  • 21. Data: 2011-10-21 18:38:25
    Temat: Re: W USA leci reklama TV iPhone 4S - w 100% eksponowany jest Siri [ang]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 13:16:32 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Nie wiem na kiedy zaplanowany jest iPhone5 - z tego co czytam
    > to był to ostatni projekt Jobbsa, nie 4S - być może projekt opóźnił się
    > z powodu jego złego stanu zdrowia przed śmiercią i dlatego tylko
    > ogłoszono 4S a nie ukończono iPhone5.

    Pszemolu - takich projektow nie robi sie w trzy dni, ktos w to duze
    pieniadze zainwestowal, produkcje seryjna przygotowal - i na pewno misal
    zamiar sprzedawac, a nie podcinac sobie rynek wypuszczeniem 5.

    Predzej by numerek zmienili - to bylby 5, a hipotetyczne dzielo Steva 6.

    J.

  • 22. Data: 2011-10-21 18:42:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Siri ewidentnie używa serwerów zewnętrznych i używa mocy
    > przerobowej poza iPhone do przetwarzania tych dźwięków.

    Ojapierdziele...

  • 23. Data: 2011-10-21 19:07:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 12:29:53 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Siri ewidentnie używa serwerów zewnętrznych i używa mocy
    > przerobowej poza iPhone do przetwarzania tych dźwięków.

    Ale tu nie o moce przerobowe chodzi, tylko o calosc.
    Potrzebne trzy czesci - rozpoznawanie mowy, analiza jezyka naturalnego i
    sztuczna inteligencja generujaca odpowiedzi.
    A ile z tych rzeczy widziales dotychczas dobrze dzialajacych ?

    > I wiąże następne pytania z kontekstem wcześniejszych pytań?
    > Typu:
    > - what's the weather in Chicago?
    > - sunny, windy, temperature 40F
    > - what about Los Angeles?

    Nie wiaze, nie odpoowiada, ale przynajmniej znajduje strony z pogoda w
    Chicago.

    Tlumacz googla tez coraz lepszy - a to poodpada pod "analiza jezyka
    naturalnego".

    > Drugie pytanie "what about ..." jest powiązane z pytaniem
    > pierwszym o pogodę. Google też tak umie? I umie w czasie
    > np. umawiania się na spotkanie sprawdzić kalendarz i przesunąć
    > inne kolidujące spotkanie? Nie sądzę...

    A Siri naprawde umie ?
    A skad wie ktore z dwoch kolidujacych spotkan przesunac ?

    P.S. A google terminarz uzytkownikow tez ma.

    J.

  • 24. Data: 2011-10-21 19:48:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pszemolu - takich projektow nie robi sie w trzy dni, ktos w to duze
    > pieniadze zainwestowal, produkcje seryjna przygotowal - i na pewno misal
    > zamiar sprzedawac, a nie podcinac sobie rynek wypuszczeniem 5.

    Nie podcinaliby sobie rynku gdyby 4S kosztował $199 a 5 kosztował $399
    (oba byłyby przecież dostępne z upustem w abonamentach 2 letnich).
    Sprzedawaliby oba, tak samo jak wypuszczając 4S sprzedają wciąż wersję 4
    taniej, w dwu odmianach GSM i CDMA oraz - co pewnie Cię zdziwi - 3GS, który
    w wielu sieciach jest teraz nie za $49 ale za symboliczny grosz z
    abonamentem.

    > Predzej by numerek zmienili - to bylby 5, a hipotetyczne dzielo Steva 6.

    Najwyraźniej 4S nie różni się od 4 wystarczająco dużo aby uzasadnić
    zmianę cyfry.

  • 25. Data: 2011-10-21 20:02:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > naturalnego i sztuczna inteligencja generujaca odpowiedzi.
    > A ile z tych rzeczy widziales dotychczas dobrze dzialajacych ?

    Widziałem całkiem niezłe "pisane" generatory odpowiedzi,
    całkiem logiczne dialogi z tego wychodziły, czasami zabawne
    i nie do odróżnienia od dialogu z żywą osobą...
    Rozpoznawanie mowy też działa nieźle, są programy dyktujące
    tekst na komputer dla ludzi bez rąk itp - taki głosowy OCR.
    Analiza języka naturalnego - sam sobie odpowiadasz niżej
    w postaci google translator. Microsoft też ma już translatory,
    pewnie technologia jest już komercyjnie dostępna w formie
    płatnego API. Sporo pracy więc będzie potrzebne na zgrabne
    połączenie tego klocków lego w jedną funkcjonalną zabawkę.

    > Nie wiaze, nie odpoowiada, ale przynajmniej znajduje strony z pogoda w
    > Chicago.

    No ale własnie na tym cała zabawa ma polegać że to nie ty się
    naginasz do maszyny tylko maszyna stara się odgadnąć o co pytasz.

    > Tlumacz googla tez coraz lepszy - a to poodpada pod "analiza jezyka
    > naturalnego".

    Zgadza się, ale to tylko komponent całości - znowu Apple do przodu:
    niby wszystko było, każdy klocek był, ale nikt wcześniej nie połączył
    klocków w całość i nie stworzył przez to nowej jakości.

    > A Siri naprawde umie ?
    > A skad wie ktore z dwoch kolidujacych spotkan przesunac ?

    Pyta użytkownika. Był z tym któryś z filmików youtube...
    W czasie dodawania nowego masz informację że coś tam już
    jest, możesz skasować, przesunąć (reschedule) albo nowy
    meeting dać na inną datę/czas. Wszystko głosem sterowane
    przez słuchawki - możliwe do zrobienia jadąc autem czy rowerem.
    Wrzuć sobie w youtube "siri" - jest dziś tego zatrzęsienie filmików.
    Dialogi niektóre całkiem zaawansowane.

