  • Data: 2014-04-22 21:54:35
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.04.2014 o 20:10 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Czy zechciałbyś sprawdzić kiedy były spisane wydarzenia z Nowego
    > Testamentu
    Po co mam sprawdzać, w 65 lub 68 roku była spisana najwcześniejsza
    ewangelia św Marka.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ewangelia_Marka

    Następna 70, potem 80 i 90 r ne, czyli góra dwa, trzy pokolenia.

    > i przez kogo były one spisane i powiedzieć mi czy faktem jest że autorzy
    > tych historii mogli być "świadkami" tego co opisali?
    Świadkowie nie mogli spisać bo byli niepiśmienni, Jezus na swoich uczniów
    wybrał prostych robotników, oni przekazali ustnie to co widzieli innym aż
    trafiło na piśmiennego który to spisał.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ewangelia

    --

    Pozdr