    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Date: Sun, 28 Feb 2016 12:46:45 +0100

    On 2016-02-28 12:35, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Pytałem bo napisałeś wcześniej o martwej karcie i pozwieranych pinach w
    > slocie PCIE. Sorry ale zwiecha, reset i inne sytuacje, po których można
    > powrócić bez bólu, a martwa karta to dwie inne rzeczy.

    Kto tu mówi że karta wyzioneła ducha? Zabrakło enegrii, jakaś maszyna
    stanów w krzemie się zawiesiła, BUSY zapalił się na wieczność, drivery
    od PCIE nie mają dość energii na machanie drutami itp zdarzenia.

    Mam tutaj dla kontrastu kartę USB2.0 (6 slotów). Po ich mocnym
    obciążeniu (pi x drzwi 0.5A każdy) komputer zawiesza się. Idę o zakład
    że driver PCIE nie przypuszczał że jakieś zdarzenie wewnatrz krzemu nie
    wystawi na czas właściwej flagi.

    Co ważne komputer zawiesza się również wtedy gdy sterownik do samej
    karty nie jest załadowany. Również wtedy gdy popychany jest Linuxem,
    aczkolwiek Linux wskazuje na awarię PICE w ostatnim tchnieniu.

    Karta ma dodatkowe gniazdo zasilania molex. Po jego uzyciu wszystko
    działa poprawnie.

    > Spekulujesz czy znasz z praktyki taki przypadek, że spaliła się karta?

    Nic nie spekuluje. Jesteśmy na grupie "elektronika" wiec zakładam pewien
    minimalny poziom wyjaśniania.