eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :) › Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Date: Wed, 22 May 2013 18:05:05 +0200
    From: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego
    przypadku ludzkiego :)
    <s...@j...net>
    <519b3199$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@j...net>
    <519b7789$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@j...net>

    W dniu 2013-05-22 17:19, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > On 2013-05-21, wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > [...]
    >
    > A potem się okazuje, że jesteś w czarnej dupie, bo nie było kopii
    > zapasowych albo coś podobnego.
    Dlatego napisałem o tym, że to pewne czynności administracyjne (jak np.
    backup, ale nie tylko) powinien robić program. Aplikacja.
    Zwłaszcza, jeśli baza drobna..

    > To nie jest baza, która sama się będzie obsługiwać.
    Dobrze, skoro tak twierdzisz.
    Ale ja mam inne doświadczenia; dawno temu napisałem pewien program
    oparty o FB, sprzedałem tego z kilkadziesiąt kopii.
    Działa to już 10 lat i NIGDY nie miałem problemów z bazą danych sensu
    stricte.

    Problemy z FB zdarzały się wtedy, gdy user podczas zatwierdzania
    transakcji wyłączy wtyczkę z gniazdka.

    Poza tym mam inne doświadczenia z wielokrotnie większymi instalacjami,
    zarówno pod katem ilości wdrożeń jak i wielkości/obciążenia bazy danych.
    Generalnie nie potwierdzam tego co mówisz.

    > Powiedziałbym, że to normalne wśród programów, które widziałem napisane
    > w Delphi czy C++Builderze, ale nie widziałem ich specjalnie wielu, więc
    > nie jest to opinia mocno ugruntowana.
    O to, to właśnie - to jest Twój sposób na wygłaszanie sądów.
    Nie wiem, zdaje się, że widziałem, ale na pewno jest tak i tak.
    Ziew.

    > Doświadczeniem z Firebirdem.
    A jakie to doświadczenia, jeśli można widzieć?

    > Może w ciągu ostatnich paru lat się poprawiła, fakt. Ale po moich
    > dotychczasowych doświadczeniach i porównaniach z PostgreSQL czy nawet
    > MySQL -- jakoś nie ciągnie mnie do dogłębnego sprawdzenia.
    Porównując MySQL do FB naprawdę wystawiasz sobie laurkę.
    Przypominam, że cały czas moa o aplikacjach bazo-danowych, a więc prawie
    na pewno będzie to coś w typie OLTP.
    Powiedzmy sobie jasno - MySQL nie nadaje się jako baz danych dla OLTP,
    zwłaszcza z grubym serwerem.
    I wie to każdy, kto próbował coś tam naskrobać.

    > Oczywiście że wymaga. Ty jesteś zapewne z tych wierzących w to, że soft
    > nie wymaga konserwacji przez operatora?
    Ja jestem z tych, którzy piszą i projektują soft opierając się również
    na własnym doświadczeniu.
    I wiem, że można zrobić tak, aby operacje administratorskie były
    zminimalizowane - tylko trzeba chcieć i wiedzieć.

    > Patrzysz na zarządzanie aplikacją z perspektywy osoby, która zna kod
    > albo przynajmniej API tej aplikacji. To nie jest typowa sytuacja wśród
    > sysadminów.
    Typowy sysadmin nie potrafi programować?
    To jak on w ogóle jest w stanie czymkolwiek zarządzać, nie rozumiejąc
    jak to działa?
    Programowanie a administracji oprogramowaniem pomaga - i to bardzo.

    > Masz skrzywiony obraz tego, co jest wygodne, a co nie
    > w administracji.
    Dla mnie wygodne w administracji, to takie które robi się samo - najlepiej.
    A jak się nie robi, to żeby było wygodne narzędzie.
    I tego pierwszego FB nie ma, a te drugie - zdecydowanie tak.

    > Ależ ja sobie całkiem nieźle radziłem. Chodziło o czas, jaki trzeba było
    > poświęcić Firebirdowi. Dla Postgresa czy MySQL-a wypadało to znacznie
    > korzystniej. Słowem -- były wygodniejsze.
    Dla Ciebie, być może. Tylko dalej nie napisałeś ani słowa o tym,
    dlaczego takie były i dlaczego FB nie był.
    Zresztą, naprawdę - mam to gdzieś; ale następnym razem daruj sobie swoje
    prawdy objawione, w temacie co Ci się wydaje o kimś lub o czymś.

    --
    wloochacz