  • 1. Data: 2012-03-27 18:22:16
    Temat: Wezmą się za FR strażników wiejskich?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Witam

    Nawet NIK zauważył.

    http://moto.onet.pl/1658300,1,mandaty-z-strazy-miejs
    kiej-na-cenzurowanym,artykul.html?node=2

    "W wielu miejscowościach fotoradary Straży Miejskiej stały się jednym z
    głównych narzędzi do zwiększania dochodów gmin. Teraz to się zmieni -
    pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
    W wielu miejscowościach fotoradary Straży Miejskiej stały się jednym z
    głównych narzędzi do zwiększania dochodów gmin. Teraz to się zmieni -
    pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
    "Fotoradarowe" praktyki niektórych gmin zauważyła nawet Najwyższa Izba
    Kontroli, ale teraz badanie ewentualnych nadużyć będzie łatwiejsze. "

    --
    Pozdr. Grzymosław

  • 2. Data: 2012-03-27 19:19:43
    Temat: Re: Wezmą się za FR strażników wiejskich?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    >Nawet NIK zauważył.

    Nie martw sie - od NIK do zmian ustawowych jest droga bardzo daleka.
    Co prawda o tym sie juz mowi glosno, wiec widac cos jest na rzeczy,
    ale po samym raporcie NIK szybkich zmian bym sie nie spodziewal :-)

> [...]
    >"W wielu miejscowościach fotoradary Straży Miejskiej stały się jednym
    >z głównych narzędzi do zwiększania dochodów gmin. Teraz to się

    To w koncu miejsckich czy wiejskich ?
    Bo istotna jest tez orientacja koalicjanta :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-03-27 21:37:33
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: DoQ Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 27 marzec 2012, 18:22:16

> [...]
    > "W wielu miejscowościach fotoradary Straży Miejskiej stały się jednym
    > z głównych narzędzi do zwiększania dochodów gmin. Teraz to się zmieni

    Zwykła walka drapieżników o teren łowny; to normalne, że silniejszy
    wygryza słabszego. Kudy tam strasznikom do ITD.

    --
    Llort

  • 4. Data: 2012-03-27 22:47:05
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > "W wielu miejscowościach fotoradary Straży Miejskiej stały się jednym z

    do wieśniaków z FR dołączyły teraz pały z wideo

  • 5. Data: 2012-03-28 00:30:53
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > "Fotoradarowe" praktyki niektórych gmin zauważyła nawet Najwyższa Izba
    > Kontroli, ale teraz badanie ewentualnych nadużyć będzie łatwiejsze. "

    NIK zauważy, nawet pambuk i samszatan zauważą, ale PMS-owi trolle nie
    zauważą. :)

  • 6. Data: 2012-03-28 20:48:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 27 Mar 2012 19:19:43 +0200, J.F wrote:

    > Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie martw sie - od NIK do zmian ustawowych jest droga bardzo daleka.

    W sumie ustawowe zmiany są już załatwione - gmina nie może już zarabiać na
    fotoradarach.
    Natomiast gminy póki co próbują albo postępować niezgodnie z prawem, albo
    udawać głupiego.

    Zmieniono niedawno rozporządzenie o strażach gminnych.
    Straże teraz będą musiały raportować jaką kwotę mandatów nałożono za
    wykroczenia z fotoradarów i gmina już nie będzie mogła "zakładać" że straż
    gminna 6.000.000zł nałożyła za psie kupy.

    Tyle że już poznałem najnowszy pomysł jednej z gmin na kolejną próbę
    ominięcia tego prawa - 90% mandatów wystawiać za "niewskazanie" i bronić
    stawnowiska że niewskazanie nie jest wykroczeniem ujawnionym za pomocą
    fotoradaru.

  • 7. Data: 2012-03-28 21:09:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zarabiać na
    >fotoradarach.
    >Natomiast gminy póki co próbują albo postępować niezgodnie z prawem,

    No wlasnie - bedzie kolejny raport NIK, a dopoki nie bedzie przepisu
    ze nadwyzke sie przekazuje, a w razie nieprzekazania zabiera, to mozna
    tak dlugo grac w kulki :-)

    Albo odloza gminy wydatki na kolejny rok celem zgromadzenia
    odpowiedniej kwoty i beda tak odkladac az z samych procentow da sie
    zyc :-)

    >Zmieniono niedawno rozporządzenie o strażach gminnych.
    >Straże teraz będą musiały raportować jaką kwotę mandatów nałożono za
    >wykroczenia z fotoradarów

    Od samego raportowania wiele sie nie zmieni.

    >i gmina już nie będzie mogła "zakładać" że straż gminna 6.000.000zł
    >nałożyła za psie kupy.

