  • 61. Data: 2010-07-04 00:21:06
    Temat: Re: Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
    Od: Kandydat na Prezydenta RP ÓXIDEŁE <ÓÓ@ÓÓÓ.ÓÓ>

    Użytkownik news napisał:

    > zastanawiam sie kto jest glupszy. ona czy ty.

    ja mam wrażenie że najgłupsza jest twoja stara

  • 62. Data: 2010-07-04 00:24:10
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jestes Bogiem. Teraz obiecaj ze bedziesz sprawdzal kazdorazowo przed
    > kazdym wyjazdem.

    Żałosny tekst...

    > Bąble to dość typowa i powszechna usterka opony i bardzo często kierowca
    > nawet nie ma pojecia o jej obecnosci. Nieraz dowiaduje sie _dopiero_ przy
    > okazji sezonowej wymiany kół. Świadczy to o tym że taka opona jednak
    > rzadko ulega rozerwaniu, a jeszcze rzadziej doprowadza do wypadku.

    Oczywiście. W naszym kraju wypadki są powodowane jedynie nadmierną
    prędkością i przez kierowców spożywających alkohol. Inne przypadki
    praktycznie nie występują. A już wypadki spowodowane uszkodzeniem opony są
    tak egzotyczne, że spokojnie można je między bajki włożyć.

    Masz jakieś statystki na poparcie tego twierdzenia? Równie dobrze mogę
    twierdzić, że zdecydowana większość tych przypadków nie doprowadziła do
    tragedii, bo kierowcy poruszali się ze zdecydowanie mniejszą prędkością, niż
    Ty proponowałeś.
    Biorąc pod uwagę bardzo mały i niereprezentatywny zbiór kilkudziesięciu
    samochodziarzy których znam, moje twierdzenie jest prawdziwe. Większość
    przypadków, w których pojawił się balon na oponie dotyczyła kierowców,
    którzy jeżdzili niezbyt szybko i w miarę spokojnie. Być może dlatego opony
    nie "wybuchały", bo nie były nadmiernie przeciążone.

    Wiadomo że należy taką oponę wymienić (w koncu jest
    > uszkodzona), ale do wulkanizatora można bez problemu dojechać.
    > Ale nie, zamiast racjonalnie pomyśleć lepiej siać sraczkę i dramatyzować.

    Po raz kolejny odkręcasz kota ogonem. Nie pisałeś o spokojnym dojeździe do
    gumiarza, tylko twierdziłeś, że opona wytrzymująca fabrycznie 300km/h z
    bąblem spokojnie wytrzyma 150km/h. Odnosiłem się do tego twierdzenia i nie
    widzę w swoich postach dramatyzowania. Poprosiłem o wyjaśnienie związku
    między indeksem prędkości, a wytrzymałością uszkodzonej opony. Napisałem, że
    opona jest tak mocna jak jej najsłabszy punkt, czyli w tym wypadku
    uszkodzenie, w związku z tym indeks prędkosci nie ma znaczenia.

    Szkoda, że nie rozumiesz tego co czytasz.

    Racjonalne myślenie by było wtedy, gdybyś Katance napisał: "jedź spokojnie
    do wulkanizatora i wymień tą oponę". Twierdzenie "Ja bym na twoim miejscu
    nie przekraczal 200km/h takim kartoflem" oraz "Jeśli opona ma indeks W czy Y
    to imho spokojnie 150 mozesz jeszcze na niej pojechac" jest po prostu
    głupie.

    Jazda samochodem z założenia stwarza jakieś niebezpieczeństwo. Będąc nawet
    najspokojniejszym i sprawnym kierowcą, można trafić na idiotę. Będąc nawet
    najbardziej skrupulatnym mechanikiem można przegapić usterkę, czy zmęczenie
    materiału. Należy to wkalkulować w ryzyko. Ale _świadoma_ jazda z większymi
    prędkościami, samochodem, który ma uszkodzone newralgiczne elementy jest
    zwykłym idiotyzmem. Był już tu kiedyś taki jeden, który twierdził, że jazda
    bez hamulców i ręcznego jest całkowicie bezpieczna, hamowanie silnikiem
    miało starczać. Teraz znalazłeś się Ty, twierdząc, że na oponie z bąblem
    można spokojnie do 200km/h jeździć.
    Brakuje jeszcze specjalisty, który będzie twierdził, że układ kierowniczy
    skręcajacy jedynie w prawo wystarcza do bezpiecznej sportowej jazdy i
    będziemy mieli komplet...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 63. Data: 2010-07-04 01:06:37
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Gdybym wiedział to bym tyle się nie rozpędzał :)

    Ok doświadczenie z takimi oponami mam - bo małych dziur nie omijam ;)

    Generalnie moja opinia co do jazdy 200+ km/h z czymś taki jest:
    Wytrzyma około 800km potem przy zjeździe na stacje benzynowa czy
    zmniejszeniu prędkości będzie tak telepało że hej.

    U mnie wytrzymało coś podobnego ~600km szybkiej jazdy, potem się
    zorientowałem "że się pogarsza".

    oczywiście gwarancji nie daje i może strzelić szybciej, u mnie
    nie strzeliła - ale się naprawdę rozwaliła od jazdy ~200km/h. (index
    prędkości też miała mniejszy, auto cięższe), waliło ostro jak zwolniłem
    do 30km/h zjeżdżając na stację.

