eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :) › Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego
    przypadku ludzkiego :)
    Date: Wed, 22 May 2013 15:19:41 +0000 (UTC)
    <s...@j...net>
    <519b3199$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@j...net>
    <519b7789$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2013-05-21, wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    [...]
    > Stop.
    > A dlaczego nie widziałeś?
    > FB to nie Oracle, jest prosty, szybki i skuteczny.
    > Instalujesz i działa.

    A potem się okazuje, że jesteś w czarnej dupie, bo nie było kopii
    zapasowych albo coś podobnego.

    To nie jest baza, która sama się będzie obsługiwać.

    > Pojawiają się pewne problemy, ale w zdecydowanie większych instalacjach
    > i prawie zawsze są one spowodowane pracą projektantów-programistów.
    > Po prostu niektórzy potrafią spartolić całkiem proste zagadnienia i mają
    > absolutną awersję do czytania czegokolwiek...

    Powiedziałbym, że to normalne wśród programów, które widziałem napisane
    w Delphi czy C++Builderze, ale nie widziałem ich specjalnie wielu, więc
    nie jest to opinia mocno ugruntowana.

    > Ciekawe skąd taka opinia, Panie Administratorze?
    > Poparta czym?

    Doświadczeniem z Firebirdem.

    > Drobna i dobra.

    Może w ciągu ostatnich paru lat się poprawiła, fakt. Ale po moich
    dotychczasowych doświadczeniach i porównaniach z PostgreSQL czy nawet
    MySQL -- jakoś nie ciągnie mnie do dogłębnego sprawdzenia.

    > FB praktycznie nie wymaga zarządzania, jeśli aplikacja która na niej
    > działa zrobiona jest z głową.

    Oczywiście że wymaga. Ty jesteś zapewne z tych wierzących w to, że soft
    nie wymaga konserwacji przez operatora?

    > Z jęzorem świetnie, ale przypominam że dalej poruszasz się w obszarach o
    > których masz nikłe pojęcie...

    Patrzysz na zarządzanie aplikacją z perspektywy osoby, która zna kod
    albo przynajmniej API tej aplikacji. To nie jest typowa sytuacja wśród
    sysadminów. Masz skrzywiony obraz tego, co jest wygodne, a co nie
    w administracji.

    > Co do tego że nie jestem administratorem - w sumie to raczej już nie
    > jestem, ale całkiem niedawno zdarzało mi się być; ale OK - nie jestem.
    >
    > A wracając do FB - na czym polega Twój problem z FB, może ktoś będzie
    > potrafił Ci pomóc z tym z czym sobie nie radzisz?

    Ależ ja sobie całkiem nieźle radziłem. Chodziło o czas, jaki trzeba było
    poświęcić Firebirdowi. Dla Postgresa czy MySQL-a wypadało to znacznie
    korzystniej. Słowem -- były wygodniejsze.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot