    Date: Wed, 26 Sep 2012 12:59:55 +0200
    From: IDKrzych <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [VB .Net] Dlaczego to działa

    > W kodzie Form1 następują odwołania do Form2 - jej zmiennych, obiektów
    > (np. datagridview) i ich metod.
    > Nigdzie wcześniej nie ma użytego słowa new w odniesieniu do Form2,
    > odwołania następują po prostu przez nazwę klasy. Dzieje się to też
    > jeszcze przed użyciem show.
    >
    > Czyli np.
    >
    > Private Sub Form1_Load (...)
    > Form2.zmienna = 5;
    > Form2.DataGridView1.Rows.Clear()
    > Form2.Show()
    >
    > Czy VB automatycznie używa konstruktora przy odwołaniu do formy, czy o
    > co w ogóle chodzi? :)

> [...]

    W VB w przypadku form mamy automatyczne tworzenie domyślnych egzemplarzy
    (w przypadku odwoływania się po nazwie samej formy)

    Można niszczyć, usuwać z pamięci, a i tak pierwsze odwołanie się do
    formy domyślną nazwą spowoduje utworzenie nowego egzemplarza obiektu.
    Tylko, że to będzie już inny obiekt - najczęściej ma to duże znaczenie.

    Dlatego nie wolno używać nazw form tylko deklarować je po bożemu :)

    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)