  • 1. Data: 2010-04-22 17:34:43
    Temat: Wielokrotna precyzja
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Mam taki sobie milusi programik w Fortranie 95.

    Co mu zrobić, aby "sam z siebie" liczył się nie w double precision, ale np.
    w poczwórnej precyzji?

    Najchętniej jakby to było sprzętowe, tzn. jakaś takaś architektura CPU.

    Ale softwareowe rozwiązanie też.

    A nie chce mi się grzebać w samym programie - po prostu chcę zobaczyć, co
    będzie, tak dla diagnostyki.

    slawek

  • 2. Data: 2010-04-29 19:27:41
    Temat: Re: Wielokrotna precyzja
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 22 Kwi, 19:34, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ale softwareowe rozwiązanie też.
    >
    > A nie chce mi się grzebać w samym programie - po prostu chcę zobaczyć, co

    Pytałem z pół roku temu o coś podobnego. Jak zapewnić większą ale
    nie dowolnie dużą, właśnie np. jak zrobić żeby long long double śmigał
    na 128-bitach.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-01 12:05:44
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 29 Kwi, 21:27, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Pytałem z pół roku temu o coś podobnego. Jak zapewnić większą ale
    > nie dowolnie dużą, właśnie np. jak zrobić żeby long long double śmigał
    > na 128-bitach.

    GMP daje duzy narzut?

    znalazlem cos takeigo:
    http://www.nongnu.org/hpalib/
    http://crd.lbl.gov/~dhbailey/mpdist/ [QD]

    Mozesz szukac dalej po 'double-double', 'quad-double'
    i 'quadruple precision'.

    za wiki quadruple precision
    "The GNU C Compiler provides a quadruple-precision type called
    __float128 for x86, x86-64 and Itanium CPUs,[5] using a software
    emulation from libc6."

    kolezanka liczy cos w 4 i 16 krotnej precyzji, ale to fortran,
    a chwilowo sie nie nie mam jak skontaktowac.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 4. Data: 2010-05-02 18:36:39
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqh.googlegroups.com...
    > kolezanka liczy cos w 4 i 16 krotnej precyzji, ale to fortran,
    > a chwilowo sie nie nie mam jak skontaktowac.

    Przypadkiem to też Fortran :)

    slawek

  • 5. Data: 2010-05-02 19:13:14
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2 Maj, 20:36, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqh.googlegroups.com...

    > Przypadkiem to też Fortran :)

    Odpowiadalem Mariuszowi. Wydawalo mi sie, ze ostatnio chodzilo mu o c/
    cpp.
    Co do Twojego, orginalnego pytanie - nie wiem, nie bawilem sie nigdy
    tym
    jezykiem.

    Nie wiem tez, jak to ma zapisane, czy program znajomej
    " "sam z siebie" liczył się nie w double precision, ale np.w
    poczwórnej precyzji? "
    czy jest to zrealizowane jakos inaczej. Po dlugim weekendzie pewnie
    bede
    mogl sie zapytac.

    A co mowia w jednym z moich linkow - byly tam glownie biblioteki do
    Fortrana?

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 6. Data: 2010-05-02 21:28:05
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    > GMP daje duzy narzut?
    Kiedys sprawdzilem pobieznie i byl tak duzy ze nie
    sprawdzalem dokladnie. Chyba 100-krotny, nie
    pamietam juz.

    > znalazlem cos takeigo:http://www.nongnu.org/hpalib/http://crd.lbl.
    gov/~dhbailey/mpdist/ [QD]

    > Mozesz szukac dalej po 'double-double', 'quad-double'
    > i 'quadruple precision'.
    Dobry pomysl.

    > za wiki quadruple precision
    > "The GNU C Compiler provides a quadruple-precision type called
    >  __float128 for x86, x86-64 and Itanium  CPUs,[5]  using a software
    > emulation from libc6."
    Chyba o to chodzilo. Mam nadzieje ze jest wydajne.

    Dzieki

  • 7. Data: 2010-05-03 09:15:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2 Maj, 23:28, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Kiedys sprawdzilem pobieznie i byl tak duzy ze nie
    > sprawdzalem dokladnie. Chyba 100-krotny, nie
    > pamietam juz.

    Ale nie porownujmy do double tylko do dobrej implementacji
    o stalej precyzji. Sprzetowe wspomaganie dla poczwornej
    precyzji ma sie pojawic dopiero za wieksze kika lat.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 8. Data: 2010-05-03 09:27:59
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Maj, 11:15, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Ale nie porownujmy do double tylko do dobrej implementacji
    > o stalej precyzji.
    Nie mam pojecia, wydaje sie ze dobra implementacja
    poczwornej precyzji powinna byc duzo szybsza.

    > Sprzetowe wspomaganie dla poczwornej
    > precyzji ma sie pojawic dopiero za wieksze kika lat.
    Ciekawe jakby działal GMP wbity w procesor :)