    Teraz tak co jak strzeli ?

    -na oko do 80km/h zupełnie nic, hamulec i wymieniamy.
    rozstaw osi spory nie rzuci ani nic złego nie zrobi.

    Kolega rozwalił felgę przy około 200 (dziura od wewnątrz), to
    jeśli ford wstawił dobre ESP to utrzyma jak nie.... to nie sądzę
    żeby kierowca nadążył z czymkolwiek.
    tam utrzymało esp z roku ~2003(konstrukcja 1996?)/BMW5. Nowsze
    nie znaczy lepsze, dokładnie tak jak z absami.

    pozdrawiam.

  • 64. Data: 2010-07-04 01:19:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-03, Katanka <k...@i...pl> wrote:

    > Spoko, spoko, nie pojadę z tym bąblem.

    No to głośno odszczekuję wszystkie niemiłe rzeczy pisane o Tobie przeze
    mnie w tym wątku.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 65. Data: 2010-07-04 08:46:37
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    On 03.07.2010 17:12, Katanka wrote:
> [...]
    > "Pan Gienek" wymieniając oponę bez dobrej maszyny? Dawałem raz do
    > takiego Gienia i więcej nie będę widząc jak się męczył godzinę z jednym
    > kołem.
    >
    > Zrobiłem dwie foty tego wybrzuszenia:
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/opona_1.jpg
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/opona_2.jpg
    >
    > Ps. Mało tego. Wczoraj wracałem z Katowic w nocy i zobaczyłem długa
    > prostkę i zero aut. No to wdepnąłem gaz i rozpędziłem się do 240km/h.
    > Nie wiem czy opona juz wtedy była wybrzuszona, ale jak sobie pomyslę, że
    > przy tej prędkości mogła strzelić, to mnie ciarki przechodzą ... Pewnie

    Wiesz - to jest loteria, możesz przejechać i kilka tysięcy km, a może i
    przy pierwszym nadmiernym obciążeniu puścić.
    Przełóż ta oponę koniecznie na tył! Tam są zdecydowanie mniejsze
    obciążenia, szczególnie przy hamowaniu.
    Możesz nieco popuścić z niej powietrza, ale też nie za dużo (~2.0)
    Co do prędkości podróży - nie szarżuj w wąskich uliczkach, ciasnych
    zakrętach, w pobliżu ludzi itp. Daj sobie i innym szanse;) Na jakiejś
    prostej dwupasie możesz się spokojnie to tych 120-140 rozpędzić

  • 66. Data: 2010-07-04 08:49:37
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości
    > Blisko prędkości dźwięku.
    > ;-)

    Jakiego dźwięku! (lm) to lumen, toż tu już o prędkość światła się ocieramy
    ;)

    pozdr
    lublex

  • 67. Data: 2010-07-04 08:55:33
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    > Jesli juz to jest nas trzech.
    > Pozdrawiam
    > Pawel

    Mogę się dołączyć? Flaszkę przyniosę...

    pozdr
    lublex

  • 68. Data: 2010-07-04 09:29:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Czabu pisze:

    > Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Żałosny tekst...

    Ale obiecasz ze bedziesz sprawdzal?

    [ciach brednie]

> [...]
    > Napisałem, że opona jest tak mocna jak jej najsłabszy punkt, czyli w tym
    > wypadku uszkodzenie, w związku z tym indeks prędkosci nie ma znaczenia.

    Zastanow sie (choc moze lepiej poczytaj bo z mysleniem masz problemy)
    czym sie rozni opona z indeksem T od opony indeksem Y. Dlaczego jedna
    nadaje sie do jazdy z predkoscia 190km/h, a druga 300km/h i jak to
    przeklada sie na ogolna wytrzymałość. Ja nie mam zamiaru cie
    doksztalcac. EOT

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 69. Data: 2010-07-04 09:30:54
    Od: DoQ <p...@g...com>

    lublex pisze:

    > Mogę się dołączyć? Flaszkę przyniosę...

    Spoko, ale do południa nie wypada pić a jest dopiero 9:30 ;P

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 70. Data: 2010-07-04 09:39:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 4 Jul 2010 00:24:10 +0200, Czabu wrote:
> [...]
    >tak egzotyczne, że spokojnie można je między bajki włożyć.

    >Masz jakieś statystki na poparcie tego twierdzenia?

    Sa statystystyki, i w rubryce "z przyczyn technicznych" wystepuje
    zero, albo pojedyncza cyfra. Oczywiscie mozna policji zarzucac
    nierzetelnosc, ale z reguly to raczej po wypadku auto ma opony
    sprawne.

> [...]
    >którzy jeżdzili niezbyt szybko i w miarę spokojnie. Być może dlatego opony
    >nie "wybuchały", bo nie były nadmiernie przeciążone.

    Byc moze. A z drugiej strony - ile zaliczyles pekniec opony ?

    Ja niby jedno, 200km to trwalo i auto coraz gorzej jechalo, wiec
    koncowka byla przy predkosci minimalnej.

    J.