    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wplyw opon na spalanie
    Date: Mon, 5 Apr 2010 12:09:55 -0700 (PDT)

    On 5 Kwi, 19:55, BearBag <c...@g...com> wrote:
    > ludzie wlasnie takie pierdoly piszą, że zakladają opony o cm szersze i
    > spalanie wzrasta o litr, tylko nie zauwazają innych czynnikow.
    > Prawda jest taka że spalanie różnie sie o 1-2% czyli pomijalnie małe i
    > nie warte uwagi.

    Wg mnie zalezy to w znacznym stopniu od gumy z jakiej zrobione sa
    opony...
    Przez dluzszy czas jezdzilem na 195/55/R15 Dunlopach SP9000 i zimowych
    Dunlop Winter Sport M2 i M3 175/65/R14
    wieksze zuzycie paliwa (nawet ponad litr/100) bylo faktem...
    Specjalnie mierzylem kilka razy wiosna (bo zima to zmienialem po
    pierwszych opadach sniegu-mam cale kola i sam przekrecam) - warunki i
    tras identyczne (kilka razy na tydzien jezdzilem Krakow - Zywiec 96km
    +-2km - wskazanie odleglosci sie zauwalzalnie nie zmienialo, wiec
    srednica ta sama...)
    Po zmianie letnich na Yokohama (bogdajze AVS sport wtym samym
    rozmiarze) problem znikl...
    Mialem jeszcze Micheliny MXT (czy cos takiego) - takie oryginalnie
    byly zalozone, jakies o niskim zuzyciu paliwa, ale wywalilem je z
    ponad polowa bieznika, bo nie slizgaly sie tylko na idealnie czystym i
    suchym asfalcie - no i porownania brak...
    Czasu na testy mialem (mam) duzo, bo moja Astre 1.6 16V mam juz ponad
    12lat od nowosci... np. przez te 12 lat czas przejazdu moja stala
    trasa wydluzyl sie o jakies 20minut :(

    WS