    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wróblen
    Date: Wed, 1 Jan 2020 20:35:37 +0100

    2020-01-01 o 17:46 +0100, JDX napisał:
    > Zwłaszcza, że typowy miejski dupowóz do ciągania przyczepy z gruzem
    > słabo się nadaje, a 150+ konny SUV (najlepiej RWD bądź 4WD) jest do
    > tego jak znalazł.

    Do ciągania gruzu nie potrzeba (przesadnej) mocy. Potrzeba przełożeń.
    Nasz rodzimy Ursusy miał raptem 50 koni.

    Ja w roli ciągnika, na potrzeby małego gospodarstwa rolnego, korzystam z
    Nivy - świetnie sobie radzi dzięki krótkiej skrzyni, mimo tego że ma
    "ledwo" 80 koni.

    > Co prawda do jazdy po mieście słabo się nadaje (parkowanie)

    No i masa. Samochód miejski powinien być nie tylko mały, ale także
    lekki, by nie wymagać kosmicznej dawki paliwa przy każdym ruszaniu.

    Mateusz