eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :) › Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego
    przypadku ludzkiego :)
    Date: Tue, 21 May 2013 12:58:52 +0200
    <o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>
    <3...@g...com>
    <o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>
    <519b4b3f$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 21.05.2013 o 12:23 wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> pisze:

    > Zaprawdę powiadam Ci nie masz racji.

    Moja odpowiedź wynikła z przekory. Przekonujesz do Delphi, ale brakuje mi
    tu rzeczowej argumentacji, dlaczego akurat to środowisko góruje nad innymi
    w tej kwestii?

    > Założę się z Tobą, że to samo zrobię w Delphi szybciej i na pewno nie
    > gorzej (a może nawet i zdecydowanie lepiej) niż ty w C#.
    > Pamiętaj, że mowa o bazach danych klient serwer - dobrze Ci radzę,
    > zastanów się czy na pewno chcesz się ze mną założyć w tym kontekście ;-)

    Pytanie tylko, czy przegram z uwagi na różnicę w doświadczeniu, czy z
    uwagi na faktyczne różnice we frameworkach, dokumentacji, bibliotekach,
    wsparciu community itp. Efektywnie, jeśli tylko mechanizmy bazodanowe są
    dostępne w postaci jakiejkolwiek DLLki, to od ręki można to zwrapować w C#
    i oprzeć na tym dowolną aplikację - WPF, WF, ASP.NET i tak dalej; jeśli
    nie, to musi istnieć jakaś specyfikacja protokołu, na bazie której można
    oprogramować odpowiedni wrapper. Dalej, na bazie takiego wrappera można
    swobodnie zbudować framework, który - być może - będzie miał identyczną
    składnię, co ten w Delphi (a chciałbym zauważyć, że w tej chwili sam język
    C# ma więcej możliwości niż język Delphi, więc część funkcji dałoby się
    być może zaimplementować znacznie łatwiej). Jeśli mówimy o VCLu, to
    WinForms są równorzędnym wrapperem na WinAPI, więc i interface można
    zbudować w podobny sposób. FireMonkey można w pewnym stopniu przeciwstawić
    WPFowi, jeśli już o tym mowa.

    Technicznie nie widzę żadnego powodu, dla którego Delphi miałoby tu
    zwyciężyć nad C# (szczególnie w połączeniu z C++). Chętnie posłucham, na
    czym polega przewaga tego pierwszego języka (i środowiska) nad drugim.

    Pozdrawiam -- Spook.