiązka światła z
    >>> "ksenonu dla halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z
    >>> oryginalnych D*S,
    >>
    >> Z reflektorow do palnikow D2S ? Wniosek chyba nieuzasadniony.
    >>
    > Masz jakieś kłopoty z rozumieniem tekstu?
    > Światło z reflektorów halogenowych wyposażonych w lampy wyładowcze
    > (ksenon dla halogenów) nie jest na takie samo jak światło z reflektorów
    > ksenonowych (np. D2S). Gdyby było - nie byłoby problemów

    Zrozumialem ze "bedzie zblizona". A to juz duzo :-)

    >>> Nie widzę potrzeby. To Ty zdaje się chcesz udowodnić, że oryginalny
    >>> ksenon na D2S to to samo co ksenon Hx włożony w reflektor halogenowy.
    >>> To, że jest inaczej opisują m.in. specjaliści, zajmujący się
    >>> konstruowaniem i badaniem oświetlenia. Nie mam powodu aby im nie
    >>> wierzyć,
    >> Ale oni maja powod aby pobrac wynagrodzenie za drugi projekt :-)
    > Nie ma to jak wszędzie wietrzyć spisek... :-)
    > A tak mieliby powód pobrać za przystosowanie H7 do H7xenon. Z jednego
    > projektu firma miałaby dodatkowy ficzer dla klientów i do tego ile
    > taniej by ją kosztował. Tylko, że... nie da się? Bo nawet niezależni
    > renomowani producenci reflektorów (np. Hella) jakoś chyba nie oferują do
    > tej pory nic takiego. Tylko, że oni nie oceniają jakości reflektora na
    > podstawie zdjęcia z garażu...

    Hella tez ma powod zeby zarobic na dwoch :-)
    A przy ich skali produkcji mysle ze wiecej zarobia wmawiajac klientom ze to
    musi byc drogie niz oszczedzajac na projekcie :-)

    Zreszta w ich przypadku kombinowanie moze nie miec sensu - adapter to
    dodatkowy koszt, a formy czy matryce do nowego projektu sie zamortyzuja.

    >>> Ciekawe, że żaden z producentów nie homologował kilkukrotnie tańszego
    >>> rozwiązania z "ksenonami do H4" tylko jakoś wszyscy stosują zupełnie
    >>> inne rozwiązania. Zapewne spisek grupy interesów.
    >> przepisy chyba nie bardzo na to pozwalaja.
    >Na co, przepraszam, przepisy nie pozwalają? Na konstrukcję i użycie
    >świateł zgodnych z wymogami dopuszczenia do ruchu?

    No czytales - oznaczenie musi byc na szybie, jak sa dwa, to dodatkowo na
    innym elemencie, Hella nie bedzie zainteresowana, to producent samochodow
    sam kombinowac nie moze ..

    >> A ... zaplaci za to klient, a producent tylko zarobi :-)
    > Nie musi. Może kupić z tańszymi (tyle, że to nie będą ksenonowe, ale na
    > szczęście w naszym kraju "nie ma przymusu być bogatym" ;-) ).
    > Nowe samochody zazwyczaj ksenony mają włączone w pewien pakiet
    > wyposażenia i same w sobie reflektory nie stanowią dużego udziału w
    > cenie.

    W cenie czy w koszcie ? Bo "sprzedaz wiazana" producenta cieszy,
    napali sie klient na ksenony, a da zarobic pare tys wiecej :-)

    > Coraz częściej DxS pojawiają się również w wyposażeniu fabrycznym
    > samochodów z niższych segmentów, chociaż na czas, kiedy ksenon fabryczny
    > będzie popularny w Pandach czy Loganach, przyjdzie pewnie jeszcze trochę
    > poczekać.

    Elektronika tanieje, reszta podobna - prawde mowiac nie widze powodu aby
    ksenony kosztowaly jakos znaczaco wiecej .. ale chyba LEDy je zastapia.

    > Pamiętam z dawnych czasów (przygody mojego ojca, których byłem
    > bezpośrednim świadkiem), że resor przedni od Fiata 125 wyglądał
    > identycznie jak resor od Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć.
    > Ale Zastawę na tych resorach trudno było utrzymać na drodze. Wyglądały
    > tak samo, ale kto by mierzył ich właściwości.

    No, tak prawde mowiac to nie spodziewam sie zeby uzyto jakiejs diametralnie
    innej stali. Wiec moze nie wygladaly tak samo, tylko ktos nie wiedzial na
    co zwrocic uwage.
    Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
    podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
    drobnego ale istotnego szczegolu.

    > Z reflektorami jest podobnie. Wyglądają tak samo (albo - mniej lub
    > bardziej - podobnie) więc muszą tak samo świecić. A jak się okazuje, że
    > jednak nie świecą tak samo, to to pewnie złudzenie.

    Tylko ze Arbiter fotki pokazuje, i to calkiem przyzwoicie wyglada.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: