eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Właściciel ASO w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 1. Data: 2017-10-07 14:33:08
    Temat: Właściciel ASO w Polsce
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jaka jest tożsamość finansowa typowej ASO w Polsce?

    Czy to są firmy niezależne podmiotowo i kapitałowo od fabryki sprzedającej
    im samochody?

    Czy są to przedstawicielstwa Renaulta, Forda czy Fiata, polskie części
    (oddziały?) tej samej firmy?

    Bo duże szyldy TOYOTA czy RENAULT mogą mylić klienta podjeżdżającego pod
    ASO i myśleć że auto naprawił u producenta...


  • 2. Data: 2017-10-07 15:31:42
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 7 października 2017 14:33:09 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > Jaka jest tożsamość finansowa typowej ASO w Polsce?
    >
    > Czy to są firmy niezależne podmiotowo i kapitałowo od fabryki sprzedającej
    > im samochody?
    >
    > Czy są to przedstawicielstwa Renaulta, Forda czy Fiata, polskie części
    > (oddziały?) tej samej firmy?
    >
    > Bo duże szyldy TOYOTA czy RENAULT mogą mylić klienta podjeżdżającego pod
    > ASO i myśleć że auto naprawił u producenta...

    Zazwyczaj to nie są częsci firm produkujacych samochody.
    Jak sama nazwa wskazuje to są osobne podmioty autoryzowane do przeprowadzania napraw.
    w usa jest podobnie.


  • 3. Data: 2017-10-07 15:33:41
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > Jaka jest tożsamość finansowa typowej ASO w Polsce?

    Nie wiem czy to jest pewszechne ale są ASO będące osobnymi podmiotami
    ale mające odpowiednie certyfikaty.Znajomy był/jest dealerem suzuki i
    jego mechanicy przechodzili szkolenia specjalistyczne by uzyskać
    certyfikaty aso. Oprócz tego spodziewał się zawsze niespodziewanej
    kontroli jakości uslug i wiedzy mechaników na miejscu. Jako
    ciekawostkę opowiadał, że mógł tylko dwa razy podpaść tj. uzyskać
    ocenę niedostateczną, po trzeciej wpadce tracił certyfikaty i miano
    ASO.
    Znam też historię pewnego sklepu z częściami do Forda, nawet logo
    było na zewnątrz oryginalne. Ale to nie był sklep oficjalny i ktoś z
    Forda się przyczepil i kazali mu logo zdjąć. Sprytny właściciel
    zrobil inny napis: "Fort" (t zamiast d) i podobno dali mu spokój....

    --
    Marek


  • 4. Data: 2017-10-07 15:48:56
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    > Jaka jest tożsamość finansowa typowej ASO w Polsce?
    > Czy to są firmy niezależne podmiotowo i kapitałowo od fabryki sprzedającej
    > im samochody?
    > Czy są to przedstawicielstwa Renaulta, Forda czy Fiata, polskie części
    > (oddziały?) tej samej firmy?

    http://www.toyotawalbrzych.pl/
    Zobacz na sam dol

    http://www.toyotanowakowski.pl/kontakt.json

    Ale czy tak niezalezne ... zwiazali swoj los z Toyota mocno.

    > Bo duże szyldy TOYOTA czy RENAULT mogą mylić klienta podjeżdżającego pod
    > ASO i myśleć że auto naprawił u producenta...

    Ale np dostep do bazy danych serwisowych o czym swiadczy.

    Jak naprawiasz telewizor czy telefon na gwarancji, to tez czesro bywa,
    ze robi to polska firma.

    J.



  • 5. Data: 2017-10-07 16:23:47
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:33:08 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Jaka jest tożsamość finansowa typowej ASO w Polsce?
    >
    > Czy to są firmy niezależne podmiotowo i kapitałowo od fabryki sprzedającej
    > im samochody?

    Większość są to prywatne firmy, kapitałowo niezależne od firmy matki -
    zresztą jakaś taka niepisana moda jest że dealerzy nazywają swoje firmy
    własnym nazwiskiem.

    Zasadniczo ASO to jest po prostu warsztat samochodu posiadający autoryzację
    danego koncernu motoryzacyjnego.
    To wymaga spełnienia szeregu warunków, takie najczęstsze to:
    - prowadzenie salonu sprzedaży nowych samochodów
    - obrandowanie się zgodne z polityką koncernu
    - zakupienie specjalistycznych narzędzi, komputerów i oprogramowania do
    obsługi danych marek
    - spełnienie jakiś tam wymogów obsługi kilenta (kawa gratis, pracownicy pod
    krawatem itp.)
    - wykupienie prawa do używania znaków firmowych koncernu
    - przeszkolenie pracowników (zazwyczaj kierowników) w centrali
    - przechodzenie jakiś tam cyklicznych "autoryzacji" czy to wszystko działa

    itd.

    > Czy są to przedstawicielstwa Renaulta, Forda czy Fiata, polskie części
    > (oddziały?) tej samej firmy?
    >
    > Bo duże szyldy TOYOTA czy RENAULT mogą mylić klienta podjeżdżającego pod
    > ASO i myśleć że auto naprawił u producenta...

