  • Data: 2014-08-26 11:02:23
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Aug 2014, Pszemol wrote:

    > "masti" <g...@t...hell> wrote

    [...]
    > Czek jest wciąż jedną wielu różnych
    > metod płatności, tak samo jak w Polsce zresztą.

    Chyba się mylisz.
    W praktyce czekiem w .pl nie zapłacisz. Nikt Ci go nie przyjmie.
    W Polsce od dawna (kilkanaście lat) banki zaprzestały emisji
    i wycofały obsługę.
    Wiem, bo w zeszłym tysiącleciu jakieś bankowe druki czekowe
    pobrałem i się "unieważniły" :)

    Rzuciłem okiem do googla, wychodzi że "odpieniężenie" czeków
    staje się w Europie normą:
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/arty
    kuly/613452,czeki_powoli_odchodza_do_lamusa.html

    Czeki nie były nigdy popularne, a w byłych krajach RWPG :> tym
    bardziej, akurat pewne "zacofanie" w paru dziedzinach przyniosło
    korzyść - przeskok bezpośrednio do nowszych rozwiązań (karty).
    Osobna rzecz, że prawo dość długo odstawało w zakresie ochrony
    korzystania z kart - relatywnie niedawno dopiero ograniczono
    przepisem odpowiedzialność klienta za płatność której nie
    potwierdza.

    pzdr, Gotfryd