    Jeszcze daty do sprawdzenia ... da sie trzyletnie opoznienie wdrozyc
    czy nie ? Bo jak SM zaraportuje za rok dochody uzyskane w roku 2012,
    to uwzglednic trzeba bedzie w budzecie na rok 2014 :-)

> [...]
    >bronić
    >stawnowiska że niewskazanie nie jest wykroczeniem ujawnionym za

    O widzisz jak rodacy kombinuja. Dobrze mysla, niewatpliwie nie jest
    :-)
    No i czesc dochodow da sie jeszcze przesunac na kolejny rok :-)

    A oczywiscie remonty drog, chodnikow, kanalizacji pod drogami, latarni
    itp - to zawsze potrzebne.
    No i mozna wiecej bezrobotnych zatrudnic do przeprowadzania dzieci ...
    nie, bezrobotnych nie, bezrobocie lepiej miec wysokie :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-03-28 21:34:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 28 Mar 2012 21:09:12 +0200, J.F wrote:

    > No wlasnie - bedzie kolejny raport NIK, a dopoki nie bedzie przepisu
    > ze nadwyzke sie przekazuje, a w razie nieprzekazania zabiera, to mozna
    > tak dlugo grac w kulki :-)

    Teraz ze strażami gminnymi nikt się nie będzie cackał - nie będzie jakaś
    gmina robiła konkurencji dla centralnego ITD, które pompuje prosto do
    budżetu.

    W starciu wójta z premierem wiadomo kto wygra.

    > Od samego raportowania wiele sie nie zmieni.

    No tyle się zmieni że będzie komplet danych.
    Obecnie prawo nakazuje pieniądze z FR przeznaczyć na drogi.
    Gmina jednak "nie wie" ile tych pieniędzy jest i udaje głupiego.
    Tyle że już nie będzie mogła udawać - teoretycznie.

    > Jeszcze daty do sprawdzenia ... da sie trzyletnie opoznienie wdrozyc
    > czy nie ?

    Ciężko - sformułowane jest to tak, że jak gmina planuje 6mln z FR, to i
    powinna sobie 6mln na dany rok zaplanować na drogi.
    Ewentualnie potem korygować.

    Jest trochę takich gminnych wydatków które przeznacza się na konkretny cel
    i generalnie nie ma problemów żeby się to bilansowało.

    > O widzisz jak rodacy kombinuja. Dobrze mysla, niewatpliwie nie jest
    > :-)

    Bezpośrednio nie jest, ale pośrednio jak najbardziej.

    Bo jednak jak przekroczysz prędkość w Pacanowie, a miesiąc później siedząc
    u siebie w domu "niewskażesz" i odmówisz przyjęcia mandatu, to sprawa trafi
    do sądu właściwego dla Pacanowa, a nie Twojego miejsca zamieszkania.
    Czyli jednak sąd jakoś tam sprawy potrafi powiązać - swoją drogą to
    zastanawiam się czy słusznie.

> [...]
    > No i mozna wiecej bezrobotnych zatrudnic do przeprowadzania dzieci ...
    > nie, bezrobotnych nie, bezrobocie lepiej miec wysokie :-)

    To by jeszcze było pół biedy - prawda jest taka że te gminy nie są tym
    zainteresowane.
    Mają po kilka milionów dochodów z FR, a wydatki na drogi nawet mniejsze niż
    inne gminy podobnej wielkości.

  • 9. Data: 2012-03-29 00:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 21:34:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > budżetu.
    > W starciu wójta z premierem wiadomo kto wygra.

    Juz zapomniales co pisalem ... a Pawlak to poprze premiera czy wojtow ?
    Bo ze Kaczynski nie poprze premiera to pewne :-)

> [...]
    > Gmina jednak "nie wie" ile tych pieniędzy jest i udaje głupiego.
    > Tyle że już nie będzie mogła udawać - teoretycznie.

    Ale nie przeznaczy i co im zrobisz ?

    > Ciężko - sformułowane jest to tak, że jak gmina planuje 6mln z FR, to i
    > powinna sobie 6mln na dany rok zaplanować na drogi.
    > Ewentualnie potem korygować.

    Ale to znow tryby mylisz - zaplanowac to sobie moze 6 mln od pieskow.
    a potem wyjdzie 6 mln z FR. No i co im zrobisz - tak wyszlo :-)

    Mozna tez zaplanowac 100 tys z FR i 6 mln deficytu na nowe inwestycje :-)

    A za rok, jak juz bedzie wiadomo ile naprawde wyszlo, to sie w budzet
    wpisze. Ale to bedzie budzet za dwa lata :-)

    > Bezpośrednio nie jest, ale pośrednio jak najbardziej.

    Ale nie liczy sie posrednio, tylko co ustawa na to :-)

> [...]
    > do sądu właściwego dla Pacanowa, a nie Twojego miejsca zamieszkania.
    > Czyli jednak sąd jakoś tam sprawy potrafi powiązać - swoją drogą to

    uwaga sluszna, trzeba by sprawdzic w sadzie :-)

> [...]
    > zainteresowane.
    > Mają po kilka milionów dochodów z FR, a wydatki na drogi nawet mniejsze niż

    Jesli jednak beda musialy wydac na drogi ... to wydadza. I wszystko co moze
    dopisza do tych drog :-)

    Tak czy inaczej - to ze NIK cos tam pisze zlego o SM - z tego tak szybko
    zmian nie bedzie. Z dziury budzetowej za to moze tak.

    J.