eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :) › Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Date: Wed, 22 May 2013 09:26:33 +0200
    From: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego
    przypadku ludzkiego :)
    <o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>
    <3...@g...com>
    <o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>
    <519b4b3f$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@s...wroclaw.optopol.zawiercie>

    W dniu 2013-05-21 12:58, Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > Moja odpowiedź wynikła z przekory. Przekonujesz do Delphi, ale brakuje
    > mi tu rzeczowej argumentacji, dlaczego akurat to środowisko góruje nad
    > innymi w tej kwestii?
    Bo jest proste, szybkie i skuteczne.
    Przecież pisałeś w nim bazy danych, to wiesz jak jest i pewnie coś Ci
    się tam udało zrobić...
    Ale umówmy się - bazy danych to nie jest Twoja silna strona, czy coś się
    zmieniło?

> [...]
    > jeśli nie, to musi istnieć jakaś specyfikacja protokołu, na bazie której
    > można oprogramować odpowiedni wrapper. Dalej, na bazie takiego wrappera
    > można swobodnie zbudować framework, który - być może - będzie miał
    > identyczną składnię, co ten w Delphi (a chciałbym zauważyć, że w tej
    > chwili sam język C# ma więcej możliwości niż język Delphi, więc część
    > funkcji dałoby się być może zaimplementować znacznie łatwiej). Jeśli
    > mówimy o VCLu, to WinForms są równorzędnym wrapperem na WinAPI, więc i
    > interface można zbudować w podobny sposób.
    Podobny, co nie znaczy że ów sposób z NET jest prostszy w użyciu. Nie jest.

    > FireMonkey można w pewnym
    > stopniu przeciwstawić WPFowi, jeśli już o tym mowa.
    Nie, nie o tym mowa.
    Mowa o prostej aplikacji bazodanowej klient-serwer.

    > Technicznie nie widzę żadnego powodu, dla którego Delphi miałoby tu
    > zwyciężyć nad C# (szczególnie w połączeniu z C++). Chętnie posłucham, na
    > czym polega przewaga tego pierwszego języka (i środowiska) nad drugim.
    Po pierwsze - dlaczego chcesz łączyć C# z C++, aby pisać bazodanową
    aplikację klient-serwer?
    I to ma być proste?

    W Delphi da się bardzo szybko tworzyć użyteczne aplikacje, dużo szybciej
    i prościej niż w C#.
    Za to do .NET w ogóle jest dostępna tak zatrważająca ilość
    zaawansowanych technik/frameworków, że osobiście życzyłbym sobie tylko
    tak z 10% mieć tego w Delphi.
    Próg trudności w .NET jest dużo wyższy, za to możliwości są większe - co
    nie znaczy, że w DElphi się nie da. Da się, ale tu z kolei próg
    trudności jest wyższy niż w .NET.

    Rozumiem, że jesteś zafascynowany .NETem, tylko że naprawdę nie o to tu
    chodzi.

    --
    wloochacz