eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :) › Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    From: Felek <f...@m...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego
    przypadku ludzkiego :)
    Date: Wed, 22 May 2013 19:19:21 +0200
    <4...@g...com>
    <519b61f0$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <kng311$cmt$11@mx1.internetia.pl>
    <519b9d31$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <kng7mq$cmt$13@mx1.internetia.pl>
    <519ba197$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <knga5p$cmt$14@mx1.internetia.pl>
    <519c70c5$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <knhvl7$cmt$15@mx1.internetia.pl>
    <d...@g...com>
    <519ccc6e$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-05-22 15:47, R.e.m.e.K pisze:

    > Nikt Cie tu sila nie naklania, mozesz sie nie interesowac. Dostales tylko
    > informacje o dobrym narzedziu o ktore pytales. A w wymaganiach ani slowa o
    > darmowosci nie bylo.

    Witam wszystkich.
    Otrzymałem od Embarcadero promocyjnego maila zachęcającego do zakupu
    XE4. Cytuję:
    "Korzystając z RAD Studio XE4 zespół programistów może jednocześnie
    pracować nad aplikacjami dla wielu różnych urządzeń. Nie ma potrzeby
    powielania projektów, harmonogramów i budżetów, co oznacza niższe
    koszty, mniejsze komplikacje oraz mniej obszarów, które mogą powodować
    ,,ból głowy"."

    Jak to się ma w przypadku tworzenia aplikacji mobilnych na Androida w
    porównaniu z Javą i .NET?

    "Dostarczaj aplikacje do 10x szybciej dzięki wizualnemu programowaniu
    oraz wbudowanemu wsparciu korporacyjnych baz danych. Wizualne testowanie
    aplikacji bezpośrednio na urządzeniu pozwala błyskawicznie dostarczać
    sprawdzone i bezbłędne aplikacje."

    Czy to nie naciągane? :-)

    "RAD Studio XE4 nie korzysta z języków skryptowych i środowisk
    wykonawczych. Dzięki temu można tworzyć prawdziwie natywne aplikacje, z
    kodem wykonywanym bezpośrednio na urządzeniu. Pozwala to na zwiększenie
    bezpieczeństwa oraz ograniczenie ryzyka ataków firm trzecich."

    Podobno kod zarządzany i wirtualna maszyna (JVM/.NET) zapewniają lepszą
    separację i bezpieczeństwo. Czy EMB. nie ściemnia?

    > Zreszta od poczatku widac, ze sie sfokusowales na Jave i caly ten watek
    > moglby miec tytul:
    > "Chce i bede uzywal Javy, powiedzcie mi dlaczego mam tego nie robic a ja i
    > tak bede uzywal".

    Jeśli kolega skłania się ku Javie, to jakie GUI... Swing czy SWT, a może
    JavaFX, GWT? Co wybrać?
    Jak z z tą legendarną już powolnością Javy (Swing)?
    Jakie IDE... NetBeans czy Eclipse???

    Nikt nie wspomniał o tandemie C++/Qt, o którym jakby trochę ucichło
    ostatnimi czasy. Czy ta technologia zapewnia biblioteki do tworzenia
    wydajnych aplikacji b.d.?

    Lazarus... zainstalowałem i przeglądam v. 1.08. Środowisko przypomina
    wyglądem Delphi 5...7 sprzed lat. Mnóstwo kontrolek, w miarę wygodne
    operowanie GUI, jak w Delphi. Atrakcyjnie na pierwszy rzut oka. Czy
    mógłby wypowiedzieć się ktoś, kto używa Lazarusa do tworzenia
    komercyjnych aplikacji?

    pozdrawiam

    F.