  • 1. Data: 2010-04-05 14:46:18
    Temat: Wplyw opon na spalanie
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Czy sprawdzal ktos/czytal jakis test na temat wplywu opon na spalanie?

    Nie chodzi mi tutaj o wplyw cisnienia w tych oponach (czy jest
    prawidlowe/za niskie/za wysokie), tylko ogolnie o typ opony.
    Typu jaki wplyw na zuzycie paliwa ma rodzaj opony (letnie, zimowe,
    caloroczne)? Jak myslcie, sa to wielkosci znaczace, czy moze
    praktycznie pomijalne (<2%)?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-04-05 15:01:10
    Temat: Re: Wplyw opon na spalanie
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-05 14:46, Rafal M wrote:
> [...]
    > Typu jaki wplyw na zuzycie paliwa ma rodzaj opony (letnie, zimowe,
    > caloroczne)? Jak myslcie, sa to wielkosci znaczace, czy moze

    im większa, tym dłużej się pali

  • 3. Data: 2010-04-05 15:28:53
    Od: marjan <k...@g...com>

    Olek pisze:

    > im większa, tym dłużej się pali

    :D

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 4. Data: 2010-04-05 15:39:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    Rafal M wrote:

    > Czy sprawdzal ktos/czytal jakis test na temat wplywu opon na spalanie?

    Ja sprawdzałem, jak ktoś w okolicy pali w piecu opony to strasznie
    cuchnie. Można więc powiedzieć, że wpływ opon na spalanie jest
    zdecydowanie negatywny.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-04-05 15:41:58
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Kwi, 15:01, Olek <a...@d...pl> wrote:

    > im większa, tym dłużej się pali

    Ok, mialo byc na zuzycie paliwa ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2010-04-05 16:05:48
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 05 kwi 2010 o 14:46 GMT, Rafal M napisał(a):

> [...]
    > Typu jaki wplyw na zuzycie paliwa ma rodzaj opony (letnie, zimowe,
    > caloroczne)? Jak myslcie, sa to wielkosci znaczace, czy moze

    205(zimowe) vs 225(letnie), roznica spalania troche ponad 1l/100, czyli w
    okolicach 10%....

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 7. Data: 2010-04-05 17:58:46
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Brzezi wrote:

    > 205(zimowe) vs 225(letnie), roznica spalania troche ponad 1l/100, czyli w
    > okolicach 10%....

    Znaczy jeździłeś na obu np w lato? (czyt. +- te same warunki klimatyczne) ?
    Inaczej test bez sensu.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 8. Data: 2010-04-05 18:00:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > 205(zimowe) vs 225(letnie), roznica spalania troche ponad 1l/100, czyli w
    > okolicach 10%....

    LOL co za analityczne podejcie.

    a wziałes pod uwage różnice w prędkościaciach i dynamice jazdy? Zimą
    często, mimo, ze zimno i teoretyczne spalanie powinno być większe, to jeździ
    sie zdecydowanie ostrożniej i spokojniej, co bezposrednio wpływa na zużycie
    paliwa.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 9. Data: 2010-04-05 19:55:32
    Od: BearBag <c...@g...com>

    ludzie wlasnie takie pierdoly piszą, że zakladają opony o cm szersze i
    spalanie wzrasta o litr, tylko nie zauwazają innych czynnikow.
    Prawda jest taka że spalanie różnie sie o 1-2% czyli pomijalnie małe i
    nie warte uwagi.

  • 10. Data: 2010-04-05 21:09:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Kwi, 19:55, BearBag <c...@g...com> wrote:
> [...]
    > spalanie wzrasta o litr, tylko nie zauwazają innych czynnikow.
    > Prawda jest taka że spalanie różnie sie o 1-2% czyli pomijalnie małe i

    Wg mnie zalezy to w znacznym stopniu od gumy z jakiej zrobione sa
    opony...
    Przez dluzszy czas jezdzilem na 195/55/R15 Dunlopach SP9000 i zimowych
    Dunlop Winter Sport M2 i M3 175/65/R14
    wieksze zuzycie paliwa (nawet ponad litr/100) bylo faktem...
    Specjalnie mierzylem kilka razy wiosna (bo zima to zmienialem po
    pierwszych opadach sniegu-mam cale kola i sam przekrecam) - warunki i
    tras identyczne (kilka razy na tydzien jezdzilem Krakow - Zywiec 96km
    +-2km - wskazanie odleglosci sie zauwalzalnie nie zmienialo, wiec
    srednica ta sama...)
    Po zmianie letnich na Yokohama (bogdajze AVS sport wtym samym
    rozmiarze) problem znikl...
    Mialem jeszcze Micheliny MXT (czy cos takiego) - takie oryginalnie
    byly zalozone, jakies o niskim zuzyciu paliwa, ale wywalilem je z
    ponad polowa bieznika, bo nie slizgaly sie tylko na idealnie czystym i
    suchym asfalcie - no i porownania brak...
    Czasu na testy mialem (mam) duzo, bo moja Astre 1.6 16V mam juz ponad
    12lat od nowosci... np. przez te 12 lat czas przejazdu moja stala
    trasa wydluzyl sie o jakies 20minut :(

    WS