    No to nie wiem kto tak myśli :)
    Naprawił u tego u kogo naprawił, szyld ASO pozwala tylko oczekiwać że
    zrobiono to w warsztacie który spełnia wymagania dla warsztatów
    autoryzowanych stawiane przez koncern.


  • 6. Data: 2017-10-07 16:40:26
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-07 o 16:23, Tomasz Pyra pisze:
    > spełnienie jakiś tam wymogów obsługi

    ...jakichś tam...

    > przechodzenie jakiś tam cyklicznych "autoryzacji"

    ..jakichś tam...


    --
    MN


  • 7. Data: 2017-10-07 16:52:25
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-07 o 16:40, Marcin N pisze:
    > W dniu 2017-10-07 o 16:23, Tomasz Pyra pisze:
    >> spełnienie jakiś tam wymogów obsługi
    >
    > ...jakichś tam...

    Aleś go "potargał"...

    >> przechodzenie jakiś tam cyklicznych "autoryzacji"
    >
    > ..jakichś tam...

    ...i to nawet podwójnie.


  • 8. Data: 2017-10-07 19:46:59
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    news:a6b2a1c2-0a27-44d0-8b96-d7cd90251127@googlegrou
    ps.com...
    > W dniu sobota, 7 października 2017 14:33:09 UTC+2 użytkownik Pszemol
    > napisał:
    >> Jaka jest tożsamość finansowa typowej ASO w Polsce?
    >>
    >> Czy to są firmy niezależne podmiotowo i kapitałowo od fabryki
    >> sprzedającej
    >> im samochody?
    >>
    >> Czy są to przedstawicielstwa Renaulta, Forda czy Fiata, polskie części
    >> (oddziały?) tej samej firmy?
    >>
    >> Bo duże szyldy TOYOTA czy RENAULT mogą mylić klienta podjeżdżającego pod
    >> ASO i myśleć że auto naprawił u producenta...
    >
    > Zazwyczaj to nie są częsci firm produkujacych samochody.

    zazwyczaj czy zawsze nie są?

    > Jak sama nazwa wskazuje to są osobne podmioty autoryzowane do
    > przeprowadzania napraw.
    > w usa jest podobnie.

    No tak jest w USA, że producentowi NIE WOLNO legalnie sprzedawać własnych
    samochodów. Prawo zmusza go do używania przedstawiciela, dealera do tego
    celu. Ciągle jest o to wojna z Teslą.

    Czy w Polsce istnieje prawo zabraniające producentowi samochodów
    bezpośrednią sprzedaż samochodów na rynku detalicznym?


  • 9. Data: 2017-10-07 21:22:00
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:46:59 -0500, Pszemol napisał(a):
    > No tak jest w USA, że producentowi NIE WOLNO legalnie sprzedawać własnych
    > samochodów. Prawo zmusza go do używania przedstawiciela, dealera do tego
    > celu. Ciągle jest o to wojna z Teslą.
    >
    > Czy w Polsce istnieje prawo zabraniające producentowi samochodów
    > bezpośrednią sprzedaż samochodów na rynku detalicznym?

    Nie slyszalem. I watpie.

    Tylko ... ktory producent by chcial ?
    Opel z Niemiec, Toyota z Japonii ?
    Wygodniej przez posrednika.

    A gdyby sie jednak chcialo, a prawo zabroni ... zalozy sie spolke
    polska, ktora sie zajmie detalem. A jej wlascicielem bedzie spolka z
    Cypru, ktora zadnych samochodow nie produkuje :-)

    Jest Toyota Motor Poland, ale detalem sie nie zajmuje.

    J.


  • 10. Data: 2017-10-07 21:42:39
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:skiaobp0bs7g$.n99xxy2hy7vj.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:46:59 -0500, Pszemol napisał(a):
    >> No tak jest w USA, że producentowi NIE WOLNO legalnie sprzedawać własnych
    >> samochodów. Prawo zmusza go do używania przedstawiciela, dealera do tego
    >> celu. Ciągle jest o to wojna z Teslą.
    >>
    >> Czy w Polsce istnieje prawo zabraniające producentowi samochodów
    >> bezpośrednią sprzedaż samochodów na rynku detalicznym?
    >
    > Nie slyszalem. I watpie.
    >
    > Tylko ... ktory producent by chcial ?
    > Opel z Niemiec, Toyota z Japonii ?
    > Wygodniej przez posrednika.

    Nie w tym rzecz a raczej czy prawo to ogranicza, jak w USA.

    Opel z Niemiec mógłby mieć montowię w Polsce i sprzedawać
    detal z tego samego podmiotu.

    > A gdyby sie jednak chcialo, a prawo zabroni ... zalozy sie spolke
    > polska, ktora sie zajmie detalem. A jej wlascicielem bedzie spolka z
    > Cypru, ktora zadnych samochodow nie produkuje :-)
    >
    > Jest Toyota Motor Poland, ale detalem sie nie zajmuje.

    No właśnie ciekawi mnie ten aspekt czy się nie zajmuje
    z wyboru czy z konieczności bo takie jest prawo w Polsce jak w USA.
    A jeśli byłoby takie prawo, to jak jest jego istnienie uzasadniane.


strony : [ 1 ] . 2 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: