  • Data: 2011-09-20 16:12:59
    Temat: Re: Wadliwe koło pasowe?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
    >Nadal walczę z porannym piszczeniem paska o któym pisałem kilka
    >postów niżej. Problem występuje tylko po dłuższym postoju i
    >przypomina trochę cykanie cykad :). Zaczynam podejrzewać koło pasowe
    >wału. Koło ma wkładkę gumową.

    Wkladke czy kolo w srodku stalowe, a obleczone guma/plastikiem ?

    >Wg teorii mechanika gdy auto dłuższy czas stoi to dzięki działaniu
    >stałej siły pochodzącej od naciągu paska guma pomiędzy kołami się
    >nieco ściska co powoduje delikatny owal koła. Po zapaleniu właśnie
    >ten owal powoduje chwilowe duże przyspieszenia na pasku i
    >mikrouślizgi.

    IMO zmysla.

    Aczkolwiek u mnie z rana tez cos piszczalo, a potem to
    obleczenie/bieznia spadla.
    Ale to bylo Daewoo ... Ople chyba maja podobna konstrukcje, tylko tam
    nie spada :-)

    >Chciałbym poznać Waszą opinię na moją teorię i czy ktoś już miał
    >podobny przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok. 800-1000 zł) i
    >nie chciałbym w ciemno strzelać

    Moze sie po prostu nie przejmuj ... tylko kup assistance :-)

    J.