    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wezmą się za FR strażników wiejskich?
    Date: Thu, 29 Mar 2012 00:17:51 +0200

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 21:34:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Teraz ze strażami gminnymi nikt się nie będzie cackał - nie będzie jakaś
    > gmina robiła konkurencji dla centralnego ITD, które pompuje prosto do
    > budżetu.
    > W starciu wójta z premierem wiadomo kto wygra.

    Juz zapomniales co pisalem ... a Pawlak to poprze premiera czy wojtow ?
    Bo ze Kaczynski nie poprze premiera to pewne :-)

    > No tyle się zmieni że będzie komplet danych.
    > Obecnie prawo nakazuje pieniądze z FR przeznaczyć na drogi.
    > Gmina jednak "nie wie" ile tych pieniędzy jest i udaje głupiego.
    > Tyle że już nie będzie mogła udawać - teoretycznie.

    Ale nie przeznaczy i co im zrobisz ?

    > Ciężko - sformułowane jest to tak, że jak gmina planuje 6mln z FR, to i
    > powinna sobie 6mln na dany rok zaplanować na drogi.
    > Ewentualnie potem korygować.

    Ale to znow tryby mylisz - zaplanowac to sobie moze 6 mln od pieskow.
    a potem wyjdzie 6 mln z FR. No i co im zrobisz - tak wyszlo :-)

    Mozna tez zaplanowac 100 tys z FR i 6 mln deficytu na nowe inwestycje :-)

    A za rok, jak juz bedzie wiadomo ile naprawde wyszlo, to sie w budzet
    wpisze. Ale to bedzie budzet za dwa lata :-)

    > Bezpośrednio nie jest, ale pośrednio jak najbardziej.

    Ale nie liczy sie posrednio, tylko co ustawa na to :-)

    > Bo jednak jak przekroczysz prędkość w Pacanowie, a miesiąc później siedząc
    > u siebie w domu "niewskażesz" i odmówisz przyjęcia mandatu, to sprawa trafi
    > do sądu właściwego dla Pacanowa, a nie Twojego miejsca zamieszkania.
    > Czyli jednak sąd jakoś tam sprawy potrafi powiązać - swoją drogą to
    > zastanawiam się czy słusznie.

    uwaga sluszna, trzeba by sprawdzic w sadzie :-)

    > To by jeszcze było pół biedy - prawda jest taka że te gminy nie są tym
    > zainteresowane.
    > Mają po kilka milionów dochodów z FR, a wydatki na drogi nawet mniejsze niż
    > inne gminy podobnej wielkości.

    Jesli jednak beda musialy wydac na drogi ... to wydadza. I wszystko co moze
    dopisza do tych drog :-)

    Tak czy inaczej - to ze NIK cos tam pisze zlego o SM - z tego tak szybko
    zmian nie bedzie. Z dziury budzetowej za to moze tak.

    J.