eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWłaściciel ASO w Polsce › Re: Właściciel ASO w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.63
    .MISMATCH!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <orahi3$hhn$1@dont-email.me>
    <1s88ox8ieke6l$.1ii9zhr341l7w$.dlg@40tude.net>
    <orbau8$qiv$1@dont-email.me> <h...@4...net>
    <orbdi3$pkm$1@node2.news.atman.pl> <orbhro$cf3$1@dont-email.me>
    <1qyi40pf8diug.14st7uur6z8r6$.dlg@40tude.net>
    <ord7oq$nh3$1@dont-email.me> <i9dhun1fhn4v$.eemdrjoaw8yo$.dlg@40tude.net>
    <orftvi$4cq$1@dont-email.me>
    Date: Tue, 10 Oct 2017 01:14:13 +0200
    Message-ID: <ocr258lor237$.gqa25s5cwmpe.dlg@40tude.net>
    Lines: 74
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
    X-Trace: 1507590977 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 661 89.78.98.73:3952
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4160
    X-Received-Body-CRC: 1570615774
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2616181
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 9 Oct 2017 13:35:46 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    >> Zawozisz?
    >
    > No piszę że zawożę. Wątpisz? Czemu?

    Ale Ty w USA mieszkasz?
    Tam może tak wolno.
    W Polsce w każdym razie zabronione pod surową karą.

    > I dlatego osoby prywatne zawożą do zakładów, które utylizują bo mają takie
    > umowy.

    Jeszcze potrzebna jest umowa osoby z zakładem.
    A takiej nikt podpisać nie chce, bo "osoba" odpadów przemysłowych ani
    produkować, ani transportować legalnie nie może.
    No chyba że się ktoś zlituje i wstawi do prywatnego garażu jakiś pojemnik
    który raz do roku przy okazji opróżni.


    >> A praktyka jest taka że wykupienie dostępu do wszystkich popularnych marek
    >> i modeli jest na tyle drogie, że chyba niewiele niezależnych warsztatów się
    >> na to decyduje.
    >
    > Czyli w umowie gwarancyjnej wyczytałeś taki warunek zawiezienia do ASO czy
    > nie znalazłeś?

    Taki warunek byłby niezgodny z prawem.
    Natomiast jakoś tak "pechowo", gwarant lubi robić pod górę tym co serwis
    okresowy robili poza ASO.


    > Bo ja widzę w warunkach gwarancji wymóg wymiany płynów w odpowiednich
    > interwałach.

    Na pewno tylko i wyłącznie płynów? Czy może jednak wymagany jest serwis
    okresowy zgodny z RMI?


    >>> Poza tym - mój główny argument polega na tym że nikt Cię nie zmusza do
    >>> robienia tego w ASO, gdzie wiesz że nie tylko będzie bardzo drogo za to co
    >>> trzeba zrobić to jeszcze Cię namówią abyś zrobił (i zapłacił) dużo rzeczy
    >>> których nie musisz.
    >>
    >> Z technicznego punktu widzenia ja się z Tobą całkowicie zgadzam.
    >> Natomiast życie życiem - jak właściciel serwisuje samochód poza ASO, a
    >> zwłaszcza jeśli to robi samodzielnie, to może być pewien, że w razie chęci
    >> skorzystania z gwarancji zacznie się kopanie z koniem.
    >> Oczywiście można się szarpać, sądzić, biegli, może się uda wygrać, może się
    >> nie uda - niektórzy nawet to lubią.
    >
    > Ja mam zupełnie inne doświadczenie: ASO z pocałowaniem rączki przyjmuje
    > naprawy gwarancyjne - czasem nawet wyszukują samodzielnie rzeczy do
    > zrobienia na które się klient nie skarży lub nawet nie zauważy -
    > najwyraźniej fabryka płaci im całkiem nieźle.

    To działa trochę inaczej - oni tych rzeczy nie wyszukują, a jak
    przyjeżdżasz wbijają Twój VIN i przebieg w system komputerowy i dostają
    listę czynności do wykoania przy serwisie.
    Poza typową obsługą (oleje, filtry) jest to jeszcze zestaw rzeczy do
    sprawdzenia i poprawienia po fabryce w celu zapobieżenia przyszłej awarii.

    Natomiast to jest właśnie ten myk, że w ASO ci to zrobią, bo mają dostęp do
    tej listy, którą koncern buduje ma podstawie swoich statystyk awarii.

    Serwisując się w warsztacie niezależnym, który nie korzysta z systemu
    producenta, pewnie mechanicy nie będą wiedzieli o tych czynnościach
    poprawiania po fabryce.
    Nie zrobienie tego może skutkować awarią, której gwarant zapewne wtedy nie
    uzna.

    Oczywiście jeśli warsztat w którym się serwisowałeś wykupił od koncernu
    usługę dostępu do bazy (oni mają wtedy ślad że Twój VIN był wyszukiwany i
    serwis "odhaczony"), problemu pewnie nie będzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: