  • 1. Data: 2011-12-27 03:58:03
    Temat: Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.

    Sprzęt to my ;)
    Tak sobie pomyślałem, zawiało nostalgią, nowy rok, itd.

    Mamy wspomnienia z lat 90tych, ja z czasów początkowych.
    Może niektórzy z lat tez 80tych.
    Cały czas w nurcie PC :)
    I tak sobie pomyślałem, mamy jakies emocje z lat pierwszego
    dziesięciolecia XXIw?

    U mnie np bida.. Jakieś te lata 90 były barwniejsze,, bardziej
    emocjonujące, pokonywanie granic muzyki (covox, sb, itd), grafiki (vga,
    svga - wow, do tej pory pamiętam te zdjęcia wyświetlane, może je znajdę w
    internecie bo każdy wtedy je penie oglądał), pierwsze urządzenia we/wy,
    skanery, drukarki, itd.

    A czy coś wpłynie na nasze/moje emocje z pierwszego dziesięciolecia XXIw.?
    Cos nie wydaje mi się. Może trzeba czekać 10lat aby nostalgie przyszła?

    Ale wydaje mi się że w tym ostatnim okresie przyszła wielka digitalizacja
    większości sprzętów w domu. PC to już nie to samo.

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 2. Data: 2011-12-27 08:22:12
    Temat: Re: Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-27 04:58, Użytkownik Piotr M napisał:

    > Ale wydaje mi się że w tym ostatnim okresie przyszła wielka
    > digitalizacja większości sprzętów w domu. PC to już nie to samo.

    PC to zwykłe wyposażenie domu jak pralka, lodówka czy odkurzacz
    albo zmywarka.
    Wspomnienia to ludzie sobie odświeżają po starych zabytkach
    8bit i 16bit, zerknij na allegro i sprawdź ceny.
    Po odkurzaczu czy lodówce wspomnienia nie zostają, nawet jeśli
    miała/miał połączenie z internetem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-12-27 08:35:02
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Tue, 27 Dec 2011, Piotr M wrote:

> [...]
    >
    > Ale wydaje mi się że w tym ostatnim okresie przyszła wielka digitalizacja
    > większości sprzętów w domu. PC to już nie to samo.

    W latach 90 sprawa była prosta: masz więcej MHz to masz dłuższą bagietę i
    to było OK. Potem (po PIV) przyszło Core Duo i od tego momentu to już nie
    wiadomo o co chodzi.

  • 4. Data: 2011-12-27 08:46:30
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 27.12.2011 04:58, Piotr M pisze:
    > Sprzęt to my ;)
    > Tak sobie pomyślałem, zawiało nostalgią, nowy rok, itd.
    >
    > Mamy wspomnienia z lat 90tych, ja z czasów początkowych.

    Tak właśnie było, ostatnio coś mnie naszło, żeby odpalić stary, ale jak
    się okazuje ciągle jary Quake;) Oczywiście już na sprzęcie aktualnym i
    to pod Linuksem.

    Ale dawniej to były czasy, karta 2D i do tego "dopalacz" Voodoo 3dfx i
    całe 4 MB grafiki na pokładzie. Później była wymiana na Voodoo 2, a
    chwilę później dokładka drugiej i połączenie w SLI:)
    Eeeech to była fascynacja, każda dokładka, zmiana czy to procesora lub
    RAM-u była od razu odczuwalna. Nie trzeba było sprawdzać programami bo
    było to widać na oko, a teraz... tylko Benchmark może dać odpowiedź
    czy... i o ile się polepszyło.

    Dawniej to była różnica taka jakby przesiąść się z malucha do BMW, a
    dzisiaj z BMW do Porsche?? I co z tego, jak i tak nie ma gdzie tym
    wymiatać...

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2011-12-27 10:01:02
    Od: sebcio <s...@w...pl>

    W dniu 2011-12-27 09:46, Maru pisze:

> [...]
    >
    > Dawniej to była różnica taka jakby przesiąść się z malucha do BMW, a
    > dzisiaj z BMW do Porsche?? I co z tego, jak i tak nie ma gdzie tym

    Taaa i te ceny sprzętu... skaner 1000zł dzisiaj podobny około 200,
    monitor "15" 1000 zł, czy dziś w ogóle robią "15"????

  • 6. Data: 2011-12-27 12:14:24
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 27-12-2011 o 11:01:02 sebcio <s...@w...pl> napisał(a):

    > monitor "15" 1000 zł, czy dziś w ogóle robią "15"????

    Jak sobie przypomnę, co wszystkie prasowe rankingi (CHIP wtedy górował)
    przejrzałem, po tygodniach porównań wybrałem najlepszy monitor w Polsce,
    AIG czy coś.. 17" na trinitronie za 2100zł, masakra... to były czasy przed
    flat jeszcze, ale miałem wtedy szajbę..

  • 7. Data: 2011-12-27 12:17:27
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 27-12-2011 o 09:46:30 Maru <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > RAM-u była od razu odczuwalna. Nie trzeba było sprawdzać programami bo
    > było to widać na oko, a teraz... tylko Benchmark może dać odpowiedź

    To była fascynacja, to było wydarzenie, wyrzeczenie i cierpienie ;)

    A nowy HDD? Po DIR jak szybko listing plików szedł!! To było coś!

    > Dawniej to była różnica taka jakby przesiąść się z malucha do BMW, a
    > dzisiaj z BMW do Porsche?? I co z tego, jak i tak nie ma gdzie tym
    > wymiatać...

    Wtedy to było ważne, miało wartość, teraz.. żadna..

  • 8. Data: 2011-12-27 13:00:33
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2011-12-27 13:14, Piotr M pisze:

> [...]
    > AIG czy coś.. 17" na trinitronie za 2100zł, masakra... to były czasy
    > przed flat jeszcze, ale miałem wtedy szajbę..

    Tylko ze kiedys CHIP i inne gazety redagowali pasjonaci, dzis redaguja
    producenci sponsorujacy redaktorow.

    Dzisiejszy CHIP to taka gazetka TESCO naganiajaca na zakupy okreslonych
    towarow.

  • 9. Data: 2011-12-27 14:58:38
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "sebcio" napisał:

    > Taaa i te ceny sprzętu... skaner 1000zł [...], monitor "15" 1000 zł, [...]

    Raczej 10 milionów. Wątkopodawca sięgnął do czasów sprzed denominacji.

    JoteR

  • 10. Data: 2011-12-27 15:37:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maru" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Nie trzeba było sprawdzać programami bo było to widać na oko, a teraz... tylko
    > Benchmark może dać odpowiedź czy... i o ile się polepszyło.

    Podczas podkręcania dodatkowe 15 Mhz to była 1 sekunda mniej na starcie systemu.
    Żeby podbić napięcie trzeba było robić ścieżki, a teraz bios sam podkręca. Eh
    stare dobre czasy...