  • Data: 2011-03-31 17:51:34
    Temat: Re: "Wal po osobówce"
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-31 12:43, .sp pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    >
    > Jak wyskakuje żaba, zając czy mały kundel to co robisz ?
    W praktyce? Żaby czy myszy nie zauważę zapewne z 100m, a z 10m nawet nie
    mam szans zareagować, zostaje modlić się czy zwierzątko między kołami
    przeszło.
    Zająca, kundla - staram się ominąć, jeśli oczywiście mogę, bo specjalnie
    nie uderzę, ale gdy tylko widzę/czuję że nie uda się wyhamować, albo że
    coś dzieje się niedobrego (np pobocze okazuje się grząskie i ściąga w
    rów z drzewami) to walę.

    > Zderzenie z łosiem może być niezdrowe
    Zwłaszcza dla łosia. Oczywiście że zawsze należy starać się wytracić
    maksymalnie dużo prędkości, np przez hamowanie i odsuwanie momentu
    kolizji, albo wybieranie wypadu w puste zaorane pole do wyhamowania, ale
    pod warunkiem że wypadamy w pole idealnie na wprost, by ograniczyć
    możliwość koziołkowania.
    Ale nawet zderzenie z łosiem jest bezpieczniejsze (tak tak, zaraz
    powiesz że rogami wpadnie mi do kabiny) niż zderzenie z betonowym słupem
    (który jeszcze się potem na ciebie przewróci). Tak samo jakbym nagle
    przed sobą zobaczył tira w poprzek - zdecydowanie bym walił prosto w
    masywne obie osie, zamiast celować "pod naczepę", która by mi głowę
    obcięła bo nie miałbym na czym się zatrzymać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173