    > P.S. A google terminarz uzytkownikow tez ma.

    Co to znaczy że ma użytkowników? Co z tego wynika? Nie rozumiem.

  • 26. Data: 2011-10-21 22:45:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j7sbod$igq$1@news.onet.pl...
> [...]
    focuses_on_siri_with_first_iphone_4s_tv_ad.html

> [...]
    > wszedzie Siri i iP4S, zreszta w wielu wypadkach jako rozczarowanie.
    > Gdyby Siri dzialala tak dobrze jak na prezentacji to byloby cos faktycznie
    > ciekawego, jednak liczne filmiki pokazuja, ze to wciaz dosc kulawa beta i
    > wiekszosc czynnosci szybciej mozna zrobic recznie niz uzywajac komend
    > glosowych. Czy pierwszy raz Apple chwalilo sie oficjalnie beta na keynote?
    > Odnosze wrazenie, ze chcieli koniecznie pokazac cos wiecej niz tylko nowe
    > bebechy.

    > Obejrzyj, poczytaj, jestem ciekaw Twojego zdania:
    miliony,Artykul,28178.html

    Pomijając już ton tego tekstu który czytam mając wrażenie że napisał
    go religijny fanatyk piszący o swoim bogu to mi się rzuca w oczy:
    - zerżnięte od Appla pudełko
    - corning gorilla glass, podobno szkło się łatwo tłucze, plastik lepszy?
    - zintegrowany na stałe akumulator, podobno do dupy że nie można wymienić?
    - kolor a'la Barbie
    - zalety systemu MeeGo, jakbym czytał o systemie iOS...

    Generalnie podsumowując myślę o tym że jest to iPhone zrobiony przez Nokię.
    I co ciekawe, jest zachwalany przez zagorzałego użytkownika Nokii - co dla
    mnie
    oznacza tylko tyle, że ta cała krytyka iPhone przez fanbojów Nokii bierze
    się
    tylko stąd, że religia im nie pozwala na pochwałę systemu iOS, chyba że jest
    to wierna kopia iOS pod nazwą MeeGo - jest to kryptopochwała iPhone...
    "Tymczasem jest to zdecydowanie najlepszy z systemów jaki Nokia kiedykolwiek
    instalowała na swoich smartfonach" - dotychczas instalowała tylko syf
    nieprzeciętny.
    Podoba się mu bo zobaczył podróbę iOS na Nokii :-)

    "Wiele osób krytykowało Symbiana za momentami chaotyczny system, również
    Android z całą pewnością nie jest pod tym względem ideałem. W porównaniu
    z nimi MeeGo jest uporządkowane niczym wzorcowe mieszkanie z katalogu IKEA.
    Wszystkie opcje konfiguracyjne są dostępne w jednym, czytelnym menu
    Ustawienia."
    Właśnie taki jest panowie iOS. A więc androidowcy - teraz wiecie co tracicie
    :-)
    Powiedział Wam o iOS fanboj Nokii zachwalający iOS by Nokia o nazwie MeeGo
    :)

  • 27. Data: 2011-10-22 06:34:21
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 12:29:53 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:
> [...]
    > - what about Los Angeles?
    > - rain, tunderstorms, 75F

    > Drugie pytanie "what about ..." jest powiązane z pytaniem

    To jest akurat łatwe do zaimplementowana.

    > Google też tak umie? I umie w czasie
    > np. umawiania się na spotkanie sprawdzić kalendarz i przesunąć
    > inne kolidujące spotkanie? Nie sądzę...

    Nie sądzę, że poradzi sobie z wieloma kalendarzami - w tym
    zewnętrznymi.

    --
    AL

  • 28. Data: 2011-10-22 06:42:31
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 11:09:51 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:

    > :-) Na pewno już przetestowane...

    http://www.usatoday.com/tech/columnist/talkingyourte
    ch/story/2011-10-20
    /siri-says-funny-things/50847142/1

    Some questions OK; others, not

    Asking "When does Daylight Savings Time begin?" results in Siri's
    voice giving the exact day, date and time, says Tom Eisenman, 58, of
    Springfield, Mass. But ask: "When does Daylight Savings Time end?"
    Siri's answer: "You don't have anything on your calendar for Daylight
    Savings Time." Eisenman's verdict: "Siri can be a time waster because
    you never know whether you'll get a useful response, even when the
    question is similar to something she has answered helpfully before."

    --
    AL

  • 29. Data: 2011-10-22 06:54:28
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 14:48:55 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:
> [...]
    3GS, który
    > w wielu sieciach jest teraz nie za $49 ale za symboliczny grosz z

    No cóż, trzeba opróżniać magazyny...

    Steva 6.

    > Najwyraźniej 4S nie różni się od 4 wystarczająco dużo aby uzasadnić
    > zmianę cyfry.

    Po prostu gdyby nie wypuścili nic nowego to rynek by o nich zapomniał.
    Wypuścili więc wersję '4 ass' i teraz robią dużo szumu by na siłę
    udowodnić wielkopomne znaczenie Siri.

    --
    AL

  • 30. Data: 2011-10-22 07:23:30
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2011 17:45:52 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:
    > Właśnie taki jest panowie iOS. A więc androidowcy - teraz wiecie co
    tracicie
    > :-)

    Tak wiemy czego nie tracimy tylko dzięki temu, że nie korzystamy z
    iOS ;)

    --
    AL