    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: WR #2
    Date: Wed, 03 Oct 2012 18:12:02 +0100

    On 03/10/2012 12:15, R.e.m.e.K wrote:

    > KOLUMNA\.(?:([0-9]+)[.]*?)+
    >
    > no i tu zaczynaja sie schody, bo teraz co prawda tekst sie weryfikuje jako
    > zgodny z maska, ale grupe mam tylko jedna i w niej pierwsza liczbe, choc
    > liczb jest wiecej:
    >
    > KOLUMNA.12.345.1
    >
    > Jak uwzglednic SLOWO by wyrazenie nadal wyciagalo liczby, ale jednoczesnie
    > weryfikowalo czy na poczatku jest slowo zgodne z podanym wyrazeniem?

    Twoim problemem nie jest to słowo na początku, tylko fakt, że grupy są
    po prostu przypisane do par nawiasów w wyrażeniu. Pierwsza grupa to
    pierwsza para nawiasów i nie da się uchwycić zmiennej ilości grup, po
    prostu. Nie wiem w jakim kontekście używasz tych wyrażeń, ale żeby
    zrobić to, co chcesz, musisz odciąć najpierw słowo (bądź to wyrażeniem
    regularnym, bądź prostszym środkiem), a następnie użyć funkcjonalności
    robijającej ci stringa na danym znaku/ciągu/wzorcu - jakieś split czy
    coś w tym stylu, w zależności jakiego języka jakiego używasz - jeśli C++
    to boost::split.