  • 1. Data: 2011-09-20 13:52:56
    Temat: Wadliwe koło pasowe?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Nadal walczę z porannym piszczeniem paska o któym pisałem kilka postów
    niżej. Problem występuje tylko po dłuższym postoju i przypomina trochę
    cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieniłem na nowy
    Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra, napinacz
    trzyma mocno. Sprzęgło i łożysko na alternatorze sprawdzone i dobre.
    Zaczynam podejrzewać koło pasowe wału. Koło ma wkładkę gumową. Wg teorii
    mechanika gdy auto dłuższy czas stoi to dzięki działaniu stałej siły
    pochodzącej od naciągu paska guma pomiędzy kołami się nieco ściska co
    powoduje delikatny owal koła. Po zapaleniu właśnie ten owal powoduje
    chwilowe duże przyspieszenia na pasku i mikrouślizgi. Po krótkiej jeździe
    owal się wyrównuje i piski się stopniowo uciszają i milkną. Diagnozę może
    potwierdzać to że koło niedawno było zdejmowane podczas wymiany rozrządu.
    Chciałbym poznać Waszą opinię na moją teorię i czy ktoś już miał podobny
    przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok. 800-1000 zł) i nie chciałbym w
    ciemno strzelać

  • 2. Data: 2011-09-20 16:12:59
    Temat: Re: Wadliwe koło pasowe?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
> [...]
    >postów niżej. Problem występuje tylko po dłuższym postoju i
    >przypomina trochę cykanie cykad :). Zaczynam podejrzewać koło pasowe

    Wkladke czy kolo w srodku stalowe, a obleczone guma/plastikiem ?

> [...]
    >nieco ściska co powoduje delikatny owal koła. Po zapaleniu właśnie
    >ten owal powoduje chwilowe duże przyspieszenia na pasku i

    IMO zmysla.

    Aczkolwiek u mnie z rana tez cos piszczalo, a potem to
    obleczenie/bieznia spadla.
    Ale to bylo Daewoo ... Ople chyba maja podobna konstrukcje, tylko tam
    nie spada :-)

    >Chciałbym poznać Waszą opinię na moją teorię i czy ktoś już miał
    >podobny przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok. 800-1000 zł) i
    >nie chciałbym w ciemno strzelać

    Moze sie po prostu nie przejmuj ... tylko kup assistance :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-09-20 18:43:52
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Agent

    > Koło jest dość kosztowne (nowe ok.
    > 800-1000 zł) i nie chciałbym w ciemno strzelać

    Jajowate koło pasowe to opcja bardzo mało prawdopodobna, wtedy po
    pierwsze miałbyś duże wibracje, bo wyważenie układu korbowo-tłokowego
    wzięłoby w łeb. Ktoś w ogóle słyszał o takim przypadku w normalnym
    samochodzie?

    Najbardziej prawdopodobny jest jakiś wyciek w okolicach paska, co go
    brudzi, ale po chwili jazdy odparowuje i już nie piszczy, ew. jednak
    niezbyt sprawny napinacz, który napina za słabo.

  • 4. Data: 2011-09-20 19:18:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 20.09.2011 13:52, Agent pisze:
> [...]
    > ktoś już miał podobny przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok.
    > 800-1000 zł) i nie chciałbym w ciemno strzelać

    pasek przenosi "siłę" z jednego koła na drugie (lub wiecej) jest on
    zaprojektowany do przenoszenia takiej, albo mniejszej siły. jeśli siła
    jest większa niż go zaprojektowano, będzie miał duży uślizg i piszczał,
    potem pęknie. Może istniej powód który czasowo mocno obciąża pasek, może
    akumulator zdycha i w piewszej fazie alternator "daje" wszyskto z siebie
    zeby go doładować? Gdybam oczywiście. JEśli jednak jesteś w 100% pewien
    ze wszystkie koła opięte paskiem chodzą luźno, to weź pskiknij go jakimś
    sprayem do pasków i zapomnij. jak niemasz, to sproszkuj kalafonie do
    lutownia na pył jak mąka i posyp go troszkę (2 razy tyle co soli na
    kanapkę) (kalafonie drastycznie zmniejszy uślizgi.)

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-09-20 20:04:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >pierwsze miałbyś duże wibracje, bo wyważenie układu korbowo-tłokowego
    >wzięłoby w łeb. Ktoś w ogóle słyszał o takim przypadku w normalnym

    Uklad korbowo tlokowy jest niewywazony z natury, dlatego ma takie
    wielkie panewki.
    I pracuje nierownomiernie, wiec takiego drobiazgu bys wcale nie
    zauwazyl :-)

    Poza tym symetrycznie elipsoidalne kolo pozostaje wywazone.

    J.

  • 6. Data: 2011-09-20 20:21:06
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-20 13:52, Agent wrote:
> [...]
    > chwilowe duże przyspieszenia na pasku i mikrouślizgi. Po krótkiej
    > jeździe owal się wyrównuje i piski się stopniowo uciszają i milkną.

    ja pierrr....

  • 7. Data: 2011-09-20 23:06:08
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2011-09-20 13:52, Agent pisze:
    >Problem występuje tylko po dłuższym postoju i przypomina trochę
    > cykanie cykad :)

    Miałem tak przy ~55 kkm w Astrze F 1.4 16V.
    Zaczynał się strzępić pasek, ale rozrządu.
    Winne faktycznie było źle wykonane koło
    (przemilczana tajemnica Opla).

    --
    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2011-09-24 02:52:44
    Od: to <t...@x...abc>

    begin J.F

    > Uklad korbowo tlokowy jest niewywazony z natury, dlatego ma takie
    > wielkie panewki.

    Kwestia definicji "wyważenia". Po coś się wał dodatkowo doważa w
    wysilonych silnikach.

    > I pracuje nierownomiernie, wiec takiego drobiazgu bys wcale nie zauwazyl
    > :-)

    Wręcz przeciwnie. :)

    > Poza tym symetrycznie elipsoidalne kolo pozostaje wywazone.

    Jakby się zniekształciło od stania, to raczej nie symetrycznie.